Conform studiului anual realizat de Havas Media incepand cu 2015, pe un esantion de 300 de femei, se constata un nivel de consum similar in ceea ce priveste sucurile de fructe si o crestere a nivelului de consum in ceea ce priveste sucurile de legume si mousse-urile. Studiul a fost realizat pe 300 de femei din Romania, cu varsta cuprinsa intre 25-45 ani ca parte a campaniei "Mousse si suc 100% - aici sunt vitaminele istete!".
Consumam mai multe mousse-uri de fructe si legume
In anul 2017, consumul de sucuri de legume a crescut cu 7,7% in comparatie cu anul precedent, iar consumul de sucuri de fructe a ramas la acelasi nivel. O crestere semnificativa se inregistreaza in 2017 la consumul de mousse-uri cu un procent de 12,5% mai mare fata de 2015 si cu aproximativ 10% mai mare decat anul trecut.
Conform studiului, sucurile 100% de fructe si legume sunt consumate de cateva ori pe saptamana, iar principalii consumatori ai celor de fructe sunt copiii, pe cand cele care consuma cel mai frecvent sucuri de legume sunt femeile. Totodata, in anul 2017 un procent de 39,9% dintre respondenti declara ca beau intre 3-5 litri de suc in fiecare saptamana, asadar, se inregistreaza o crestere in comparatie cu anul precedent cand cantitatea de sucuri consumata era de sub 3 litrii pe saptamana. Specialistii OMS recomanda consumarea a 5 portii de fructe si legume pe zi, iar o portie poate fi inlocuita cu un suc 100% sau cu un mousse de fructe si legume. Potrivit cercetarii, 41% dintre respondenti sustin ca se conformeaza acestei recomandari.
O crestere semnificativa s-a inregistrat in fiecare an la consumul de mousse-urile de fructe si legume. In 2017, majoritatea respondentilor au declarat ca beau astfel de produse de cateva ori pe saptamana, pe cand in anul 2015 frecventa de consum era mai redusa, mousse-urile fiind consumate doar de cateva ori pe luna. In ceea ce priveste principalii consumatori ai acestui tip de produs, 63,5% dintre respondenti au mentionat copii. Asadar, mamele din Romania sunt mai constiente de beneficiile aduse prin consumul regulat de mousse-uri de fructe si legume, rezultat confirmat de cercetarea referitoare la frecventa consumului.
Perceptia romanilor despre sucuri si mousse-uri si intentia de cumparare
Perceptia despre sucuri nu s-a modificat de-a lungul celor trei ani, majoritatea respondentilor sunt de acord cu afirmatia ca sucurile sunt niste produse gustoase si sanatoase si numai o parte mica dintre acestia considera ca sucurile pot inlocui fructele si legumele. Sucurile de fructe si legume sunt consumate intre mese, cat si la micul dejun.
In 2017, procentul femeilor care declara cumpararea de sucuri, a crescut cu 11,1% in cazul sucurilor de fructe si cu 4,1% in cazul sucurilor de legume. De asemenea, si intentia de achizitie a crescut cu mai mult de 6,5% in cazul sucurilor de fructe si cu peste 7,8% in cazul sucurilor de legume.
Perceptia despre mousse-uri a ramas la fel, majoritatea respondentilor fiind de acord ca mousse-urile reprezinta gustari sanatoase ideale pentru toti membrii familiei.
Odata cu cresterea consumului de mousse-uri de fructe si legume, s-a inregistrat o crestere si in ceea ce priveste intentia de cumparare. Aproximativ 73% dintre respondenti au afirmat ca intentioneaza sa cumpere mousse-uri, ceea ce reprezinta o crestere de 10,6% in comparatie cu anul trecut.
Tendinta de crestere
Studiul reflecta faptul ca in cei trei ani in care s-a desfasurat campania "Mousse si suc 100% - aici sunt vitaminele istete!", nivelul de constientizare in ceea ce priveste consumul zilnic de sucuri si mousse-urile s-a imbunatatit. Acesta a fost scopul principal al campaniei initiata de Asociatia Producatorilor de Sucuri (KUPS). Incepand cu anul 2015, campania comunica publicului larg cu scopul de a educa si de a creste gradul de constientizare cu privire la solutiile simple de a creste nivelul energiei, vitaminelor si nutrientilor prin intermediul sucurilor 100% si mousse-urilor.
Cercetarea arata ca in fiecare tara implicata in campanie in ultimii trei ani, se inregistreaza o crestere a interesului pentru stilul de viata echilibrat si solutiile smart.