Editia din 2015 a Festivalului Brazilor de Craciun, organizat de Salvati Copiii Romania, a strans suma de 250.000 de Euro din licitatia celor 22 de brazi creati special pentru acest eveniment, din biletele de tombola si din sponsorizari.
In cadrul Galei Festivalul Brazilor de Craciun, care a avut loc joi seara, 10 decembrie, bradutii conceputi si donati de catre designeri celebri din Romania au fost vanduti cu sume cuprinse intre 500 si 19.500 de Euro companiilor care au licitat pentru ei. In total, suma stransa din licitatia brazilor a fost de 108.100 euro. Alti 4.000 de Euro s-au strans din biletele de tombola, iar 142.000 de Euro au venit din sponsorizari.
"Le multumim tuturor celor care au fost alaturi de noi si in acest an; datorita designerilor, sponsorilor si partenerilor reusim sa ducem mai departe cu succes aceasta traditie a brazilor magici. Am reusit sa strangem 250.000 de Euro prin care vom ajuta copiii sa mearga la scoala. Fondurile stranse in acest an ne vor permite sa redam si anul viitor dreptul la educatie copiilor defavorizati”, a declarat Andi Moisescu, Presedinte Salvati Copiii Romania.
Prezent la eveniment, Adrian Curaj- ministrul Educatiei - a declarat ca echitatea si accesul la educatie al copiilor aflati in situatii dificile este prioritatea mandatului sau. „Am venit cu emotii, dar acum am emotii si mai mari dupa ce, in timp ce vorbeam cu elevii din programele pentru care organizati acest festival, o fetita m-a strans in brate fara sa-i ceara nimeni acest lucru. Ceea ce faceti dumneavoastra ca societate civila este minunat."- Adrian Curaj, Ministrul Educatiei.
Bradul dedicat tragediei de la Colectiv, vandut cu 19.500 euro
Unul dintre cei mai ravniti braduti, vandut cu 19.500 euro, a fost „Bradul nostru” realizat de Omid Ghannadi si Amalia Enache, care reprezinta solidaritatea romanilor. Contruit din lumanari colorate si cu simboluri populare in culorile tricolorului Romaniei, bradul este dedicat victimelor tragediei de la clubul Colectiv.
„Lumanarile din fata de la Colectiv continua sa arda si de Craciun, in acest brad. Pentru ei toti. Acest brad reprezinta solidaritatea romanilor. Ne arata, intr-o imagine de ansamblu, cat de frumosi suntem impreuna, la bine si la greu”, a declarat Omid Ghyannadi, designerul care a realizat bradul.
Bradul Salvati Copiii, realizat de designerul Stefania Mircea impreuna cu voluntarii de la Salvati Copiii, a fost licitat pentru suma de 12.000 euro. Bradul este conceput din litere prietenoase, cifre colorate si jocuri haioase, toate fiind aduse din lumea minunata a copilariei. Campionul mondial la tenis, Horia Tecau, a intrat in direct din Florida pentru a fi alaturi de Festivalul Brazilor de Craciun si a transmis un mesaj organizatorilor. „Ma bucur ca pot sa fiu alaturi de voi pentru aceasta cauza si imi doresc ca pe viitor sa fiu din ce in ce mai implicat in programele voastre”, a spus Horia Tecau.
Un alt brad vandut cu o suma mare in licitatie - 10.000 Euro - este cel al Irinei Neacsu, cu tema „Impreuna”, reprezentand o pasare maiastra cu penaj sub forma de inimi colorate.
„Impreuna devenim, putem, realizam, miscam, schimbam. Craciunul este povestea lui ”a fi impreuna”, din dragoste, din caldura, din dor. “Impreuna” se naste uneori prea rar. “Impreuna” ramane uneori prea des un gest abstract. Dar astazi ne-am unit fortele pentru a-i ajuta pe copii.”- Irina Neacsu, designer.
Bradul „Magic Winter Wonderland” al designerului Stephan Pelger a fost vandut cu 8.000 euro. „Iernile copilariei mele raman pentru mine cele mai frumoase traite vreodata! Albul zapezii, aerul curat, mirosul de Craciun, de cozonaci proaspeÅ£i si de scorÅ£isoara, rasetele copiilor, toate acestea inseamna pentru mine iarna perfecta, iarna magica si reprezinta, de altfel, punctul de plecare, sursa de inspiraÅ£ie pentru bradul din acest an. Ma bucur ca prin acest bradut pot sa-i ajut pe copii sa mearga la scoala.” - Stephan Pelger, designer.
Gabriela Alexandrescu, Presedintele Executiv Salvati Copiii Romania, a spus ca scopul Festivalului Brazilor de Craciun este sa reduca abandonul scolar. „Multumim tuturor designerilor si oamenilor generosi care au fost alaturi de noi. Fara generozitatea sponsorilor nostri, acest lucru nu ar fi posibil. Le multumim tuturor companiilor, designerilor, persoanelor publice si nu numai, care ne sprijina si au incredere ca impreuna putem reda acestor copii sansa la educatie si la un viitor decent”- Gabriela Alexandrescu, Presedintele Executiv Salvati Copiii Romania
Pentru editia din 2015 a Festivalului Brazilor de Craciun au fost creati 22 de braduti originali de catre designerii romani: Brazii intrati in licitatie au fost achizitionati de: bradul Omid Ghannadi&Amalia Enache – BCR, bradul Doina Levintza – Anca Vlad ( Fildas), bradul Stephan Pelger – Marius Ivan, bradul Irina Neacsu – Lucia Costea (SECOM), bradul Carmen Ormenisan – Regatta Estate, bradul Malvina Cervenschi – Lucia Costea (SECOM), bradul Iris Serban & Lama Arhitectura – Corina Barladeanu – 2activePR, bradul Hamid Nicola, cu sprijinul Pop Art Design - Pernod Ricard, bradul MATIUS & Philips Romania – LIDL Romania, bradul Zenya Atelier & Madalina Stan – Pernod Ricard, bradul Dragos Epure & Anca Lungu – LIDL Romania, bradul PNK Casual – Kaufland Romania, bradul Ioana Ciolacu – Dragos Grigoriu, bradul Cristina Savulescu – Pernod Ricard, bradul Mihai Topescu - Radu George (Catena), bradul Cornel Ilie & Adelina Ivan – LIDL Romania, bradul Bogdan Adrian Lefter & Honeywell – Pernod Ricard, bradul Tudor Personal Tailor- in colaborare cu Miso Architects - Class Living, Salvati Copiii & Stefania Mircea- Class Living, bradul Rozalia Bot - Coca-Cola Hellenic, Bradul Iris Serban – GETT’s Hair Studio si bradul Dianei Stoicescu – Kaufland Romania.
Fondurile colectate in cadrul Galei Festivalului Brazilor de Craciun vor fi folosite pentru a finanta programele educationale Educaţie Prescolara, Scoala dupa Scoala si A Doua Sansa, in care sunt inclusi aproximativ 2.000 de copii din medii defavorizate si familiile acestora.
Prin cele 14 editii de pana acum, Festivalul Brazilor de Craciun a facilitat accesul la educaţie pentru 23.2600 de copii din mediile defavorizate. Suma totala adunata in cadrul editiilor anterioare s-a ridicat la 3.104.100 de euro.
Fondurile au fost folosite pentru reintegrarea scolara a copiilor care muncesc si pentru prevenirea abandonului scolar in comunitaţile sarace din mediul rural. De asemenea, familiile lor au primit ajutor financiar si consiliere in centrele educationale Salvati Copiii Romania.