Programa scolara pentru clasa a V-a cuprinde o materie intitulata „Educatie sociala”, care are ca principal scop sa asigure modul in care se dezvolta personalitatea fiecarei persoane. Aceasta materie contribuie la formarea tuturor competentelor cheie pentru ca elevul sa devina un cetatean responsabil iar toate informatiile au rolul de a contribui la dezvoltarea elevului pe parcursul intregii sale perioade de pregatire si dupa.
Parintii, insa, nu sunt foarte incantati de continutul manualului de „Educatie sociala”. Potrivit stiripesurse.ro, manualul contine lectii de-a dreptul revoltatoare, in care parintii sunt prezentanti in rol de opresor, iar fuga de acasa este prezentata ca o solutie.
La sfarsitul manualului, elevilor li se ofera doua scenarii pentru piese de teatru educationale. In primul dintre acestea, o tanara pe nume Maria joaca rolul „oprimatei”, deoarece tatal ei, caracterizat ca „opresor”, se opune dorintei ei de a frecventa un liceu din oras. Deznodamantul este acela ca Maria si sora ei, deja casatorita, planuiesc sa fuga impreuna de acasa.
In cel de-al doilea scenariu, un baiat numit Andrei se simte „oprimat” deoarece mama sa, descrisa ca „opresor”, nu-i permite sa isi urmeze visul de a deveni chitarist, dorind in schimb sa se pregateasca pentru a deveni medic. La final, tatal lui Andrei, care s-a separat anterior de mama lui, il invita sa se mute la el, dezvaluindu-i ca a parasit si el caminul din cauza conflictelor cu sotia si soacra.
In acelasi manual de „Educatie sociala”, elevii sunt indemnati sa citeasca doua articole de presa, unul din Click si unul din Vice, despre exploatarea copiilor prin munca, in care sunt descrise evenimente cu impact emotional, in special asupra unor copii de 10-11 ani.
Manualul de „Educatie sociala” pentru clasa a V-a, de la Editura Litera, este realizat de Liliana Zascheievici, Nicoleta-Laura Cretu, Tamara Manatu, Elena Nedelcu si Maria-Dorina Stoica.
- Surse: stiripesurse.ro, stireazilei.ro
- Foto: stireazilei.ro, edu.litera.ro