RADAR Kids, sectiunea dedicata copiilor a festivalului RADAR, cel mai amplu eveniment de new art media, aduce anul acesta peste 8 experiente interactive si educationale care le vor permite copiilor sa exploreze si sa controleze o lume fantastica.
Intre 4 si 6 octombrie, la Hotel CARO din Bucuresti, cei mici pot interactiona cu instalatii de arta digitala create special pentru ei de artisti din Romania, Danemarca si Franta.
In cadrul festivalului RADAR Kids, prezentat de Lidl Romania, copiii vor explora un traseu special creat pentru ei, care reuneste proiectii interactive, desene care prind viata, instalatii controlate de sunete, ilustratii animate prin atingere si experiente VR, toate construite in jurul conceptului Future Nature.
„De-a lungul celor cinci editii ale festivalului, aproximativ 8.000 de copii au intrat in contact cu tehnologia si cultura digitala in maniera inedita propusa de artistii expozanti. Tema de anul acesta ii invita atat pe copii, cat si pe parintii lor, sa invete despre importanta conservarii mediului in care traim si a unui stil de viata sanatos, cat si modul in care arta si tehnologia se pot impleti pentru a remodela interactiunile si natura umana”, spun organizatorii RADAR.
„De la o varsta frageda, copiii sunt inconjurati de tehnologii digitale si de new media. Pixelii animati fac parte din mediul lor, iar ei interactioneaza adesea cu ecranele individuale, unde raman privitori pasivi. Théoriz isi propune sa depaseasca limitele ecranului, creand experiente captivante si interactive care combina obiectele fizice cu new media, incurajand pe toata lumea sa interactioneze nu numai cu instalatia, ci si unul cu celalalt. Tabla sonora (Table Sonore) este un exemplu al modului in care elementele fizice, atingerea captivanta si constientizarea spatiala, pot fi integrate cu continutul audiovizual pentru a introduce copiii in conceptele muzicalitatii si crearea de partituri. Scopul final este sa celebram creativitatea si explorarea, oferind fiecarui copil libertatea de a contribui si de a lua parte la o experienta artistica colectiva.”, spun reprezentantii studio-ului Theoriz, unul dintre expozantii din cadrul festivalului.
Ce vor experimenta micii vizitatori
Una dintre instalatiile prezente in zona Kids, pregatita de studio-ul francez Theoriz, invita participantii sa creeze o partitura muzicala pe un portativ interactiv. Pe masura ce copiii rearanjeaza blocurile pe portativul urias cu proiectii, se creeaza o noua armonie colectiva, melodia schimbandu-se in timp real in urma miscarilor blocurilor.
Artistul Andreas Refsgaard, in colaborare cu alti doi creativi din Danemarca, vor aduce publicului la festival un experiment care foloseste invatarea automata (machine learning) pentru a controla un joc video intr-un mod neobisnuit. Este un joc de alergare (runner game) in care se folosesc vocea si sunetele pentru a controla miscarile unui urs. Spre exemplu, pentru a sari trebuie sa spui „Ohhh”, iar pentru a se feri, bati din palme.
O alta instalatie interactiva, tactila, ii va invata pe copii despre o dieta sanatoasa, importanta miscarii si protejarea mediului.
Copiii au acces, cu acelasi bilet, si in festivalul RADAR, unde vor putea descoperi alaturi de parinti alte 20 de instalatii de arta digitala, de lumini si sunete, prezentate de artisti romani si internationali din 10 tari.
Varsta recomandata pentru interactiunea cu instalatiile este de 3 pana la 10 ani, astfel incat fiecare participant sa se poata bucura de o experienta cat mai potrivita in functie de varsta si dezvoltare.
Biletele sunt disponibile pe site-ul festivalului si pe entertix.ro, pe link-ul acesta pentru acces RADAR Kids si aici pentru acces RADAR general. Pretul este de 50 de lei pentru adulti si 40 de lei pentru copii, in timp ce copiii mai mici de 3 ani au intrare gratuita. Sunt disponibile reduceri pentru grupuri si studenti.
Partenerii care fac acest demers posibil si investesc in dezvoltarea scenei de new media art:
Partener RADAR KIDS: Lidl Romania
Partener principal: ING Bank
RADAR Kids este un proiect co-finantat de Primaria Municipiului Bucuresti prin ARCUB in cadrul Programului „Bucuresti 565. Conexiuni urbane” 2024.
FUTURE NATURE – Scena LIVE A/V(Audio Vizuala) este un proiect co-finantat de Administratia Fondului Cultural National (AFCN), parte din programul RADAR.
Parteneri: Institutul Cultural Roman, Institutul Francez din Romania, UNATC I. L. Caragiale, Societatea Ornitologica Romana (SOR), 360 Revolution, Epson.
Parteneri media: Itsy Bitsy, IQAds, The Institute, Zeppelin, Agerpres, Designist, BIZ, Haute Culture by BIZ, Modernism, GOKID, Munteanu, Radio Romania Cultural.