Un nou studiu publicat in Molecular Psychiatry a dezvaluit ca agresiunile pot schimba structura fizica a creierului adolescentilor, crescand riscul de aparitie a bolilor mintale.
Copiii tai sunt agresati in prezent de colegi sau profesori? Daca nu esti sigur de raspunsul la ultima intrebare, cel mai bine este sa afli acest lucru cat mai curand, deoarece agresiunea are multe efecte deosebit de grave asupra sanatatii adolescentilor.
Un studiu realizat recent la King's College London din Marea Britanie a aratat ca hartuirea (bullying-ul) poate schimba structura fizica a creierului adolescentilor, crescand riscul de boli mintale. De asemenea, efectele sale sunt mai mult decat psihologice.
Pentru realizarea studiului, cercetatorii au analizat date, chestionare si scanari ale creierului a 682 de participanti din Irlanda, Anglia, Franta si Germania. Scanarile cerebrale de inalta rezolutie ale acestor participanti au fost efectuate cand acestia aveau varste cuprinse intre 14 si 19 ani. De asemenea, adolescentii au fost rugati ca la varstele de 14, 16 si 19 ani sa completeze chestionare pentru a afla daca au fost sau nu hartuiti si in ce masura.
Rezultatele studiului, care au fost publicate in Molecular Psychiatry, au aratat ca 36 dintre cei 682 de tineri au fost supusi la bullying cronic. Mai mult, oamenii de stiinta au comparat aceste date cu cele ale altor persoane care au experimentat bullying-ul mai putin cronic/grav. In timpul comparatiei, au fost luate in considerare modificarile volumului creierului, precum si nivelurile de anxietate, depresie si hiperactivitatea de la varsta de 19 ani.
Constatarile ulterioare au validat si extins literatura de specialitate care leaga bullying-ul de problemele de sanatate mintala. Cu toate acestea, noua constatare este ca bullying-ul este asociat cu scaderi ale volumului unor parti ale creierului numite caudat si putamen.
Nucleul caudat si putamenul formeaza neostriatumul care face parte din corpul striat al creierului.
Striatul este un ansamblu de structuri situate la nivel subcortical care, la randul sau, face parte din ganglionii bazali, implicati in reglarea miscarilor intentionate si automate, precum si in invatarea, intarirea si planificarea procedurala.
Prin urmare, un copil care se confrunta cu bullying-ul va avea probleme de dezvoltare, de memorare, de invatare si de acomodare in societate.
FOTO: pexels.com