Program spectacole, Teatrul Tandarica, februarie 2016
Seri de teatru de animatie pentru copii: Vineri 5.02 / Vineri 19.02
Seri de teatru de animatie pentru adolescenti si adulti: Joi 11.02 / JOI 15.02
Miercuri, 27.01, ora 10:00 - Sala Lahovari, Printesa si Broscoiul
5+; 70 min
Regie: Decebal Marin
Dramatizare / text: Decebal Marin
Scenografie: Ion Bataiosu
Muzica: Traian Tiberiu Pacurar
Distributie: Ana Maria Balescu, Petronela Purima, Mihai Dumitrescu, Daniel Stanciu/Paul Ionescu, Simina Mititelu, Dan Codreanu, George Simian
Povestea pastreaza linia Fratilor Grimm, dar actiunea ce degaja o atmosfera Zen, are trimiteri la lumea orientala presarata cu insertii muzicale, cantecele personalizate pentru fiecare personaj principal. Scenografia este extrem de interesanta si, in premiera pentru un spectacol de animatie, gandita la dimensiuni spectaculos de mari, pentru a fi mai sugestiva. Ca stil de manuire avem de la marionete cu fire lungi la pasarela mica, la manechine de statura umana sau masti.
Joi, 28.01, ora 10:00 - Sala Lahovari, Capra cu trei iezi
3+; 55 min
dupa Ion Creanga
Adaptarea: Cristian Pepino
Regia: Gabriel Apostol
Scenografia: Cristina Pepino
Muzica: Dan Balan
Distributia: Ioana Chelaru Popovici/Alina Petrescu, Liliana Gavrilescu/Dora Ortelecan Dumitrescu, Mariana Zaharia/Roxana Visan, Marin Fagu/Florin Mititelu
In spectacol apar actori la vedere, papusi mari si masti, intr-un decor ce sugereaza lumea satului romanesc. Regizorul a tratat texul clasic in linie accentuat folclorica, de la décor la costumele stilizate ale personajelor, la diferitele obiecte sau la linia melodica. Este un mod de a ne aduce aminte de radacini.
Vineri, 29.01, ora 10:00 - Sala Lahovari, Eu, Oblio
de Nona Ciobanu
4+, 60 min
inspirat de THE POINT! de Harry Nilsson
cu cateva versuri de Gellu Naum si Ana Blandiana
Scenariu, regie, ilustratie muzicala, scenografie animata: Nona Ciobanu
Scenografie: Peter Kosir
Distributie: Liliana Gavrilescu, Gabriel Apostol, Ioan Brancu, Marin Fagu / Florin Mititelu, Geo Dinescu / Cristina tane.
Harry Nilsson, un cunoscut muzician american, a scris in anii ’70 o poveste despre Oblio, un baietel cu capul rotund, ce traia in tara Capetelor tuguiate. Pentru ca e diferit, Oblio este trimis in Padurea tuguiata, intr-o calatorie initiatica, alaturi de catelul lui, Varf. Pentru spectacolul de la tandarica, regizoarea Nona Ciobanu s-a inspirat si a adaptat povestea lui Nilsson, apeland la o scenografie inovatoare si spectaculoasa, precum si la animatii video.
Sambata, 30.01, Ridichea Uriasa
Sambata, 30.01, orele 10:00 si 12:00 - Sala Studio ( Tandarica, et. 4)
3+, 50 min
Regie: Paul Ionescu
Scenografie: Dinu Carcaleteanu
Costume: Emilia Furduiu
Ilustratie muzicala: Andrei Gheorghiu
Distributie: Gratiela Ene/Simina Constantin, Petronela Purima/Eugenia Barbu, Florentina Tanase/Cristina Rosiianu, George Nastase/Paul Ionescu
Ridichea uriasa este un basm rusesc care ne incanta prin actiunea si personajele sale: ridichea uriasa, bunicul - mosul, baba - bunica, nepotica, catelusul, pisica, soarecele. Bunicul a pus in gradinita o ridiche; si a crescut ridichea aceea mare, mare, cat capul omului, si mai mare. intr-o zi, bunicul a incercat sa smulga ridichea din pamant; si apucind-o de frunze, trage si trage… dar ridichea nu s-a lasat deloc. Mosul a chemat si pe baba. Baba s-a prins de mijlocul mosneagului, mosneagul de frunzele ridichii si trag, trag… dar ridichea nu s-a smuls. A chemat baba si pe nepotica. Nepotica s-a prins cu amindoua miinile de mijlocul babei, baba de mos si mosul de ridiche. Trag, trag, trag, dar ridichea nu s-a smuls. Nepotica a chemat catelusul. Catelusul s-a agatat de poala nepoticai, nepotica de mijlocul babei, baba de mosneag, mosneagul de ridiche si trag, trag, trag, dar ridichea nu s-a smuls. Vine si pisica sa ajute si ea la scos ridichea. Tot nimic! si a chemat pe soarece. Se prinde soarecele de coada pisicii, pisica de catelus, catelusul de nepotica, nepotica de bunica, bunica de mos, mosul de ridiche si trag, trag… si ridichea s-a smuls.
Spectacolul de la tandarica este interactiv, vesel, colorat, inventiv si ar putea avea ca subtitlu: "Unde-i unul nu-i putere, unde-s multi puterea creste"
Sambata, 30.01, ora 11:00, Â Sala Lahovari, Motanul Incaltat
3+; 55 min
adaptare de Cristian Pepino dupã Charles Perrault
Regia, scenografia si ilustratia muzicalã: Cristian Pepino
Costumele: Cristina Pepino
Distributia: Alina Teianu/Andreea Ionescu, Ioan Brancu, Gabriel Apostol, Mihai Dumitrescu/George Simian, Alina Petrescu/Eugenia Barbu
Montarea reda cu fidelitate intamplarile pline de haz si umor prin care trec mezinul nedreptatit de soarta si nazdravanul sau motan, in drumul lor spre bogatie si fericire. Papusi la paravan si marionete uriase, masti, pantomima, muzica, un dialog interactiv intre scena si sala – ne indeamna sa evadam in lumea povestii lui Charles Perrault.
Sambata, 30.01, ora 11:00 - Grand Cinema and More - Mall Baneasa, Pinocchio
3+, 50 min
dupa Carlo Collodi
Scenariul, regia si animatie digitala:Cristian Pepino
Scenografia: Cristina Pepino
Muzica: Dan Balan
Distributia: Liliana Gavrilescu, Daniel Stanciu/Paul Ionescu, Mihai Dumitrescu/Marin Fagu, Petronela Purima, Roxana Visan/Andreea Ionescu, Geo Dinescu/Daniela Ruxandra Mihai
Cine este Pinocchio?
In Pinocchio ni se povesteste, la inceput, despre Gepetto, un tamplar dintr-un mic orasel italian, care gaseste intr-o buna zi o buturuga nazdravana, din care ciopleste o papusa de lemn pe care o boteaza Pinocchio. Asa incepe povestea lui Pinocchio, o papusa de lemn, care trece printr-o multime de peripetii, din care invata ce inseamna sa fii bun si ascultator. Drept recompensa, „Zana cea Buna” il va transforma intr-un baietel adevarat. Povestea lui Pinocchio a devenit extreme de iubita de copii din intreaga lume, a fost tradusa in zeci de limbi, a cunoscut adaptari facute de scriitori celebri cum ar fi Alexei Tolstoi si numeroase ecranizari, mai ales de desene animate.
Pinocchio la Tandarica
In aceasta noua versiune, animatia digitala ocupa un loc important, impletindu-se cu jocul la vedere al actorilor, cu papusile mari, cu mastile si costumele extrem de sugestive. Fiecare personaj important are un fragment muzical descriptiv.
Duminica, 31.01, ora 11:00, Sala Lahovari, Printesa si Broscoiul
5+; 70 min
Regie: Decebal Marin
Dramatizare / text: Decebal Marin
Scenografie: Ion Bataiosu
Muzica: Traian Tiberiu Pacurar
Distributie: Ana Maria Balescu, Petronela Purima, Mihai Dumitrescu, Daniel Stanciu/Paul Ionescu, Simina Mititelu, Dan Codreanu, George Simian
Povestea pastreaza linia Fratilor Grimm, dar actiunea ce degaja o atmosfera Zen, are trimiteri la lumea orientala presarata cu insertii muzicale, cantecele personalizate pentru fiecare personaj principal. Scenografia este extrem de interesanta si, in premiera pentru un spectacol de animatie, gandita la dimensiuni spectaculos de mari, pentru a fi mai sugestiva. Ca stil de manuire avem de la marionete cu fire lungi la pasarela mica, la manechine de statura umana sau masti.
Luni, 1.02, ora 10:00, Sala Lahovari, Croitorasul Cel Viteaz
3+, 60 min
Adaptare dupa Fratii Grimm
Script si regia artistica: Daniel Stanciu
Scenografia: Marian Sandu
Grafica 3D: Radu Constantinescu
Ilustratia muzicala: Vasile Manta
Distributia: Florin Mititelu, Jou Jou Dragan, Simina Constantin, Paul Ionescu, Petronela Purima, Mariana Zaharia
Figura principala a povestii este un croitor sarac, ale carui patanii incep cand, suparat ca nu-l lasa sa manance linistit, omoara cu un prosop sapte muste. incantat de fapta lui, coase pe brau propozitia "sapte dintr-o lovitura". Aceasta incriptie ii va aduce o faima si o bogatie neasteptata. La spectacolul pus in scena la tandarica, noutatea vine din grafica si animatia digitala, special concepute si gandite pentru acest spectacol si care se pliaza pe manuirea papusilor, pe accentele muzicale si pe elementele scenografice.
Marti, 2.02, ora 10:00, Sala Lahovari, Mica Sirena
3+, 60 min
dupa Hans Christian Andersen
Regia si scenariul: Gabriel Apostol
Scenografia: Cristina Pepino
Muzica: Dan Balan
Distributia: Daniela Ruxandra Mihai, George Nastase / Leonard Dodan, Ioan Brancu / Adrian Alexandru Neculcea, Adrian Lefter / George Simian, Alina Petrescu / Roxana Visan, Mariana Zaharia/ Petronela Purima
Voce Mica Sirena: Monica Madas
Povestea de la Tandarica se apropie mai mult de propunerea filmului lui Disney, care transforma povestea lui Andersen in mod semnificativ, meditatia asupra valorilor spirituale devenind o poveste conventionala in care eroina este rasplatita la final cu o casnicie pamanteana. Sirena lui Andersen este atrasa la suprafata apei de doua impulsuri complementare, dar separabile totodata: iubirea romantica pentru un print frumos si dorinta morala de a atinge nemurirea sufletului.
Mica Sirena sufera atunci cand printul se casatoreste cu o alta fata pe care o crede salvatoarea lui. Ea se desprinde de mitul sirenelor, refuzand sa il ucida pe print, sacrificandu-se pe sine si iubirea ei si ramane pe veci prizoniera apelor.
Miercuri, 3.02, ora 10:00 - Sala Lahovari, Printesa si Broscoiul
5+; 70 min
Regie: Decebal Marin
Dramatizare / text: Decebal Marin
Scenografie: Ion Bataiosu
Muzica: Traian Tiberiu Pacurar
Distributie: Ana Maria Balescu, Petronela Purima, Mihai Dumitrescu, Daniel Stanciu/Paul Ionescu, Simina Mititelu, Dan Codreanu, George Simian
Povestea pastreaza linia Fratilor Grimm, dar actiunea ce degaja o atmosfera Zen, are trimiteri la lumea orientala presarata cu insertii muzicale, cantecele personalizate pentru fiecare personaj principal. Scenografia este extrem de interesanta si, in premiera pentru un spectacol de animatie, gandita la dimensiuni spectaculos de mari, pentru a fi mai sugestiva. Ca stil de manuire avem de la marionete cu fire lungi la pasarela mica, la manechine de statura umana sau masti.
Joi, 4.02, ora 10:00, Sala Lahovari, Eu, Oblio
de Nona Ciobanu
4+, 60 min
inspirat de THE POINT! de Harry Nilsson
cu cateva versuri de Gellu Naum si Ana Blandiana
Scenariu, regie, ilustratie muzicala, scenografie animata: Nona Ciobanu
Scenografie: Peter Kosir
Distributie: Liliana Gavrilescu, Gabriel Apostol, Ioan Brancu, Florin Mititelu, Cristina tane.
Harry Nilsson, un cunoscut muzician american, a scris in anii ’70 o poveste despre Oblio, un baietel cu capul rotund, ce traia in tara Capetelor tuguiate. Pentru ca e diferit, Oblio este trimis in Padurea tuguiata, intr-o calatorie initiatica, alaturi de catelul lui, Varf. Pentru spectacolul de la tandarica, regizoarea Nona Ciobanu s-a inspirat si a adaptat povestea lui Nilsson, apeland la o scenografie inovatoare si spectaculoasa, precum si la animatii video.
Vineri, 5.02, Seara de teatru de animatie
5.02, ora 18:00 – Sala Lahovari, Rapunzel
5+; 55 min
Textul si regia: Gavriil Pinte
Scenografia, costumele si papusile: Roxana Ionescu
Muzica: Dan Balan
Distributia: Florentina Tanase, Daniela Ruxandra Mihai/Ana Maria Balescu, Cristina Rosiianu/Gratiela stefan Ene, Paul Ionescu/Olga Bela, Eugenia Barbu/Andreea Ionescu, George Simian/Adrian Alexandru Neculcea, Dan Codreanu/George Nastase
"RAPUNZEL – numele unei plante. si-apoi al unei fete. O fata cu fire de par lungprelung, care ajung dintr-o poveste straveche pana la povestitorii frati Grimm. si de la Fratii Grimm pana la noi. La noi firele intra-n mecanismele spectacolului. Firele ajung sa puna in miscare, sa anime papusi si elemente de decor. Decoruri marionetizate. La vedere – in fel de fel de jocuri al papusarilor cu firele, cu papusile, cu obiectele, cu decorurile si... cu un Povestas venit parca din alte vremuri.” Gavriil Pinte
Sambata, 06.02, ora 11 - Sala Lahovari, Fata Babei si Fata Mosneagului
3+; 70 min
Regia: Daniel Stanciu
Scenografia: Daniela Dragulescu
Ilustratia muzicala: Vasile Manta
Distributia: Simina Constantin, Daniela Ruxandra Mihai / Cristina tane, Dora Ortelecan Dumitrescu / Gratiela Ene, Jou-Jou Dragan, Petronela Purima / Roxana Visan, George Simian / George Nastase, Adrian Lefter
"Fara a se indeparta de povestea lui Creanga, regizorul Daniel Stanciu (lui ii apartine si scenariul) adauga actiunii, destul de vioaie, ritmata, o impresionanta tenta cromatica. Se si canta, se si danseaza... Jocul actorilor se completeaza fericit cu proiectiile de pe ecranul mare din scena. Regizorul scoate in evidenta calitatile fetei
mosneagului "cea frumoasa, harnica si buna la suflet", dar subliniaza si natura fetei babei, “cea urata si rea la suflet”. - Maria Sarbu
Sambata, 6.02, ora 11:00 - Grand Cinema and More - Mall Baneasa, Motanul Incaltat
3+; 55 min
adaptare de Cristian Pepino dupã Charles Perrault
Regia, scenografia si ilustratia muzicalã: Cristian Pepino
Costumele: Cristina Pepino
Distributia: Andreea Ionescu, Ioan Brancu, Gabriel Apostol, Mihai Dumitrescu/George Simian, Alina Petrescu/Eugenia Barbu
Montarea reda cu fidelitate intamplarile pline de haz si umor prin care trec mezinul nedreptatit de soarta si nazdravanul sau motan, in drumul lor spre bogatie si fericire. Papusi la paravan si marionete uriase, masti, pantomima, muzica, un dialog interactiv intre scena si sala – ne indeamna sa evadam in lumea povestii lui Charles Perrault.
Duminica, 7.02, ora 11:00, Sala Lahovari, Eu, Oblio
de Nona Ciobanu
4+, 60 min
inspirat de THE POINT! de Harry Nilsson
cu cateva versuri de Gellu Naum si Ana Blandiana
Scenariu, regie, ilustratie muzicala, scenografie animata: Nona Ciobanu
Scenografie: Peter Kosir
Distributie: Liliana Gavrilescu, Gabriel Apostol, Ioan Brancu, Florin Mititelu, Cristina tane.
Harry Nilsson, un cunoscut muzician american, a scris in anii ’70 o poveste despre Oblio, un baietel cu capul rotund, ce traia in tara Capetelor tuguiate. Pentru ca e diferit, Oblio este trimis in Padurea tuguiata, intr-o calatorie initiatica, alaturi de catelul lui, Varf. Pentru spectacolul de la tandarica, regizoarea Nona Ciobanu s-a inspirat si a adaptat povestea lui Nilsson, apeland la o scenografie inovatoare si spectaculoasa, precum si la animatii video.
Alte spectacole de seara in februarie
Teatru de animatie pentru copii
Anima Studio // teatru de animatie pentru adolescenti si adulti
Joi, 11.02, ora 19:00 - Sala Studio, PLAY SHAKESPEARE
(Tandarica, et. 4)
PLAY SHAKESPEARE (ANIMA STUDIO // teatru de animatie pentru adolescenti si adulti)
55 min
Adaptare libera dupa piesele lui William Shakespeare
Scenariu si regia artistica: Cristian Pepino
Scenografie si animatii: Cristina si Cristian Pepino
Distributia: Mihai Dumitrescu, Cristian Mitescu, Marin Fagu, Geo Dinescu, Roxana Visan
Este vorba de un spectacol nonverbal, o parabola ce reinterpreteaza intr-o cheie moderna mitul lui Hamlet si binecunoscuta poveste a lui Romeo si a Julietei sale.
Pe parcursul spectacolului presarat cu gaguri ce amintesc de filmul mut, se pot intalni si unele personaje celebre din viata noastra reala care ”se joaca de-a rasu-plansu”, amintindu-ne ca Shakespeare este contemporanul nostru, ca personajele sale se pot recompune tot timpul, ramanand viabile, credibile.
Vineri, 19.02, ora 18:00 - Sala Lahovari, Printesa si Broscoiul
5+; 70 min
Regie: Decebal Marin
Dramatizare / text: Decebal Marin
Scenografie: Ion Bataiosu
Muzica: Traian Tiberiu Pacurar
Distributie: Ana Maria Balescu, Petronela Purima, Mihai Dumitrescu, Daniel Stanciu/Paul Ionescu, Simina Mititelu, Dan Codreanu, George Simian
Povestea pastreaza linia Fratilor Grimm, dar actiunea ce degaja o atmosfera Zen, are trimiteri la lumea orientala presarata cu insertii muzicale, cantecele personalizate pentru fiecare personaj principal. Scenografia este extrem de interesanta si, in premiera pentru un spectacol de animatie, gandita la dimensiuni spectaculos de mari, pentru a fi mai sugestiva. Ca stil de manuire avem de la marionete cu fire lungi la pasarela mica, la manechine de statura umana sau masti.
Joi, 25.02, ora 19:00, Sala Lahovari, Adunarea Pasarilor
Adunarea Pasarilor (ANIMA STUDIO // teatru de animatie pentru adolescenti si adulti)
60 min; nonverbal
de Farid Uddin Attar
Scenariu: Cristian Pepino, dupa o idee de Michaela Tonitza Iordache
Regie si scenografie: Cristian Pepino
Costume: Cristina Pepino
Ilustratie muzicala: Gabriel Apostol
Manuire papusi: Ioan Brancu
Miscare scenica: Liliana Gavrilescu
Pregatire vocala: Decebal Marin
Distributie: Ioan Brancu, Gabriel Apostol, Liliana Gavrilescu, Decebal Marin, Geo Dinescu, Marin Fagu, Andreea Ionescu, Cristian Mitescu, Ramona Vornicu, Cristina tane
Comparat cu poemul original (ori cu dramatizarea lui Peter Brook si Jean-Claude Carriere din 1979), autorul prezentului text a tinut cont in primul rand de valoarea si dimensiunea universal umana a gandirii poetului persan Farid UDdin Attar, a filosofiei orientale, a gandirii inaintate si a cunoasterii de sine. Drumul lung si dificil al “initierii” in Adunarea pasarilor, al marii calatorii, se departeaza la Attar, fata de ceilalti filosofi si scriitori orientali, de “cer” si devine demonstratia adevarului de pe pamant, a adevarului din om – singur vinovat si responsabil de destinul sau. Tocmai aceasta trasatura fundamentala a literaturii lui Attar, aceasta desprindere de religie, aceasta deschidere larg umanista a gandirii lui, ne-a facut sa optam pentru transpunerea acestui text.
El pastreaza pe de alta parte frumusetea si originalitatea gandirii orientale, dar se departeaza de fanatismul funciar al credintelor monoteiste cu precadere al celei islamice, in favoarea rationalismului, si al unui sens real pentru o viata reala.
“Initierea” devine astfel un fapt de cunoastere in act si “pentru mine”, un drum al constiintei spre ea insasi, temeiul unic al oricarei existente autentice in cadre sociale.