Un sondaj facut in luna august de publicatia electronica AutoExtra.Com a aratat ca, in Occident, patru din cinci tineri sunt posesori de autoturisme, jumatate din aceste autoturisme fiind cumparate de catre parinti. Peste 500 de parinti au declarat ca au cumparat masini second-hand, valorand mai putin de 10.000 de dolari.
Din ce in ce mai multi tineri devin posesori de autoturisme. Tinerii din ziua de azi sunt din ce in ce mai ocupati, participa la diferite activitati extra scolare sau muncesc in timpul ramas liber. De aceea, parintii se simt nevoiti sa le cumpere o masina.
In momentul in care un parinte cumpara o masina fiului sau fiicei sale acestia se orienteaza catre o achizitie practica.
Sezonul in care tinerii isi achizitioneaza masini este vara. Deoarece firmele de second hand auto stiu foarte bine acest lucru, reduc pretul masinilor uzate. In acest timp circa 90% din parinti intervievati de AutoExtra au spus ca sunt extrem de ingrijorati de siguranta autoturismului.
"In general, parintii care isi fac griji in privinta sigurantei la volan, tind sa se axeze pe masinile mari. De obicei acestia cumpara SUV-uri si asta pentru ca ei cred ca, daca o masina este mai mare, atunci este mai sigura. Insa numai modelele noi de SUV au sistem de control al stabilitatii in prevenirea accidentelor. Foarte putin parinti isi permit astfel de masini", a declarat directorul de comunicatie pentru siguranta pe autostrazi, Jonathan Adkins.
"In 2004, am observat tipurile de masini parcate in locurile de parcare ale instituturilor scolare. O mare parte dintre acestea erau masini nerecomandabile pentru un tanar: SUV-uri, masini sport si masini mici. SUV-urile nu sunt deloc recomandate unui adolescent. Ceea ce vreau sa spun este ca nu trebuie sa cumperi un tanc pentru a obtine siguranta", a declarat Rader.
Institutul IIHS detine lista ratelor de accidente din 1995 si pana in ziua de azi. In anul 2005 cea mai buna rata a fost obtinuta de Ford Taurus, Toyota Camry, Chevrolet Malibu si VW Jetta.
"In momentul achizitionarii unui vehicul trebuie sa tinem cont de toate aspectele de siguranta. De exemplu: airbag-uri frontale si laterale, frane care nu se blocheaza. Mai mult de atat, parintii trebuie sa consulte un mecanic inainte de achizitionarea unei masini", a continuat Rider.
Insa, atunci cand vine vorba de responsabilitate, siguranta nu mai conteaza atat de mult in comparatie cu aceasta. Viteza a fost un aspect pe care am uitat sa-l mentionam. Insa aceasta reprezinta o problema reala atunci cand vine vorba de tinerii din ziua de azi.
"Parintii nu ar trebui sa evite un anumit model de masina, insa ar trebui sa incurajeze un comporament bun in condus", a declarat purtatorul de cuvant Daimler Chrysler.
Sursa: stiriauto.ro