Rafale de aplauze la "Chicago"

| | Actualizat: 2005-09-26 09:31:23

Primul musical romanesc dupa o suta de ani, "Chicago", a avut premiera sambata, la Teatrul National. Publicul care a umplut sala pana la refuz a ovationat indelung spectacolul. "I love Bucharest!", a raspuns regizorul.

Publicul a aplaudat dupa fiecare moment muzical, iar dupa caderea cortinei, actorii au fost ovationati minute in sir la scena deschisa. Regizorul Ricard Reguant Molinos, incantat de reactii, a salutat spectatorii cu o declaratie de dragoste: "I love Bucharest!".

Povestea criminalei Roxie Hart (Monica Davidescu), care isi ucide amantul si ajunge intr-o inchisoare de femei din Chicago, in care regulile le fac Mama Morton (Maia Morgenstern) si avocatul Billy Flynn (Stefan Banica jr.

), a reusit sa fascineze marele public prin savoarea interpretarii si viziunea regizorala à l’americaine.

Insa impresiile numeroaselor personalitati prezente au fost impartite, unii fiind de-a dreptul entuziasmati, iar altii primind cu rezerve aceasta incercare de relansare a genului la noi.

Dan Bittman: "Exista o problema cu cantatul"

Artistul Dan Bittman a remarcat probleme mari in ceea ce priveste vocile actorilor. "E o munca fantastica si e pentru prima oara cand in Romania se misca lucrurile, dar exista o problema cu cantatul, care trebuie corectata rapid. N-o spun cu rautate, dar musical inseamna a si canta, si a canta bine, nu fals. E o mare surpriza pentru mine Monica Davidescu si aplauze pentru ea, fiindca, sincer, nu ma asteptam la cat de bine a interpretat."

Ileana Lucaciu: "Admir efortul, dar nu stiu la ce ne trebuia".

Daca tinta comerciala a acestei montari spectaculoase va fi, probabil, atinsa, totusi ea nu duce lipsa de imperfectiuni, usor de sesizat de un ochi avizat. Pentru criticul de teatru Ileana Lucaciu, "Chicago" este sub asteptari: "Admir efortul pe care-l facem sa avem un musical ca pe Broadway, nu stiu insa la ce ne trebuia. Musical-ul presupune un cu totul alt antrenament, o cu totul alta scoala. Este o incercare, meritorie, si am toata stima pentru actori, care-si dau sufletul, dar astept cu interes cel de-al douazecilea spectacol, cand va fi sala tot atat de plina ca la premiera. De fapt, vom vedea". Nici regizorul de teatru Dinu Cernescu nu s-a inscris pe lista admiratorilor fara rezerve: "Nu sunt un fanatic al spectacolului, e pentru prima oara in viata mea cand la un show de acest gen m-am plictisit de mai multe ori, insa am un respect deosebit pentru actori, care mi-au placut enorm. Ansamblul cam lasa de dorit, dar lumina e frumoasa".

Alex Stefanescu: "M-a facut sa ma simt mai usor"

La polul opus, scriitorul Alex Stefa-nescu s-a declarat pe deplin incintat: "Mie mi-a placut foarte mult si ma face sa-mi imaginez vremurile bune pe care le va trai societatea romaneasca, momentele de prosperitate, asemanatoare cu cele de dinainte de razboi, cind mergeam la gradini de vara, la teatrul de estrada. Sau sa ma gandesc la cum mergeau personajele lui Caragiale la Union, sa se distreze. Mi-a umplut sufletul de bucurie, de voiosie. M-a facut sa ma simt lipsit de griji si mai usor decat sunt in realitate..."

Mona Musca: "Bravo Teatrului National!"

Printre cei care au fost prinsi in mirajul povestii din Chicago s-a aflat si deputatul Mona Musca: "E formidabil. Sunt grozavi toti. Regia e buna, nu mai vorbesc de actori, care sunt extraordinari. Nu ma mir de Stefan Banica, dar ma mir de toti ceilalti, care nu sunt obisnuiti cu muzica si cu dansul. Si Goia, si Davidescu sunt formidabile, si am avut impresia ca s-au nascut intr-un musical si acolo au ramas. Nu credeam ca va rezista spectacolul dupa ce ai vazut filmul, care e superb, dar rezista. Sa vina lumea la spectacol, merita sa fie vazut. Cred ca de la Tanase incoace o asemenea montare nu s-a mai facut. Bravo lor si bravo Nationalului!".

Ion Caramitru: "Ni s-a deschis apetitul"

Directorul Nationalului, Ion Caramitru, s-a declarat multumit, per ansamblu, de aceasta premiera care marcheaza deschiderea stagiunii: "Ma bucur ca pentru familia mea. Cred ca, desi nu e inceputul meu propriu-zis, totusi a functionat intuitia mea fata de recuperarea acestui spectacol, care era parasit. Sigur ca putem vorbi de imperfectiuni, de o suta de ani de asteptare a musicalului in Romania, de experiente pasagere: revistele, operetele, care n-au semnificatia respectivului gen, dar ce se poate demonstra este ca si romanii pot sa-l faca. Iar aceasta experienta trebuie luata in calcul cu aceasta importanta conotatie: ca s-a deschis apetitul pentru un gen de care pana acum romanii au fost privati".


Sursa: Cotidianul

Citeste si despre