Intermedicas , prima clinica de second opinion din Romania, lanseaza campania "Second Opinion Avizat, nu Improvizat" cu scopul de a informa si de a constientiza pacientii din Romania referitor la dreptul de a cere second opinion, la importanta unui diagnostic corect si a unui tratament corespunzator.
Potrivit Institutului Naţional de Diagnostic, in Romania unul din zece pacienti primeste un diagnostic gresit. Totodata, peste jumatate dintre pacientii romani se tem ca ar putea primi un diagnostic incorect sau un plan de tratament ineficient.
Conform unui studiu realizat de olandezii de la Diagnose.me.com, second opinion reduce riscul unei erori de diagnostic cu 90%. Totodata, potrivit Google Romania, tendinta de autodiagnosticare a romanilor a iesit in evidenta - peste 550 de milioane de cautari despre sanatate intr-un an, ocupand locul II in topul accesarilor pentru un anumit domeniu, fiind depasite doar de domeniul turismului.
Campania este rezultatul unor concluzii desprinse dintr-un studiu intern derulat de clinica, cu pacientii care au solicitat second opinion dupa ce au primit un diagnostic de boala grava sau recomandare de chirurgie. Scopul studiului a fost identificarea motivelor pentru care pacientii au ajuns sa solicite second opinion avizat in stadii avansate ale bolii si nu imediat dupa primirea primului diagnostic.
Rezultatele au indicat ca:
- 95% dintre pacientii nu stiu ca au dreptul legal la a doua opinie medicala;
- 89% dintre pacienti sustin ca nu apeleaza la second opinion din respect/frica pentru medicul care a dat primul diagnostic;
- 87% dintre pacienti apeleaza la internet ca sursa de second opinion;
- 78 % se bazeaza pe medicii care au dat rezultate bune in cazul familiei/al prietenilor.
"A cere a doua, a treia, a patra opinie medicala mergand din clinica in clinica la medici specialisti, cautand pe internet sau la recomandarea unor prieteni este o improvizatie. Nu ai certitudinea ca medicul care a tratat o cunostinta si a functionat se descurca la fel de bine si in cazul tau. Acest demers poate sa nu dea rezultatele asteptate si, in acelasi timp, exista si riscul cheltuielilor inutile, de timp si de bani, avand ca posibil rezultat o solutie medicala incompleta sau un diagnostic eronat" a declarat Ana Maria Marian, CEO Intermedicas.
Campania se va desfasura atat in mediul online (social media si blog-ul companiei), cat si offline (in presa si companii), incepand cu luna aparilie.
Cele doua directii, povestile unor pacienti Intermedicas care au apelat la second opinion si vizualurile care prezinta diagnosticuri si alternativele lor de tratament, incurajeaza luarea unei decizii medicale informate. Materialele vor putea fi descoperite si preluate cu hashtag-ul #SecondOpinionAvizat.
Campania isi doreste sa familiarizeze pacientii romani cu beneficiile oferite de second opinion avizat, pentru a preveni erorile medicale.