Ziua Halatelor Colorate: GSK Consumer Healthcare coloreaza halatele medicilor pentru a incuraja o atitudine pozitiva a copiilor fata de actul medical

| | Actualizat: 2016-12-19 00:00:00

- Ziua Halatelor Colorate a fost inaugurata pe 8 decembrie in cadrul programului “Tabara de Supereroi”, ca raspuns la nevoia de a reda confortul emotional al copiilor care ajung in contact cu mediul medical;

- Cu aceasta ocazie, GSK Consumer Healthcare a transformat halatele medicilor din spitalele de pediatrie intr-unele vesele;

- Rezultatele primului studiu* privind manifestarile emotionale ale copiilor fata de cadrele medicale in Romania confirma nevoia de programe care sa vina in sprijinul copiilor si parintilor pentru acomodarea celor mici cu mediul medical in general;

GSK Consumer Healthcare a inaugurat pe 8 decembrie Ziua Halatelor Colorate, ocazie cu care a transformat uniformele medicilor si asistentelor in unele vesele pentru copii, cu scopul de a le da celor mici curaj sa-si invinga emotiile si de a le reduce stresul atunci cand intra in contact cu mediul medical.

Actiunea a avut loc in spitalele pediatrice din Ploiesti si Pitesti si se desfasoara in cadrul programului “Tabara de Supereroi”, creat de GSK Consumer Healthcare pentru a imbunatati experienta celor mici in relatie cu medicii si actul medical.

Demersul vine in contextul in care un nou studiu* arata ca 54% dintre copii manifesta frica fata de cadrele medicale, aspect ce poate afecta reusita unui tratament si poate reprezenta un obstacol real in preventie, prin faptul ca este un motiv de evitare a vizitelor la medic. Iar la 3 din 10 copii, aceasta reactie emotionala se manifesta si acasa, dupa ce nu mai exista niciun contact cu medicul, cabinetul sau spitalul, prin perturbari emotionale ce pot dura pana la cateva luni, in cateva cazuri.

„Ziua Halatelor Colorate este o initiativa care raspunde rezultatelor acestui studiu, urmarind sa imbunatateasca sederea copiilor in mediul medical. Actiunea este parte din Programul Tabara de Supereroi, care se desfasoara in Spitalele de Pediatrie Ploiesi si Pitesti si care pana acum a venit in beneficiul a 3600 de copii si parinti, pentru a le reda buna dispozitie in timpul spitalizarii celor mici. Prin activitati recreative si de joc, transformam copiii din spitale in supereroi si ii incurajam sa fie curajosi in fata procedurilor medicale de care le este frica. De asemenea, suntem alaturi de parinti cu informatii si sfaturi care sa-i ajute sa aiba grija de copii in astfel de situatii dificile, iar in program, cadrele medicale ii rasplatesc pe cei mici cu stelute si insigne de supereroi, ajutandu-i astfel sa-si depaseasca reactiile emotionale negative pe care acestia le pot avea”, declara Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania si tarile balcanice.

Studiul realizat in randul parintilor din Romania in septembrie 2016, la solicitarea GSK Consumer Healthcare, arata ca:

- 2 din 10 parinti au amanat vizite la doctor din cauza ca cel mic era prea inspaimantat de medic;

- Mai mult, 56% dintre parinti au declarat ca li s-a intamplat ca cel mic sa fie reticent in a lua tratamentul prescris de doctor, ca o consecinta a acestei reactii emotionale;

- 4 din 10 copii au experimentat manifestari emotionale neplacute atunci cand au petrecut mai multe ore intr-un cadru medical, precum plans, agitatie, tremurat, inchidere in sine.

Studiul mai dezvaluie ca parintii au nevoie de informare pentru a depasi obiceiul involuntar de a cultiva aceasta teama in educatia copiilor: 3 din 10 parinti romani inca folosesc doctorul ca amenintare pentru a-si determina copiii sa fie cuminti, considerand-o o metoda eficienta; si 98% dintre acesti parinti apeleaza la aceasta sperietura periodic. Specialistii atrag atentia ca acestea au impact pe termen lung asupra acomodarii copilului cu actul medical in general.

Programul Tabara de Supereroi tinteste sa ofere sprijin cadrelor medicale din sectiile de pediatrie si parintilor prin a insufla copiilor o atitudine pozitiva fata de actul medical si personalul medical, relationarea facandu-se astfel mai usor in mediul spitalicesc si facilitand recuperarea fizica.

“Numeroase cercetari atesta ca timpul petrecut intr-un mediu medical are un impact negativ asupra echilibrului psihic al copiilor, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung - si este mai puternic cand include si proceduri invazive de ingrijire.

Studii empirice**  atesta ca cei mai vulnerabili la frica de halate albe sunt copiii mici, cu varste intre 6 luni si 4 ani, respectiv 4 – 6 ani intr-o masura variabila. Exista dovezi ca abia dupa varsta de 6 ani, copiii gestioneaza mai bine stresul generat de sederea intr-un mediu medical sau de relatia cu medicii, dar numai daca interactiunea lor este bazata pe o abordare psihologica pozitiva”, adauga psiholog clinician Monica Bolocan.

Rezultatele studiului confirma necesitatea de a derula programe educationale pentru parinti si copii pentru a-i sprijini in acomodarea emotionala a celor mici cu actul medical, in beneficiul propriei sanatati – atat fizice, cat si psihice – avand si impact pozitiv in cresterea preventiei. Cresterea calitatii vietii romanilor prin incurajarea unui comportament preventiv in sanatate este misiunea GSK Consumer Healthcare in Romania si in lume, misiune concretizata prin derularea de programe educationale pe termen mediu si lung, precum Tabara de Supereroi si Zambeste Romania.

Despre Programul Tabara de Supereroi

Pentru a raspunde nevoii de a reda confortul emotional al copiilor care ajung in contact cu mediul medical, GSK Consumer Healthcare a dezvoltat programul „Tabara de Supereroi”. Programul ajuta copiii sa-si invinga frica de procedurile medicale, le reduce stresul si le faciliteaza astfel recuperarea, in acelasi timp educand parintii si sprijinind personalul medical. In cadrul programului, copiii sunt transformati in supereroi, beneficiaza de activitati de recreere special create pentru ei si materiale educationale. Programul este implementat in spitalele de Pediatrie Ploiesti si Pitesti si pana acum a venit in sprijinul a 3.600 de copii cu varste intre 1 si 7 ani, de la debutul sau in 2015, cu feedback foarte bun de la personalul medical si parinti.

Despre GSK Consumer Healthcare

Parte din grupul de companii GSK cu prezenta globala, GSK Consumer Healthcare este cea mai mare companie de medicamente fara prescriptie medicala din lume si primul jucator in piata de produse de ingrijire orala specializata. Obiectivul nostru este sa devenim prima si cea mai buna companie de Fast Moving Consumer Healthcare, bazata pe stiinta si valori – o organizatie unica ce imbina expertiza si principiile stiintifice cu avantajele industriei bunurilor de larg consum.

In Romania, GSK are o traditie de peste 25 de ani si peste 150 milioane euro investitie in piata locala. Suntem hotarati sa facem o diferenta in starea de sanatate a romanilor prin educatie continua si suntem partener constant al comunitatii, cu investitie de peste 2 milioane de dolari in proiecte de sanatate si educatie pe care le derulam cu partenerii nostri.

* Studiu realizat de ivox.ro la comanda GSK Consumer Healthcare derulat in perioada 29 septembrie – 7 octombrie 2016, pe un esantion de 1411 parinti cu copii de 1-7 ani, desfasurat prin chestionare online. Studiu disponibil la cerere.

** Effects of Hospitalization on Early Child Development, David A. Mrazek, 1984, publicat de Springer, disponibil aici, ultima accesare la 20.10.2016

Citeste si despre