Cat costa sa cresti un copil in Romania. Cheltuielile parintilor, mai mari cu 30% fata de anul trecut

| | Actualizat: 2024-10-13 10:57:15

Un studiu recent a artat ca parintii din Romania se confrunta cu o crestere a cheltuielilor pentru cresterea copiilor de 30% comparativ cu anul anterior. In plus, datele arata ca bucurestenii cheltuiesc aproape de trei ori mai mult decat parintii din Galati.

Chiar si in contextul scaderii natalitatii din Romania si a popularizarii magazinelor chinezesti, sectorul articolelor pentru copii continua sa se dezvolte, cu o expansiune notabila a magazinelor online specializate in produse pentru copii si bebelusi.

„Observam o crestere a investitiilor in calitatea produselor pentru copii, chiar daca numarul nasterilor este in scadere. Cele mai cautate produse sunt hainele din bumbac organic, incaltamintea cu talpa ortopedica, carucioarele pliabile, accesoriile si produsele de puericultura mica, cu o comanda medie in crestere cu 28%”, afirma Calin Andrei, fondator Drool.ro.

Parintii contemporani devin din ce in ce mai constienti de importanta confortului, sigurantei si dezvoltarii armonioase a celor mici. Astfel, acestia aleg articole inovatoare si sustenabile, iar preocuparea pentru a oferi produse de calitate superioara, de la imbracaminte la jucarii si accesorii, devine o prioritate.

Este remarcabil faptul ca, indiferent de varsta, copiii sunt prioritari pentru parinti, care deseori evita sa achizitioneze haine sau jucarii din materiale daunatoare sanatatii celor mici. De asemenea, multi parinti ajung sa cheltuie mai mult pentru copii decat pentru propriile nevoi.

Aceste aspecte contribuie la o crestere continua a ecommerce-ului pentru produse destinate copiilor, in ciuda scaderii natalitatii si a intrarii pe piata a unor magazine cu politici de pret agresive. Totusi, unele magazine online mai mici se confrunta cu dificultati si se inchid din lipsa vanzarilor de produse calitative, majoritatea parintilor preferand sa investeasca in articole mai scumpe, dar de o calitate superioara.

Romanii opteaza din ce in ce mai mult pentru achizitiile online, considerandu-le mai eficiente si rapide, ceea ce le permite sa-si controleze mai bine cheltuielile. Conform datelor, comenzile online pentru produsele destinate copiilor s-au dublat anual, cu o crestere semnificativa in ultimii patru ani, tendinta stimulata de obiceiurile formate in timpul pandemiei. Aproximativ 42% din comenzile de produse pentru copii provin din mediul rural, 80% dintre acestea fiind plasate din localitati din apropierea Bucurestiului, cum ar fi Clinceni, Bolintin si Joita. Suma medie anuala cheltuita de parinti pentru produsele destinate copiilor se ridica la aproximativ 8.500 de lei, adica 700 de lei lunar.

In functie de oras, cele mai mari comenzi pentru produsele destinate bebelusilor si copiilor provin din urmatoarele locatii, cu sume medii de intre 123 si aproape 400 lei:

Bucuresti: 380 lei

Cluj-Napoca: 355 lei

Constanta: 330 lei

Ploiesti: 315 lei

Timisoara: 300 lei

Iasi: 290 lei

Brasov: 280 lei

Suceava: 265 lei

Oradea: 108 lei

Galati: 123 lei

„Cele mai frecvente produse achizitionate pentru copii includ haine din bumbac organic, carucioare, centuri anticolici, suzete, biberoane, genti pentru mame, triciclete, incaltaminte si patuturi, precum si karturi pentru copii, cu o cerere crescuta in aceasta vara”, a adaugat Andrei.

Comenzile cele mai mari realizate de parinti au fost pentru un loc de joaca de 23.000 lei (4.600 euro), un patut din lemn si articole de puericultura la peste 8.400 lei si un kart pentru 5.600 lei. Achizitiile online sunt preferate deoarece economisesc timp, evitand deplasarea prin magazine si cheltuielile suplimentare, ceea ce poate conduce la economii de pana la 38% datorita promotiilor disponibile.

Standardele parintilor in ceea ce priveste calitatea si provenienta produselor pentru copii raman ridicate, ceea ce va sprijini continuarea cresterii acestei nise, chiar si in fata competitiei din partea magazinelor internationale. In privinta copiilor, parintii cauta cele mai bune optiuni si prefera sa colaboreze cu magazinele locale, considerandu-le mai de incredere si accesibile pentru consultanta rapida.

Sursa: adevarul.ro

Sursa foto: freepik

 

Citeste si despre