Generatia in miscare - timp de calitate pentru activitati fizice si sportive

/ / Modificat: 2016-06-30
Generatia in miscare - timp de calitate pentru activitati fizice si sportive

O comunitate activa de 28.000 de adolescenti din 14 orase si 2 comune au decis: “Suntem generatia in miscare!”

Proiectul national „Suntem generatia in miscare!” initiat de echipa Fundatiei PRAIS are ca obiectiv principal crearea unei mari comunitati active de adolescenti care acorda timp de calitate activitatilor fizice si sportive alaturi de colegi, profesori, prieteni, familie, promovand stilul de viata echilibrat. in cadrul unui frumos road show au fost premiati in aceste zile castigatorii editiei a II-a, care a reunit 170 de licee din 14 orase si 2 comune din tara: Bucuresti, Ploiesti, Timisoara, Cluj - Napoca, Brasov, Codlea, Fagaras, Predeal, Rasnov, Rupea, Sacele, Victoria, Zarnesti, Bran si comunele Feldioara si Prejmer. In competitia anuala s-au inscris peste 28.000 de liceeni.

Cele 100 de evenimente organizate in timpul anului scolar au fost o ocazie de a activa mii de elevi si profesori. Peste 150.000 de materiale au fost diseminate catre 75.000 de liceeni si 2.768 de profesori.

In Bucuresti, 29 de licee au inscris activitati fizice si sportive voluntare pe portalul www.generatiainmiscare.ro. Premiul I a fost castigat de Colegiul Tehnic Mecanic “Grivita”, locul II de Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”, locul III si premiul Fair Play de Colegiul National “Gheorghe Lazar”. Premii speciale au fost acordate Colegiului Tehnic de Aeronautica “Henri Coanda” si Colegiului Tehnic “Costin D.Nenitescu”.

“Traim intr-o epoca in care accesul la tehnologie, la internet, viata in mediul citadin au redus dramatic timpul alocat activitatilor fizice zilnice si sportului atat de necesare organismului uman. Sedentarismul are efecte majore asupra starii de sanatate a tinerei generatii si nu numai. in urma studiului realizat inainte de lansare, ne-am propus alaturi de partenerii si voluntarii nostri carora le suntem recunoscatori pentru deosebita implicare, sa contribuim la schimbarea in bine a obiceiurilor de stil de viata ale adolescentilor, fiind un model de buna practica prin metodologiile recunoscute international pe care le implementam”, a declarat Silvia Bucur, Presedintele Fundatiei PRAIS.

1.342 de activitati fizice si sportive au fost inregistrate pe portalul proiectului, totalizand 1.502 ore de miscare si sport. 23 de lectii deschise in licee au angrenat peste 1.800 de elevi, membri ai Consiliilor Elevilor, cadre didactice, sportivi de marca de la Federatia Romana de Fotbal, Federatia de Scrima, Federatia de Dans Sportiv, studenti voluntari UNEFS si ai Facultatii de Educatie Fizica si Sporturi Montane Brasov. La concursul Gymclass, 530 de liceeni au realizat 33 de filme, iar 398 s-au mobilizat si au creat 14 flash-mob-uri. Comunitatea proiectului a fost sustinuta prin campaniile din cadrul portalului www.generatiainmiscare.ro care a totalizat peste 65.500 de vizualizari, iar pagina oficiala de Facebook a reunit o audienta de 1.143.730 persoane si a strans 15.066 de like-uri. Canalul YouTube, in care au fost postate filmele realizate de elevi a strans peste 100.000 de vizualizari.

La baza acestui proiect de marketing social stau rezultatele studiului “Obiceiurile de stil de viata ale adolescentilor” realizat de Fundatia PRAIS in colaborare cu Departamentul de Sociologie al Facultatii de stiinte Politice si Administrative din cadrul SNSPA.

Partenerii proiectului sunt: Inspectoratele scolare Bucuresti, Prahova, Brasov, Timis si Cluj, UNEFS, Facultatea de Educatie Fizica si Sporturi Montane Brasov, Facultatea de Educatie Fizica si Sport Timisoara, Facultatea de Educatie Fizica si Sport Cluj-Napoca, scoala de antrenori “Ioan Kunst Ghermanescu”, Federatia Romana de Scrima, Federatia Romana de Fotbal, Federatia Romana de Dans Sportiv, Federatia Romana de Culturism si Fitness.

„Suntem generatia in miscare!” - www.generatiainmiscare.ro este un proiect educational, ce se deruleaza timp de 3 ani. Dezvoltarea acestui proiect educational este posibila datorita Grantului acordat de Coca-Cola Foundation Fundatiei PRAIS, in urma selectiei anuale de proiecte pe care o organizeaza la nivel international.

Articole recomandate

Citeste si despre