Noile generatii de copii iau atitudine! Ce parere au elevii de nota 10 despre presiunea notelor

| | Actualizat: 2024-09-04 16:04:59

In cadrul conferintei organizate la Senat sub titlul "Sa crestem generatii de nota 10" – Panel: "Provocari in sustinerea campionilor", un elev a adus in discutie problema presiunii exercitate asupra elevilor pentru a obtine note mari, in special la examenele nationale.

El a subliniat ca aceasta presiune excesiva poate duce la situatii in care unii elevi cedeaza din cauza stresului. Elevul a propus eliminarea notelor, sugerand in schimb un sistem bazat exclusiv pe feedback-ul profesorilor, considerand ca aceasta ar fi o abordare ideala pentru scoala.

In dezbatere a intervenit si o alta eleva, care a exprimat o opinie contrara. Ea a argumentat ca, fara note, motivatia de a invata ar disparea pentru multi elevi, subliniind importanta acestora in mentinerea unui standard educational ridicat.

Evenimentul, organizat in perioada 28-29 august de Comisia pentru Drepturile Omului, Egalitate de Sanse, Culte si Minoritati din Senat, a fost dedicat celebrarii excelentei scolare a elevilor care au obtinut media 10 la Evaluarea Nationala si Bacalaureat. In cadrul conferintelor, la care au participat parinti, elevi si reprezentanti din ministere si Guvern, s-au discutat nemultumirile din sistemul de invatamant si posibile imbunatatiri ale acestuia.

„Sistemul acesta e motivul pentru care multi elevi sunt stresati. Se pune multa presiune cu nota 10, sa ia nota cat mai mare. E o diferenta intre competitia sanatoasa si cea nesanatoasa si poate afecteze multi oameni, dincolo de scoala, liceu sau de facultate. Pur si simplu e un numar dar care pentru unii inseamna foarte mult. Care face o diferenta imensa. Si in cazul celor care au dat Evaluarea Nationala, spre deosebire de alti ani, numarul acesta a determinat pur si simplu la ce liceu o sa fim. Nu a mai fost luata in calcul media si efortul din anii trecuti si asta a pus multa presiune pe multi dintre colegii mei. Multi au inceput sa planga in timpul examenului.

Cred ca asta diferentiaza si modul cum performeaza copiii, pentru ca unii poate nu sunt la fel de rezistenti emotional ca altii. Unii poate clacheaza mai usor sub presiunea unui examen. Sunt mult mai multi care pot ajunge la performanta foarte mare doar ca emotiile ii impiedica pe multi.

As propune ca sistemul de notare sa fie modificat, sa nu mai existe note, ci doar feedback elevului. Asta ar fi scoala ideala, doar invatat si discutii unu la unu intre elev si profesor”, a declarat un elev in cadrul conferintei, potrivit edupedu.ro.

Intrebat cum ar trebui sa se desfasoare admiterea la liceu, elevul a raspuns:

„In Finlanda e un singur examen pe care il dau doar ca sa intre la facultate. In rest nu sunt notati si nu au acest stres”.

  • Sursa: edupedu.ro
  • Sursa foto: pexels.com

Citeste si despre