Romania are de doua ori mai multi scolari hiperactivi, care se plictisesc in timpul orelor, sunt lipsiti de motivatie si deranjeaza cursurile. Intre 12 si 19% dintre copiii de varsta scolara din Romania sunt diagnosticati cu sindromul ADHD (deficit de atentie/hiperactivitate impulsivitate), dublu fata de media internationala. „Este ca si cum ai avea din nou un bebelus. Este vesel, dar poate fi si agresiv. Daca mai are si frati, acestia se pot simti marginalizati pentru ca un copil hiperactiv are nevoie de o atentie speciala. Nervii parintilor sunt intinsi la maxim. Marea lor problema o reprezinta integrarea sociala“, spune Daniel Popescu, Corporate Affairs Romania&South East Europe-Eli Lilly, unul dintre sponsorii proiectului.
Clasele I, a V-a si a VIII-a au avut rezultatele cele mai ingrijoratoare. Trecerea de la un invatator la un numar mai mare de profesori ii bulverseaza mereu pe copii. Tocmai de aceea, cadrele didactice vor invata cum sa se comporte cu astfel de elevi.
In urma statisticilor realizate de catre cei implicati in proiect, a reiesit ca a crescut violenta in scoli, ca sunt foarte multi elevi cu probleme de adaptare la cultura scolara, plictisiti si au o motivatie scazuta pentru invatare. Toate aceste nereguli in comportamentul copiilor ii pot determina mai tarziu sa recurga la izolare. Profesorul Tiberiu Mircea, presedintele Societatii de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania, explica numarul mai mare al copiilor cu sindrom ADHD in Romania prin „starea precara biologica a mamelor, care au un material biologic mai slab. Sunt probleme care tin de partea genetica, dar si de calitatea biologica a sistemului nervos al mamelor”. Acesta spune ca printre factori se numara hranirea nesanatoasa, „cu multe E-uri”, a mamelor, consecinta intilnita in fostele state socialiste.
(Roxana Soare, Oana Craciun)
Citeste tot articolul in:
20 Aprilie 2007