Protectia copiilor celor care pleaca la munca in strainatate - in atentia Guvernului

| | Actualizat: 2006-06-02 10:02:12

Parintii care merg in strainatate pentru a desfasura o activitate legala sunt obligati sa aduca la cunostinta serviciilor publice de asistenta sociala sau a primariei situatia copiilor care raman in tara, precizeaza un comunicat transmis joi de Guvern.

Executivul a completat, in sedinta de miercuri, normele metodologice de aplicare a Legii privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate.

Astfel, pe langa celelalte documente cerute cetatenilor romani trimisi sa lucreze in strainatate, va fi nevoie, de acum, si de o dovada emisa de Serviciul Public pentru Asistenta Speciala sau de primar din care sa rezulte ca parintii solicitanti au notificat acestora intentia de a lucra in strainatate.



Pana in prezent, romanii care plecau la munca in strainatate aveau nevoie de actul de identitate, pasaport, carnetul de munca, actele de calificare, certificatul de sanatate, contractul de mediere, contractul individual de munca, certificatul de cazier judiciar si dovada emisa de Ministerul Administratiei si Internelor din care sa rezulte ca solicitantul nu are interdictie legala de a parasi localitatea.

Copiii ai caror parinti sunt plecati din tara pentru contracte de munca in strainatate reprezinta o categorie expusa riscurilor si situatiilor de pericol, care duc in ultima instanta la incalcarea si nerespectarea drepturilor acestora, se mentioneaza in comunicatul Guvernului.

ROMPRES

Citeste si despre