Abilitatile de comunicare ale copilului la gradinita

| | Actualizat: 2017-04-28 15:20:23

Unul dintre lucrurile de baza pe care un copil le invata in primii ani de viata si pe care il va folosi pentru totdeauna sunt dezvoltarea limbajului si a abilitatilor de comunicare. Dincolo de ceea ce un copil invata in primele luni de viata imitandu-i pe cei din jur, el are nevoie de diferiti stimuli pentru a intelege si a relationa mai bine prin intermediul comunicarii.

Gradinita este un bun prilej pentru ca cel mic sa se obisnuiasca intr-o comunitate de copii si sa invete sa-si dezvolte abilitatile de comunicare, astfel incat atunci cand ajunge la scoala sa fie deja pregatit si sa nu aiba dificultati de intelegere si de comunicare.

Invatarea poeziilor sau a cantecelelor, diferitele povesti si jocurile organizate la gradinita reprezinta modalitati de invatare de noi cuvinte, de intelegere a structurii frazelor, de dezvoltare a imaginatiei si a capacitatilor de relationare prin comunicare.

La gradinita copiii nu invata doar numele obiectelor si al actiunilor, ci si modalitati de conversatie, cum sa isi astepte randul in vorbire, cate ceva despre structura propozitiilor, despre expresii si umor.

Pentru dezvoltarea acestor abilitati, este important ca cei mici sa aiba parte, pe langa jocurile cu ceilalti copii si de o comunicare de genul unu la unu. De aceea, este bine ca grupele de gradinita sa fie cat mai mici, astfel educatoarea va avea posibilitatea sa se ocupe de toti copiii.

Vorbeste cu copilul tau despre ce a facut la gradinita pentru a incuraja limbajul si conversatia.

Copilul va descoperi bucuria de a retrai experientele din ziua respectiva prin simpla lor povestire. Ajuta-l sa-si aminteasca de jocurile si lucrurile frumoase pe care le invata in fiecare zi si vei vedea ca beneficiile vin nu doar pe partea de comunicare, copilului ii va fi mult mai usor sa retina lucrurile atata timp cat le repeta.

Trebuie sa ai grija si la modul de adresare. Cu siguranta copilul va prefera sa nu fie intrebat direct: “Ce ai facut astazi la gradinita?”. Fa sa vina totul de la sine: pornind de la lucrurile pe care le-a facut la gradinita (de exemplu un desen sau un proiect pe care il aduce acasa), incepe sa-i pui intrebari despre modul in care le-a lucrat, ce materiale a folosit, ce lucrari ale colegilor i-au placut etc.

Daca educatoarea i-a dat cantecele sau poiezioare scrise pe foi, incearca sa le repetati impreuna. Astfel, nu faci decat sa ajuti la dezvoltarea limbajului si a capacitatilor de comunicare ale copilului tau.

Citeste si despre