Rating:
Mickey Mouse ne povesteste ca o solutie pentru ca cei mici sa invete despre animale este intr-un context amuzant si distractiv, cum ar fi un joc cu masti si muzica.
Jocurile au ca scop invatarea si fixarea notiunilor de baza despre animale, ca de exemplu: cum arata, ce culoare le simbolizeaza, unde traiesc, ce mananca, ce sunete scot, daca sunt periculoase, ce abilitati au, daca sunt erbivore sau carnivore etc.
Imaginatia si creativitatea copiilor se consolideaza prin jocuri si activitati de povestire, iar un joc cu masti si dans ritmic poate fi o super idee, crede Donald.
Dansul animalelor
Astfel de jocuri au caracter educativ si se fac in mod normal in comunitatile de prescolari, insa se pot adapta si mediului familial. Minnie ne spune ca atat timp cat ne facem timp pentru copii, ideile de jocuri vor aparea imediat de la cei mici, care abia asteapta sa ne jucam impreuna.
Asadar, ce ne trebuie pentru un joc cu dans ritmic si masti de animale? Daca vrem sa facem noi mastile, le putem decupa din carti de colorat sau le putem face de mana, sa le decupam ochii si sa le legam elastic pentru a putea fi puse pe cap. Sa ii lasam apoi pe cei mici sa le coloreze.
Mickey ne vinde un pont: pe internet se gasesc masti printabile cu animale pentru copii, trebuie doar sa cauti dupa cuvintele cheie "animal masks for kids".
Daisy este de parere ca, separat de acest joc, poti inventa un dans ritmic pe o melodie care ii place celui mic, presarandu-l cu notiuni de orientare in spatiu si de identificare a partilor corpului (exemplu: piciorul stang si mana stanga in fata, apoi punem piciorul inapoi si mana pe langa corp, unu-doi!), iar acest joc sa includa si mastile de animale.
Cei mici adora sa personfice animalele!
Sa incepem jocul!
Invita-l pe cel mic sa aleaga o masca de animal pe care sa si-o puna si sa incerce sa spun tot ce stie despre animalul respectiv. Continuati jocul imitand miscarile corpului si sunetele pe care le scoate animalul ales. Mai departe indeamna-l sa nascoceasca o scurta poveste despre ce face animalul pe care si l-a ales. De exemplu, daca si-a ales ursul, povestea poate suna cam asa:
Daca copilul tau nu este extrem de inventiv si nu are o gura de neoprit, il poti indemna tu sa continue, prin intrebari ajutatoare care ii stimuleaza imaginatia si ii dau multumirea ca poate duce la bun sfarsit o poveste. Intrebarile pot suna cam asa:
Daca lansezi intrebari cum este ultima, te poti trezi contrazisa de cel mic, ne spune Daisy chicotind, deoarece ei vad lucrurile intr-un anumit fel si toate se leaga intre ele sau au o explicatie pentru care sunt asa si nu altfel.
Tocmai de aceea, ai putea profita de aceste mecanisme si sa-i ceri argumente pentru afirmatiile de care este atat de convins. Vei vedea ca cel mic te va surprinde cu mecanismele sale de logica.
Loredana Apostol
Redactor Copilul.ro