Profesoara: „Uneori am senzatia ca parintii au de la noi asteptarea sa fim un fel de bone”

| | Actualizat: 2024-11-01 11:08:21

Prof. Andreia Bodea, directorul Colegiului National I. L. Caragiale din Bucuresti, a fost invitata recent la emisiunea DC Edu, unde a vorbit despre provocarile profesiei didactice, elevii de azi, dar si despre problemele din sistemul educational romanesc.

Profesoara a adus in discutie si relatia profesor-parinte si spune ca, de multe ori, elevii sunt mai usor de convins in privinta unor aspecte legate de scoala decat parintii. Aceasta a dat drept exemplu o discutie pe care a avut-o recent cu mama unui elev din liceul pe care il conduce:

„Eu as face un experiment intr-o lume ideala in care nu ne aflam. Daca as fi lasata un an de zile cu regulamentul pe care liceul il are, fara amestecul parintilor, sa il pot aplica si eu. Daca am aceeasi discutie legata de disciplina, respect si regulament, cu 10 elevi si cu 10 parinti, mult mai usor si mai rapid le explic si conving elevii decat conving parintii.

Astazi am avut o discutie la scoala care mi s-a explicat ca de ce trebuie sa nu vina cu pantalonii nu stiu cum si mi s-a parut aiuritoare discutia. Si copilul facea semne mamei si spunea: mama, asta este regulamentul scolii, te rog eu frumos”, povesteste Prof. Andreia Bodea.

Prof. Andreia Bodea: „Cu disciplina stam prost noi in aceasta societate. Copiii inteleg de ce trebuie sa vina imbracati intr-un anumit fel la scoala. Mai greu ii conving pe parinti”

„Cu disciplina stam prost noi in aceasta societate. Stam prost cu disciplina, cu bunul simt, cu tot felul de lucruri. Dar inca o data vin si va spun, este avantajul lor ca sunt tineri. Eu nu m-am asteptat la aceasta surpriza. Sunt mai dispusi sa inteleaga si sa accepte rigorile si limitele care sunt de bun simt ale unui regulament decat zona adulta. Cu zona adulta am eu o problema. Copiii inteleg de ce trebuie sa vina imbracati intr-un anumit fel la scoala. Mai greu ii conving pe parinti. (…)

Este o lupta sa-i convingi in fiecare zi si exista regulamente si exista, exista rofuip, exista statutul elevului, deci statutul elevului care contine niste reglementari foarte clare si exista niste sanctiuni, sigur, graduale. (…) Exista niste limite si parintii au niste limite pe care le incalca ori de cate ori au ocazia. Duce la o anarhie si la energie pierduta, timp pierdut. Si in 9 cazuri din 10, sigur ca dreptatea este tot la catedra.”, a mai explicat aceasta.

Prof. Andreia Bodea: „Parintii au de la noi asteptarea sa fim un fel de bone. Noi nu avem dreptul sa avem opinii, noi nu avem competenta de a educa.”

Profesoara a mentionat ca parintii ii cred doar pe copil, fara sa ceara parerea cadrelor didactice:

„Eu, uneori, am senzatia – am vorbit si cu colegi de-ai mei, directori de colegii mari din Bucuresti – ca parintii au de la noi asteptarea sa fim un fel de bone. Noi nu avem dreptul sa avem opinii, noi nu avem competenta de a educa.

Eu nu inteleg de ce se pleaca apriori de la ideea ca niste oameni pe care nici nu-i cunosti sunt niste incapabili din punctul de vedere al zonei educationale, al zonei de formare. Parintii n-au nicio indoiala cand un elev reda, povesteste acasa un lucru. El este crezut imediat. Ei nu vin macar sa ceara, sa asculte un alt punct de vedere. Ei stiu ca acest copil are dreptate, ca lucrurile asa au fost si vin la scoala, fie la director, fie la diriginte, sa acuze, nici macar nu intreaba: „Copilul n-a meritat in lucrarea cutare nota 5.” „Doamna, va arat lucrarea.” „Dar nici nu vreau sa vad lucrarea, eu stiu ca el stie mai mult de 5”.”

Citeste si despre