STUDIU: Utilizarea retelelor de socializare poate strica obiceiurile alimentare ale copiilor

/ / Modificat: 2022-01-12
STUDIU: Utilizarea retelelor de socializare poate strica obiceiurile alimentare ale copiilor

Potrivit unui studiu publicat in revista Pediatrics, copiii care privesc imagini cu gustari si mancaruri nesanatoase pe platformele de socializare sunt susceptibili sa consume mai multe calorii din astfel de gustari si sa le refuze pe cele sanatoase.

Platformele de socializare sunt, totodata, cele care pun la incercare rabdarea parintilor cand vine vorba despre acordarea de alimente sanatoase copiilor. Expunerea copiilor la astfel de platforme, dar mai ales la Instagram, unde sunt o multime de fotografii cu mancaruri nesanatoase, face tot mai dificila incercarea parintilor de a le oferi o alimentatie sanatoasa. 

Rezultatele publicate in revista Pediatrics au aratat ca copiii care vad imagini cu gustari nesanatoase pe platformele de socializare sunt susceptibili sa consume mai multe calorii din gustari nesanatoase.

"Rezultatele sunt sustinute de datele privind postarile celebre cu alimente nesanatoase. Acestea, arata ca sustinerea alimentelor nesanatoase creste consumul de alimente nesanatoase in cazul copiilor. Pe de alta parte, sustinerea alimentelor sanatoase are un efect redus si chiar inexistent asupra obiceiurilor alimentare ale copiilor.”, a declarat cercetatoarea Anna Coate de la Universitatea din Liverpool, Marea Britanie.

Studiul a fost realizat cu scopul de a examina efectul pe care il are marketingul din social media privind gustarilor (sanatoase si nesanatoase), de pe paginile influencerilor de pe Instagram si ale vloggerilor, asupra preferintele copiilor.

La stiudiu au participat 176 de copii, cu varste cuprinse intre 9 si 11 ani. Acestia au fost impartiti, in mod aleatoriu, in trei grupuri egale si li s-au aratat pagini de Instagram create artificial, dar realiste, ale unor vloggeri populari (fiecare dintre ei avand milioane de urmaritori).

Unui grup i s-au aratat imagini ale vloggerului cu gustari nesanatoase, celui de-al doilea grup i s-au aratat imagini ale vloggerului cu gustari sanatoase, iar celui de-al treilea grup i s-au aratat imagini ale vloggerului cu produse nealimentare.

Apoi a fost analizat consumul de gustari al participantilor, analizand optiunile alese: sanatoase sau nesanatoase.

Copiii din grupul care a vizionat imaginile cu gustari nesanatoase au consumat cu pana la 32% mai multe calorii din gustari similare, iar 26% au consumat mai multe calorii in general.

Copiii din grupul care a vizionat imaginile cu gustari nesanatoase au consumat cu 32% mai multe calorii din gustari nesanatoase in mod specific si cu 26% mai multe calorii in total, prin comparatie cu grupul care a vizionat imagini cu produse nealimentare. 

Rezultatele sugereaza ca promovarea alimentelor nesanatoase, prin intermediul paginilor de Instagram, creste consumul imediat de calorii in cazul copiilor.

"Tinerii au mai multa incredere in influenceri decat in celebritati, astfel incat aprobarile lor pot fi chiar mai de impact si mai exploatatoare", a declarat Coates.

"Sunt necesare restrictii mai stricte in jurul marketingului digital al alimentelor nesanatoase la care sunt expusi copiii, iar influencerilro nu ar trebui sa li se permita sa promoveze alimente nesanatoase catre tinerii vulnerabili de pe retelele de socializare", a adaugat ea.

FOTO: pexels.com

Taguri Retele socializare Copii activi Obiceiuri alimentare copii

Articole recomandate

Citeste si despre