Dr. Steven Hughes, neuropsiholog pediatru si presedinte al Comisiei Globale de Cercetare din cadrul Association Montessori Internationale si Dr. Laura Flores Shaw, cercetator in educatie sunt in prezent intr-un turneu in Europa - Brainstorming Tour - pentru a promova educatia Montessori si pentru a genera sustinere pentru reforma educationala ce recunoaste si incurajeaza dezvoltarea fiintei umane ca intreg, nu doar memorizarea unor fapte de dragul testelor de la scoala.
Evenimentul Brainstorming Tour va avea loc miercuri, 4 aprilie, orele 19.00 - 21.00, la hotel Ramada Nord, Bucuresti.
Potrivit doctorilor Shaw si Hughes, abordarea Montessori serveste de fapt ambelor obiective. Elevii Montessori au performante la fel de bune sau mai bune la testele academice fata de copiii care merg la scolile obisnuite si, de asemenea, dau dovada de o crestere mai mare a unei varietati ample de competente non-academice care se dovedesc a fi factori determinanti importanti pentru reusita in viata: creativitate, gândire critica, auto-reglementare, comunicare, colaborare si auto-cunoastere.
Prezentarea Doamnei Dr. Shaw: "Montessori pentru toate tipurile de creier"
Crearea unor medii optime de invatare pentru toti copiii necesita constientizarea cresterii interconectate a corpului, mintii si creierului si niciun tip de educatie nu ofera o experienta de neurodezvoltare comparabila cu cea oferita de Montessori. Dr. Shaw aduce in atentia publicului un cadru nou, accesibil si convingator pentru a intelege puterea unica a pedagogiei Montessori pentru copii, cu toate tipurile de creier (o ora, inclusiv sesiune de intrebari si raspunsuri).
Prezentarea Domnului Dr. Hughes: "Cum supravietuim evaluarilor scolare. Montessori: un alt mod de a avea rezultate"
Miscarea Globala de Reforma a Educatiei a incercat sa imbunatateasca rezultatele scolare (performanta scolara) prin concentrarea pe testarea academica, neglijând importanta experientelor scolare care promoveaza rezultatele non-academice, precum dezvoltarea sociala si emotionala, abilitatile de viata, auto-cunoasterea, rezolvarea problemelor si chiar caracterul.
Scolile care se preocupa de aceste obiective holistice sunt marginalizate. Aceasta se intâmpla chiar si in conditiile in care din ce in ce mai multe dovezi arata ca pedagogia Montessori poate duce la un randament academic superior in acelasi timp sustinând si dezvoltarea tuturor abilitatilor copilului.
Vom afla cum modalitatile de testare netraditionale documenteaza rezultatele unice ale educatiei Montessori si ajuta la asigurarea unei educatii Montessori de inalta calitate pentru copiii din toata lumea (o ora, inclusiv sesiune de intrebari si raspunsuri).
Despre invitati
Dr. Laura Flores Shaw este editor principal, scriitoare si fondatoare a White Paper Press, o companie care activeaza in domeniul educational, care urmareste imbogatirea cunostintelor stiintifice despre invatare si dezvoltare ale educatorilor si parintilor. Cercetator in educatie cu doctorat la Johns Hopkins University School of Education, Dr. Shaw este specializata in minte, creier si activitatea de predare.
Activitatea curenta de cercetare a doamnei dr. Shaw se axeaza pe explorarea normalizarii in practica si pe modul in care informatiile profesorilor Montessori despre normalizare influenteaza eficacitatea convingerilor profesorilor si comportamentele lor fata de elevi.
Dr. Shaw incearca, de asemenea, sa alinieze domeniul educatiei cu cercetarea asupra dezvoltarii senzorimotoare asa cum este aceasta interconectata cu cunoasterea. Dr. Shaw, de asemenea, scrie, tine prelegeri si ofera consultatii la nivel international asupra educatiei, dezvoltarii creierului si parenting-ului.
Dr. Steven Hughes este neuropsiholog pediatru si director al Center for Research on Developmental Education, companie care ofera consultanta in domeniul cercetarii rezultatelor in educatie. Activitatea sa este concentrata pe masurarea, urmarirea si comunicarea beneficiilor de dezvoltare mai larga ale experientelor educationale netraditionale. Este, de asemenea, Presedinte al Comitetului de Cercetare Globala Association Montessori Internationale. Anterior, Dr. Hughes a fost membru facultativ in Divizia de Neurostiinte Clinice Pediatrice a Universitatii Minnesota Medical School si Presedinte al Academiei Americane de Neuropsihologie Pedriatica.
Domeniile sale de cercetare sunt atentia si functionarea executiva, precum si rolul pe care il detine educatia din copilaria timpurie in sustinerea formarii acestor capacitati esentiale. Dr. Hughes este un avocat convins al abordarii unei educatii bazate pe activitati si pe stadiile de dezvoltare, fiind conferentiar si consultant pentru scoli si organizatii Montessori din intreaga lume.
Taxa de participare: 200 ron/ persoana
Detalii si inscrieri: https://brainstormingtour.ro/