Bucuresti, 4 octombrie 2022 – Secom® Healthcare Group, lider de autoritate pe piata de suplimente alimentare din Romania, publica primul raport de sustenabilitate, care prezinta o analiza completa si transparenta a activitatii derulate intre ianuarie 2020 - decembrie 2021, din perspectiva impactului social, economic si de mediu, precum si obiectivele asumate pentru perioada urmatoare, pentru cresterea sustenabila a companiei.
„Am ales sa incepem acest proces in mod voluntar, desi nu intram sub incidenta legislatiei privind raportarea non-financiara, deoarece credem ca fiecare dintre noi, persoana fizica sau companie, indiferent de dimensiunea activitatii sale economice, are responsabilitatea de a lasa o lume mai buna generatiilor viitoare”, declara Lucia Costea, cofondator si CEO Secom® Healthcare Group.
Raportul Alegem responsabil pentru un viitor mai sanatos a fost realizat dupa standardele internationale Global Reporting Initiative (GRI), impreuna cu echipa de consultanti The CSR Agency, si este rezultatul unei analize complexe, care a implicat consultarea a peste 1340 de stakeholderi externi si interni si radiografierea profunda a activitatii companiei desfasurate in 2020 si 2021.
Principalele concluzii ale analizei sunt:
Alegeri responsabile pentru o economie sustenabila
-
Secom® Healthcare a generat in 2021 vanzari nete de 172 de milioane lei (~35 mil EUR), +10% fata de 2020, continuand evolutia constanta double digit din ultimii 18 ani
-
A investit 2,8 milioane de lei in perioada 2013-2021 in dezvoltarea retelei proprii de 13 magazine fizice Secom in 11 orase din toata tara
-
A contribuit cu 44,4 milioane lei la bugetul de stat in 2020 si 2021
-
94,3% din furnizorii colaboratori Secom® din 2021 au fost furnizori locali, ponderea cheltuielilor cu acestia fiind de 35,1%, deoarece, din dorinta de a oferi consumatorilor cele mai bune produse de la nivel global, compania a ales sa importe mare parte din portofoliu de la producatori internationali.
-
Producatorii de la care Secom® importa produsele din portofoliu detin inalte certificari in domeniu si investesc substantial in cercetare si dezvoltare. Ponderea cheltuielilor cu producatorii internationali de produse a fost de 64,9% in 2021.
Alegeri responsabile pentru o societate sanatoasa
-
Toti producatorii Secom® sunt certificati la nivel international – ISO, GMP, NSF – certificari care atesta calitatea, eficienta si siguranta produselor
-
Compania a derulat, in ultimii cinci ani, cinci studii observationale cu institutii medicale de renume din Romania, care dovedesc eficienta celor cinci produse analizate
-
Secom® a investit 1,86 mil. lei in ultimii sapte ani in proiecte de educare pentru incurajarea consumului informat de suplimente si a unui stil de viata sanatos
-
42 de consultanti Secom® au oferit peste 38.000 de ore de consultanta gratuita clientilor care au vizitat magazinele Secom® in 2020 si 2021.
Alegeri responsabile pentru dezvoltarea echipei
-
Echipa Secom® numara 179 de oameni in 2021, in crestere cu 10,5% fata de 2020
-
Compania a alocat 23,8 milioane lei in 2021 pentru salariile echipei, + 26,5% fata de 2020
-
55% dintre pozitiile de management din Secom® au fost ocupate de femei in 2021
-
Secom® a alocat 858.000 lei in traininguri pentru dezvoltarea echipei in 2020 si 2021 si a oferit 1170 de ore de workshopuri de wellbeing si sustinere in perioada pandemiei (pe teme legate de nutritie, echilibru psihoemotional, educatie financiara)
-
Compania a alocat in 2021 un buget de beneficii flexibile de 400 lei/luna/ membru al echipei, pe langa alte beneficii speciale: bonus de performanta, abonament medical – inclusiv pentru familie, asigurare de viata si accidente, reduceri la produsele din portofoliu, sesiuni de psihoterapie, stimulente financiare pentru colegii care au contribuit la recrutarea unui coleg in echipa, prima de loialitate etc.
Alegeri responsabile pentru comunitate
-
Secom® a sustinut financiar, cu produse si/sau actiuni de voluntariat 42 de organizatii in 2020 si 2021: 27 ONG-uri, 13 spitale, o unitate de invatamant si o federatie sportiva
-
Bugetul total al investitiilor cu impact la nivel comunitar a fost de 481.235 lei in 2020 si 2021
-
in 2021, in urma consultarii stakholderilor, Secom® a definit o strategie de investitii comunitare concentrata pe 3 piloni direct legati de 3 Obiective de Dezvoltare Durabila: sanatate si bunastare, educatie de calitate, productie si consum responsabile
-
in 2021, Secom® a demarat un program intern de implicare sociala impreuna in slujba binelui in care echipa a inscris 34 de proiecte sociale, din care au fost alese prin vot impartial 7 proiecte pe care compania le sustine in 2022.
Cum am ales responsabil pentru un mediu curat
-
Au fost recuperate 100% din ambalajele produselor puse pe piata de Secom® atat in 2020, cat si in 2021, desi obligatia legala e de 55%
-
Consumul de energie raportat la cifra de afaceri a scazut cu 39% in 2021 fata de 2020
-
Ambalajele pentru 31,25% din totalul suplimentelor din portofoliul Secom® sunt fabricate din 97% plastic reciclat post-consumator
-
Toate cosmeticele Andalou Naturals din portofoliu sunt certificate Cruelty-Free si Fair Trade
-
Ceaiurile din gama TEALIA® sunt certificate „Ozone Friendly”, certificare ce confirma respectarea celor mai inalte standarde de mediu.
Acestea sunt doar o parte dintre realizarile care descriu performanta Secom® in directia dezvoltarii durabile, mai multe detalii fiind oferite in cadrul raportului de sustenabilitate 2020&2021 .
“La Secom® ne-am asumat misiunea de a ajuta oamenii sa aiba o viata echilibrata, sanatoasa, prin produse si servicii de inalta calitate, inovatoare si de incredere. Pentru a influenta in continuare tot mai multe vieti, dorim sa ne dezvoltam cat mai responsabil. Acest prim raport este un nou pas important in aceasta directie. Suntem constienti ca mai avem multe de facut, ca nu va fi un drum usor, dar suntem convinsi ca beneficiile generate de masurile pe care ni le-am asumat, vor crea valoare deopotriva pentru Secom® si pentru toti stakeholderii nostri. Promisiunea noastra este ca acesta nu va fi un demers unic, ci vom continua sa ne analizam si monitorizam performanta de sustenabilitate, pentru a putea lua cele mai bune decizii, atat pentru companie, cat si pentru cei din jurul nostru”, a adaugat Lucia Costea, cofondator si CEO Secom® Healthcare Group.
Publicarea primului raport de sustenabilitate vine sa intareasca angajamentul Secom® Healthcare Group de a ramane o organizatie transparenta si deschisa, un partener de incredere pentru toti stakeholderii, un contributor activ la economia locala si un membru implicat al comunitatii. Toate aceste promisiuni sunt sustinute de actiuni concrete: oferirea unor produse de calitate superioara capabile sa sustina un stil de viata sanatos; promovarea acestora in mod responsabil si etic – inclusiv prin continuarea initiativelor de educare care incurajeaza consumul responsabil de suplimente alimentare; urmarea unor practici transparente si integre in relatiile cu partenerii de afaceri si mediul profesional. Nu in ultimul rand, Secom® isi propune sa mentina un mediu de lucru constructiv, care sustine dezvoltarea profesionala a oamenilor din echipa; sa ia masuri de reducere a impactului asupra mediului, prin utilizarea de materiale reciclate in ambalajele produselor brandului propriu Good Routine® si sa aiba o implicare puternica in proiecte cu impact in societate.
Strategia de sustenabilitate a Secom® Healthcare Group se concentreaza pe 5 directii prioritare de actiune: Etica pentru performanta in afaceri, Calitate pentru sanatate, Dezvoltare pentru echipa, Implicare pentru comunitate, Eficienta pentru mediu, pe fiecare dintre acestea compania asumandu-si obiective concrete, pe termen scurt, mediu si lung, care se regasesc in cadrul raportului de sustenabilitate 2020 & 2021 - paginile 112-121.
Despre Secom Healthcare Group
Secom® Healthcare Group este lider de autoritate in solutii de medicina integrativa, care si-a construit pe piata din Romania o reputatie solida in domeniul importului si comercializarii de produse naturale premium pentru sanatate si frumusete cu ingrediente studiate, certificate si brevetate la nivel global.
Grupul este alcatuit din 3 diviziii: Secom® – divizia business-to-business care gestioneaza portofoliul de import, Secom® Retail – divizia de business-to-consumer care coordoneaza lantul de 16 magazine fizice Secom si e-shop-ul secom.ro si Good Routine® – brandul propriu de suplimente alimentare.
Secom® Healthcare Group are in prezent o echipa de 200 de oameni si un portofoliu propriu si exclusiv de peste 400 produse premium din trei categorii: suplimente alimentare, ceaiuri si cosmetice naturale, realizate de producatori internationali de renume.
Mai multe detalii pe www.secom-healthcare.com.