Proiect inedit in Ilfov: Scoala unde elevii vin cu mainile in buzunar si pleaca la fel

| | Actualizat: 2024-11-15 12:44:17

 

Proiect inedit in Ilfov: Scoala unde elevii vin cu mainile in buzunar si pleaca la fel
La Scoala Generala Nr. 1 din Ciolpani, judetul Ilfov, un proiect ambitios promite sa revolutioneze modul in care elevii invata. Mariana Banu, directoarea institutiei, si-a propus sa transforme scoala intr-un loc mai accesibil si mai prietenos pentru elevi, cu obiectivul ca acestia sa vina „cu mainile in buzunar si sa plece la fel”. In cadrul acestui proiect, elevii vor primi toate materialele necesare la scoala, iar temele vor fi realizate sub supravegherea profesorilor.
Scoala fara ghiozdane: mai mult decat o idee
Directoarea Mariana Banu a explicat ca multi elevi vin cu temele facute de parinti, ceea ce nu contribuie la dezvoltarea lor intelectuala. „Parintii rezolva temele, iar copiii doar le transcriu. In clasa, cei care nu au temele gata le copiaza in graba. Este o activitate inutila. Am considerat ca, daca elevii si-ar face temele la scoala, sub indrumarea profesorilor, ar invata mai bine si ar dezvolta abilitati proprii,” a spus Mariana Banu.
Programul propune o restructurare a zilei scolare, astfel incat dupa orele de curs elevii sa ramana pentru activitati suplimentare si sa-si finalizeze temele sub supravegherea cadrelor didactice.
Un nou design pentru ziua de scoala
In cadrul acestui program pilot, elevii vor avea patru sau cinci ore de curs pe zi, urmate de o ora de relaxare. „Dupa pranz, elevii se vor putea relaxa pe fotolii din puf, inainte de a incepe activitatile suplimentare. Acestea includ realizarea temelor, proiecte practice si activitati de dezvoltare personala,” a explicat directoarea.
De asemenea, elevii cu aptitudini speciale vor beneficia de sprijin personalizat. Cei pasionati de arte, de exemplu, vor participa la ateliere sau vizite tematice organizate la muzee.
Evaluare standardizata si feedback individual
Proiectul include si un sistem de evaluare modern, cu teste lunare standardizate pentru clasele a II-a, a IV-a si cele de gimnaziu. „Vreau sa folosesc platforma Brio pentru teste de literatie, fiindca elevii au mari dificultati in a intelege textele citite sau in a-si exprima ideile,” a subliniat Mariana Banu. Rezultatele vor fi utilizate pentru intocmirea unor rapoarte individuale, care sa ajute profesorii sa adapteze procesul de invatare.
Invatarea prin joc: o metoda care castiga teren
Directoarea isi doreste sa extinda metoda invatarii prin joc, deja implementata la scoala. Profesorii folosesc jocuri interactive pentru a preda Geografia sau Istoria. Un exemplu este lectia despre Orientul Antic, unde elevii exploreaza virtual un oras antic si identifica detalii despre viata cotidiana.
„Copiii sunt mult mai receptivi cand li se prezinta lectiile intr-un mod captivant. Un joc bine ales poate face diferenta intre o lectie plictisitoare si una memorabila,” a adaugat Mariana Banu.
Un model pentru viitorul educatiei
Desi proiectul este inca in faza de implementare, directoarea este optimista. „M-am inspirat din modele internationale si am avut sprijinul colegilor din alte scoli pilot. Daca ei au reusit, de ce sa nu reusim si noi?” a spus Mariana Banu.
Acest proiect indraznet propune o schimbare semnificativa in sistemul de invatamant, oferind elevilor un mediu mai accesibil, mai relaxant si mai eficient. Daca va avea succes, ar putea deveni un model pentru alte scoli din Romania.

La Scoala Generala Nr. 1 din Ciolpani, judetul Ilfov, un proiect ambitios promite sa revolutioneze modul in care elevii invata.

Mariana Banu, directoarea institutiei, si-a propus sa transforme scoala intr-un loc mai accesibil si mai prietenos pentru elevi, cu obiectivul ca acestia sa vina „cu mainile in buzunar si sa plece la fel”. In cadrul acestui proiect, elevii vor primi toate materialele necesare la scoala, iar temele vor fi realizate sub supravegherea profesorilor.

Scoala fara ghiozdane

Directoarea Mariana Banu a explicat ca multi elevi vin cu temele facute de parinti, ceea ce nu contribuie la dezvoltarea lor intelectuala.

„Parintii rezolva temele, iar copiii doar le transcriu. In clasa, cei care nu au temele gata le copiaza in graba. Este o activitate inutila. Am considerat ca, daca elevii si-ar face temele la scoala, sub indrumarea profesorilor, ar invata mai bine si ar dezvolta abilitati proprii,” a spus Mariana Banu.

Programul propune o restructurare a zilei scolare, astfel incat dupa orele de curs elevii sa ramana pentru activitati suplimentare si sa-si finalizeze temele sub supravegherea cadrelor didactice.

Ce program presupune programul-pilot

In cadrul acestui program pilot, elevii vor avea patru sau cinci ore de curs pe zi, urmate de o ora de relaxare.

„Dupa pranz, elevii se vor putea relaxa pe fotolii din puf, inainte de a incepe activitatile suplimentare. Acestea includ realizarea temelor, proiecte practice si activitati de dezvoltare personala,” a explicat directoarea.

De asemenea, elevii cu aptitudini speciale vor beneficia de sprijin personalizat. Cei pasionati de arte, de exemplu, vor participa la ateliere sau vizite tematice organizate la muzee.

Evaluare standardizata si feedback individual

Proiectul include si un sistem de evaluare modern, cu teste lunare standardizate pentru clasele a II-a, a IV-a si cele de gimnaziu.

„Vreau sa folosesc platforma Brio pentru teste de literatie, fiindca elevii au mari dificultati in a intelege textele citite sau in a-si exprima ideile,” a subliniat Mariana Banu.

Rezultatele vor fi utilizate pentru intocmirea unor rapoarte individuale, care sa ajute profesorii sa adapteze procesul de invatare.

Invatarea prin joc: o metoda care castiga teren

Directoarea isi doreste sa extinda metoda invatarii prin joc, deja implementata la scoala. Profesorii folosesc jocuri interactive pentru a preda Geografia sau Istoria. Un exemplu este lectia despre Orientul Antic, unde elevii exploreaza virtual un oras antic si identifica detalii despre viata cotidiana.

„Copiii sunt mult mai receptivi cand li se prezinta lectiile intr-un mod captivant. Un joc bine ales poate face diferenta intre o lectie plictisitoare si una memorabila,” a adaugat Mariana Banu.

Un model pentru viitorul educatiei

Desi proiectul este inca in faza de implementare, directoarea este optimista.

„M-am inspirat din modele internationale si am avut sprijinul colegilor din alte scoli pilot. Daca ei au reusit, de ce sa nu reusim si noi?” a spus Mariana Banu.

Acest proiect indraznet propune o schimbare semnificativa in sistemul de invatamant, oferind elevilor un mediu mai accesibil, mai relaxant si mai eficient. Daca va avea succes, ar putea deveni un model pentru alte scoli din Romania.

 

Citeste si despre