De psiholog Lizetta Mihaila
In contextul rigorilor din acest moment, fiind absolut necesar sa stam in casa pentru a ne proteja, toti avem nevoie sa tinem legatura cu ceilalti: elevii cu colegii si cu cadrele didactice, adultii cu colegii de serviciu, cu ceilalti membri ai familiei, care nu locuiesc cu ei , ori alte situatii.
De aceea, mediul scolar formal este sustinut acum de acasa, in mediul online, prin diverse platforme , canale media ori retele de socializare, aceasta fiind o solutie care le asigura copiilor securizarea afectiva, progres cognitiv , interactiune, precum si confort psihic.
Puncte tari ale scolii de acasa, cu ajutorul mediului online sau al celui informal:
- Copilul isi perfectioneaza cunostintele din domeniul tehnologiei informatiei si a comunicatiilor: invata sa lucreze la computer ori laptop mai bine, descopera noi modalitati de lucru, accesand diverse platforme,
- Copilul rezolva temele in ritmul propriu, avand ceva mai mult timp sa se documenteze, informeze ori sa incerce rezolvari ale exercitiilor, in alt mod.
- Copilul, impreuna cu parintii, isi realizeaza propriul orar, pe care , este recomandabil, sa-l respecte,
- Copilul are libertatea de a ,,testa”activitati ce tin de petrecerea timpului liber, creativitatea fiind stimulate atunci cand cel mic doreste sa isi continue activitatile optionale, de-acasa. Astfel, inventeaza o masa de ping-pong, un ring de dans, un atelier de picture, acasa.
- Copilul este implicat mai mult in activitatile si rutinele familiei,
- Copilul poate interactiona cu colegii, se poate sfatui cu profesorii si poate propune activitati ori jocuri, care pot fi lucrate in mediul online, pe platforme, simultan cu colegii,
- Copilul are acces la ceea ce ii place lui cel mai mult- la telefon, laptop ori tablet
Puncte ,,slabe” ale scolii de acasa, cu ajutorul mediului online sau al celui informal:
- Copilul are tendinta de a petrece foarte mult timp in fata ecranelor telefonului ori laptop-ului;
- Copilul se va plictisi si va deveni anxios, daca nu va avea un program ori daca nu va primi sugestii si indrumari din partea adultilor;
- Copilul va simti nevoia sa manance foarte mult sau des, deorece energia nu va consumata, daca are doar activitati statice
- Copilul poate considera ca lucrul individual , de acasa, nu este obligatoriu, deoarece nu primeste note in aceasta perioada,
- Copilul poate amanarezolvarea sarcinilor, deoarece poate pierde notiunea timpului, amanand "pe maine"
CATEVA SUGESTII:
- Realizati impreuna, indiferent de varsta, un orar vizual
- Profitati de aceasta provocare, petrecand timp de calitate in familie
- Realizati un jurnal, in care sa notati in fiecare zi ce activitati v-au placut mai mult ori ce lucruri noi ati descoperit impreuna
- Incercati sa realizati activitati noi impreuna ori bucurati-va de: o ,,bataie’ cu perne, De-a v-ati-ascunselea, TOMAPAN, ,,Cald/rece” si alte jocuri din copilaria parintilor ori bunicilor
- Organizati spectacole de genul ,,Sunt talentat la…”
- Uitati-va impreuna in albumele foto ori inregistrari video, atat ale parintilor, din copilaria lor, cat si ale celor mici
- Inventati jocuri cu materiale reciclabile sau cu orice obiect din casa, despre care credeti ca va poate ajuta
NU UITATI:
PROGRESAM!
NU STAGNAM, NU REGRESAM!