Echilibrul intre viata de familie si cea profesionala - secretele mamicilor

| | Actualizat: 2018-10-16 00:00:00

Nu este un secret ca mamicile care lucreaza sunt specialiste in multitasking, insa cand trebuie sa schimbi scutece, sa iei parte la conferinte telefonice si sa programezi urmatoarea intalnire de joaca a prichindelului, asteptarile legate de echilibrul dintre viata de familie si cea profesionala sunt foarte mari si uneori nu neaparat cele mai realiste.

Nu numai ca duci copiii (al tau si ai prietenilor tai -pentru ca asa esti tu, o superfemeie) la gradinita si la scoala, gatesti cina in fiecare seara sau organizezi cele mai distractive petreceri tematice pentru ziua de nastere a celui mic, dar petreci si nenumarate ore la birou. Asteptarile, sugerate prin intermediul retelelor de socializare precum Facebook, Instagram sau Pinterest, prin reclame, seriale tv si filme, sunt mari cand vine vorba despre mamicile care au si o cariera profesionala si, din pacate, ai putea sa iti compari propria abilitate de a face totul si de a avea totul, cu celelalte mamici, fara sa te gandesti ca, de fapt, tu vezi doar ce o anumita mama alege sa posteze si ca in spatele unei poze idilice stau multe suisuri si coborasuri zilnice, nevazute si nepovestite.

Daca vrei sa stii cum sa mentii echilibrul intre familie si cariera, atunci tine seama de sfaturile mamicilor cu experienta.

1. Sistemul de sprijin 

Nu te mai simti vinovata pentru ca nu ai reusit sa ajungi in timp util ca sa ajuti la petrecerea de Haloween de la gradinita; creaza-ti un sistem de sprijin impreuna cu alte mamici si ajutati-va reciproc – poate ca tu ai timp sa faci fursecuri pentru evenimentul de caritate de la scoala, dar nu vei avea timp sa ii faci costumul de albinuta pentru petrecerea de Craciun; ajutorul celorlalte mamici este valoros, asa ca nu ezita sa il soliciti.

2. Pastreaza-ti optimismul

Inconjoara-te de persoane optimiste si fereste-te de cele care emana energie negativa. Pentru o viata echilibrata, in familie dar si la birou, ai nevoie de oameni pozitivi care sa te incurajeze si sa te sprijine.

3. Invata sa te deconectezi 

Este important sa nu amesteci viata de familie cu cea profesionala; emailurile de la birou nu se vor opri niciodata, dar stai departe de calculator si de telefon atunci cand esti acasa, ca sa nu fi tentata sa le verifici prea des. Acorda atentie copilului tau, petrece momente cu partenerul si daca trebuie, stabileste-ti o limita maxima de timp pe care sa o acorzi serviciului cand nu esti la birou, limita pe care sa o respecti riguros.

4. Ajutor pentru treburile casnice

Nu te ingropa in treburi casnice atunci cand esti acasa! Recruteaza-ti sotul si chiar pe cel mic pentru a termina mai repede corvoada curateniei, a spalatului si a gatitului. Si daca poti, nu ezita sa contractezi ajutor din exterior. Timpul pe care il petreci cu familia ta este de nepretuit. 

5. Comanda online

Nu pierde timpul prin magazine, din fericire ai la dispozitie o multime de aplicatii care te ajuta sa economisesti timp si sa comanzi prin internet orice, de la alimente, la produse de curatenie sau imbracaminte si pana la cadouri sau electrocasnice. In plus, asa vei putea sa organizezi cina pentru familia ta, chiar daca esti la sute de kilometri distanta de casa, intr-o calatorie de afaceri. 

6. Fa planuri in avans

Uneori listele si agendele te pot ajuta sa nu o iei razna in perioadele agglomerate si acasa si la serviciu, asa ca planifica in avans, de la excursia de sfarsit de saptamana de la zoo si pana la cumparaturile pentru Craciun. Vei fi mai putin stresata.Nu in ultimul rand, fa o pauza doar pentru tine din cand in cand; echilibrul perfect este greu de gasit pentru ca intotdeauna vor exista factori externi care sa il influenteze, fie ca este vorba de copii, de sot, de prieteni, de munca.

Important este sa ai grija de tine, pentru ca doar asa vei putea fi cea mai buna mama, cea mai buna sotie, cea mai buna prietena si cea mai buna angajata.

Citeste si despre