Documente necesare pentru eliberarea actului de identitate la 14 ani

/ / Modificat: 2018-04-27
Documente necesare pentru eliberarea actului de identitate la 14 ani

Parca mai ieri bebelusul tau incepea sa mearga de-a busilea si astazi implineste 14 ani! Da, poate ti se pare ireal, dar copilul tau a crescut si de acum incolo este cu un pas mai aproape de maturitate, de independenta. In patru ani isi va lua zborul, ina pana atunci se poate identifica in fara institutiilor statului si a societatii printr-un nou document cu poza: cartea de identitate.

Buletinul face atat dovada identitatii copilului, cat si a domiciliului. Prima carte de identitate eliberata la 14 ani are o prima valabilitate de 4 ani.

Cum se obtine cartea de identitate la 14 ani

In termen de 15 zile de la data implinirii varstei de 14 ani, copilul trebuie sa se prezinte la ghiseul Serviciului Public Comunitar de Evidenta A Persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala, sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.

Documente necesare pentru primul act de identitate:

• cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atat de copil, cat si de parinte sau reprezentantul legal;

• certificatul de nastere, original si copie;

•actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;

• documentul cu care parintele sau reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, in original si copie;

• certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, in cazul in care parintii sunt divortati, original si copie;

• contravaloarea cartii de identitate, in valoare de 7 lei

Dovada domiciliului

Trebuie sa stii ca in situatia in care parintele sau reprezentantul legal nu este titularul documentului care atesta dovada domiciliului (ex: acte de proprietate, de inchiriere, de comodat), atunci este necesara si prezenta proprietarului spatiului, cu actul sau de identitate, la ghiseul Serviciului Public Comunitar de Evidenta A Persoanelor.

Ce se intampla daca parintii au domicilii diferite?

In situatia in care parintii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semneaza de catre parintele la care copilul are domiciliul, in conditiile legii.

Pentru copilul care, desi a fost incredintat prin hotarare judecatoreasca unuia dintre parinti, locuieste statornic la celalalt parinte, se solicita declaratia de consimtamant a parintelui caruia i-a fost incredintat; din declaratie trebuie sa rezulte ca este de acord ca in actul de identitate al copilului sa fie inscrisa adresa la care acesta locuieste statornic.

Aceasta declaratie poate fi data personal de catre parinte la ghiseul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor sau, in situatia in care acesta nu se poate prezenta personal, declaratia trebuie sa fie autentificata de catre un notar public. Daca parintele nu se afla pe teritoriul Romaniei, acesta poate sa autentifice declaratia sa in cadrul misiunilor diplomatice ale tarii noastre din statul in care se afla.

Locuiti in strainatate, dar sunteti cetateni romani? Puteti depune cererea de eliberare a documentului de identitate, impreuna cu documentele necesare, la oficiile consulare ale tarii noastre, din statul in care locuiti.

Articole recomandate

Citeste si despre