Profesorul Flavian Georgescu: Temele trebuie sa ajute elevii, nu sa le ocupe tot timpul liber!

/ / Modificat: 2025-03-12
Profesorul Flavian Georgescu: Temele trebuie sa ajute elevii, nu sa le ocupe tot timpul liber!

Profesorul de matematica Flavian Georgescu subliniaza importanta temelor pentru elevi, insa atrage atentia ca acestea nu ar trebui sa fie excesive sau coplesitoare. In cadrul emisiunii „Sfatul Profesorului” de la National FM, realizata in colaborare cu educatieprivata.ro, acesta a explicat ca rolul temelor este de a consolida cunostintele, nu de a incarca inutil programul copiilor.

„Elevul primeste la scoala informatii, i se predau lectii, deprinde tehnici si deprinde instrumente de abordare a unor probleme de matematica, de fizica. Dar sa nu uitam ca tot acest proces de predare si aprofundare se desfasoara in clase cu multi elevi, fiecare dintre acestia avand un ritm. De aceea este foarte greu, de multe ori imposibil, ca elevul sa-si sedimenteze informatiile obtinute chiar in clasa.”, spune profesorul Flavian Georgescu.

Totodata, el atrage atentia asupra echilibrului dintre invatare si alte activitati esentiale pentru dezvoltarea copiilor. Profesorii trebuie sa tina cont de cantitatea temelor, pentru ca elevii au si alte nevoi esentiale. Pe de alta parte, si elevul trebuie sa stie ca nimeni nu doreste sa-i chinuie cu temele:

„Este esential ca elevii sa primeasca teme. Ei trebuie sa stie ca acesta este motivul pentru care au de lucrat acasa si nu ca cineva doreste sa-i chinuie. Insa apar si situatii care depasesc granitele la polul opus. Noi, dascalii, trebuie sa tinem cont de cantitatea temelor pe care le dam elevilor nostri. Trebuie sa constientizam ca, pe langa a invata, copiii mai au multe alte nevoi esentiale. Au nevoia de a se juca. Da, un copil are nevoia de a se juca. Este o nevoie primordiala, o nevoie esentiala pentru o dezvoltare sanatoasa. Are nevoie de timp liber, de relaxare, de somn, de a face o activitate extrascolara, de a se juca fotbal cu colegii, de a socializa. Ei bine, cand sa faca toate aceste lucruri, daca pana la ora de culcare este prins in activitatea lui de a-si face teme?”, explica profesorul.

Flavian Georgescu subliniaza ca scopul temelor este de a sprijini invatarea, nu de a-i coplesi pe elevi.

„Elevul trebuie sa primeasca o tema atat cat sa se asigure profesorul ca e suficienta pentru a-si sedimenta cunostintele invatate la scoala. Scopul temei trebuie sa se rezume strict la acest aspect, nu sa indopam copiii cu zeci de exercitii doar ca sa bifam ca au ceva de lucrat acasa, sa le ocupam tot timpul liber, ba mai mult, sa ne ambitionam sa le aratam cat de grea este materia pe care noi o predam. Si uite cum elevii nostri nu fac fata acesteia.”, a mai precizat profesorul.

Taguri Teme copii Teme pentru acasa

Articole recomandate

Citeste si despre