Cosuri cadou pentru toate buzunarele. Interviu Anamaria Grigoriu, fondator CorporateBaskets.ro

/ / Modificat: 2015-03-20
Cosuri cadou pentru toate buzunarele. Interviu Anamaria Grigoriu, fondator CorporateBaskets.ro

Spuneti-ne, va rugam, cum a luat nastere Corporate Baskets si care au fost cele mai mari realizari / momente de la lansare si pana acum?

Firma noastra se ocupa din 2003 de vanzare en gross si en detail de plante si accesorii pentru plante, inclusiv diverse vase si cosuri pentru flori. In 2005, impreuna cu o prietena, la initiativa ei, am inceput sa confectionam cosuri de cadou cu gourmet-uri si/sau flori si sa le distribuim in principal firmelor. Fiind un serviciu nou pentru Romania, dezvoltarea a fost lenta, insa odata cu 2008, imediat dupa inceperea crizei, vanzarile au crescut spectaculos pana in 2010, dupa care bugetele de protocol au inceput sa se reduca vertiginos. Din fericire, am reusit sa mentinem o usoara crestere anuala a cifrei de afaceri, insa cu eforturi foarte mari, dubland practic numarul de cadouri confectionate.

Concret, ce pachete oferiti companiilor si de ce ar trebui sa apeleze la dumneavoastra?

Fiind printre primii, daca nu chiar primii care am inceput aceasta "moda utila" in Romania, experienta noastra este foarte vasta in acest domeniu, putand sa identificam trendurile anuale pentru ultimele 8-9 sezoane. Astfel, ne putem asigura clientii ca aducem intotdeauna ceva nou, ceva ce nu s-a mai facut in piata in ultimii ani. Astfel, ei pot sta linistiti ca nu se prezinta la cel mai bun client al dansilor cu cadoul pe care acestia l-au primit si acum 2-3 ani…

Printre elementele de baza care se gasesc in cosuri/cutii/pungi de cadou putem enumera: vin romanesc sau de import de calitate, whiskey, cognac, multe sortimente de cozonac si panettone, toate felurile de dulciuri si ciocolata, precum si un element care ne-a diferentiat mereu – decoratiuni specifice sarbatorilor respective: Paste, Craciun sau 8 Martie.

Care sunt cele mai aglomerate momente din an si cele mai solicitate produse?

Evident, Craciunul reprezinta momentul cel mai plin pentru multi jucatori din retail si cu atat mai mult pentru firmele de cosuri cadou care realizeaza probabil peste 70% din vanzarile anuale in aceasta perioada. Pe locul secund ar fi Pastele, cand iepurasul este destul de darnic cu angajatii si colaboratorii cuminti.

Care este cel mai scump si cel mai ieftin cadou si ce contin acestea?

Cel mai ieftin cos graviteaza in jurul valorii de 20-30 de lei si poate contine o sticla mica de vin, o ciocolata, o decoratiune si 1-2 dulciuri. Referitor la cel mai scump, limita este stabilita de clienti, noi avand comenzi si de peste 1800 lei, insa destul de rare. Avand in vedere faptul ca pentru fiecare sarbatoare aducem lucruri noi, compozitia cosurilor este in continua schimbare, astfel incat oferta noastra este foarte dinamica. Majoritatea cadourilor au pretul cuprins intre 50 si 350 de lei, pret in care sunt incluse toate serviciile, cu exceptia transportului. Pentru comenzi mai mari de 500 lei, acesta este gratuit pentru o locatie din Bucuresti.

 banner-cosuri-cadou

Cum se pot personaliza cosurile de cadouri?

Fiecare client are posibilitatea de a solicita o anumita personalizare a cadourilor pe care le vom produce special pentru el – culori, compozitie, ambalaje speciale, felicitari sau carti de vizita, astfel incat cosul sa fie pregatit de a fi trimis catre beneficiarul final fara a se mai interveni asupra lui dupa ce paraseste fabrica noastra.

Un alt mod de personalizare este modul si timpul de livrare + mesajul corespunzator, mesaj pe care il scriem pe o felicitare tematica.

Aveti si prezenta in magazinele "traditionale"?

Pentru acest Craciun am deschis un stand in cadrul targului de Craciun de pe esplanada Mall-ului Baneasa Shopping Center din Bucuresti pentru a ajunge mai aproape de clientii nostri. Multi dintre acestia au fost surprinsi (placut) sa ne gaseasca si acolo, beneficiind de un serviciu pe loc pentru cumparaturile ocazionale pe care le aveau de facut in preajma sarbatorilor. Este un mod bun de a ne promova si populariza produsele. Pe viitor suntem interesati de a ne extinde la nivel national si cu aceste prezentari de produse, chiar daca din 2008 acoperim intreaga tara prin curierat sau transporturi dedicate in cazul comenzilor mai mari.

Cate comenzi inregistrati anual? Cum gasiti solutii atunci cand numarul de comenzi este foarte ridicat? Se pot livra toate?

Un model neplacut de afaceri este sa primesti toate comenzile intr-o perioada foarte scurta de timp. Din pacate asa a inceput istoria cosurilor cadou in Romania in 2005, si am reusit ca, pana in 2007, sa educam oarecum clientii fideli in a comanda mai din timp si sa accepte livrarea cosurilor pe o perioada mai intinsa de timp. Din pacate, odata cu criza, aceste bune obiceiuri au fost "uitate" cativa ani, abia in 2013 am vazut un interes mai semnificiativ de a comanda si contracta cadourile din timp, iar 2014 ne-a aratat o maturizare a clientilor privind acest aspect.

Cu tot efortul companiilor de curierat, o parte dintre pachete nu ajung a doua zi la destinatiile din tara, ci a treia. Din fericire, pana acum incidentele in care cosul sa nu ajunga deloc sau sa fie deteriorat aproape ca nu au existat in ultimii 4-5 ani, astfel incat ne declaram extrem de multumiti de colaborarea cu furnizorii nostri de curierat.

In sezon, sunt cateva zile aglomerate cand putem factura 100-200.000 lei, cu exceptia comenzilor speciale. Cifra de afaceri se apropie de 1 milion de euro si, in urma semnalelor pe care le avem, estimam o crestere a acesteia cu 20% in 2014 si speram la un ritm similar si in 2015.

Am vazut ca sunteti implicati si la nivel social - ne puteti povesti mai multe despre acestea?

Evident. Unul dintre scopurile antreprenorilor in general este sa construiasca o lume/societate mai buna prin produsele/serviciile prestate, dar si prin implicarea directa in anumite activitati caritabile. Noi sprijinim aproape de la inceput doua fundatii care ajuta copii: Faborisa si Ana si Copiii. De asemenea, sponsorizam si clubul de gimnastica aerobica al Universitatii Nationale de Educatie Fizica si Sport (UNEFS) si oferim pachete cadou catorva biserici care au in grija persoane nevoiase.

Care sunt planurile de viitor, pe termen mediu si scurt, pentru companie?

Vom continua dezvoltarea ofertei noastre pe toate planurile, incercand sa obtinem preturi mai bune pentru clientii nostri in urma volumelor mari comandate de la furnizori, precum si eficientizarea livrarilor in Bucuresti si in tara. Acum pentru Bucuresti putem livra chiar si in aceeasi zi, iar pentru tara avem un termen minim de 24 de ore, termen care depinde in mare masura de abilitatea curierilor de a livra in termenul stabilit pachetele respective.

Pentru ca beneficiarul sa primeasca un cos "proaspat", acestea nu sunt stocate si livrate, ci se confectioneaza pe loc, ambalandu-se si livrandu-se in aceeasi zi. Efortul logistic este foarte mare, insa noi consideram ca beneficiarii nostri il merita si speram sa ne deosebim de concurenta si prin acest mic detaliu strategic.

Anamaria Grigoriu,

Fondator si director CorporateBaskets.ro

Articole recomandate

Citeste si despre