Stimulentul financiar pentru nou-nascuti, in valoare de 2500 lei, este acordat pentru a sprijini parintii in primele etape de ingrijire a copilului. Acest ajutor financiar are scopul de a contribui la acoperirea costurilor initiale asociate nasterii si ingrijirii nou-nascutului, oferind un sprijin direct familiilor pentru asigurarea unui start armonios in viata copilului.
Beneficiarii stimulentului financiar pentru nou-nascuti sunt parintii/parintele copilului/copiilor nou-nascuti, cu domiciliul sau resedinta pe raza administrativ-teritoriala a municipiului Bucuresti de cel putin 6 luni inainte de depunerea cererii, iar nasterea este necesar sa fie inregistrata intr-o maternitate din cadrul unitatilor sanitare cu paturi de la nivelul municipiului Bucuresti.
In ce conditii se acorda stimulentul financiar pentru nou-nascuti in 2025
Stimulentul financiar se acorda o singura data, pentru fiecare nou-nascut, pe baza de cerere. Termenul de depunere a dosarului este de 1 (o) luna de la data nasterii copilului.
Cel putin un parinte trebuie sa aiba domiciliul sau resedinta in municipiul Bucuresti de cel putin 6 (sase) luni inainte de depunerea cererii.
Nasterea trebuie sa se fi inregistrat intr-o maternitate din cadrul unitatilor sanitare, publice sau private, cu paturi de la nivelul municipiului Bucuresti.
La depunerea dosarului, beneficiarul este obligat sa prezinte actul de identitate si certificatul de nastere al copilului, ambele in original. Dosarul cu actele doveditoare este acceptat numai daca este complet!
Stimulentul financiar nu se acorda solicitantilor care au datorii neesalonate catre bugetul local.
Nu beneficiaza de stimulentul financiar persoanele care:
- Nu se incadreaza in criteriile de eligibilitate stabilite de Metodologia de acordare;
- Au depus dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt valabile;
- Nu au respectat termenul de depunere a cererii.
Acte necesare pentru acordarea stimulentului financiar pentru nou-nascut
Parintii care vor sa beneficieze de stimulent financiar pentru nou-nascut, trebuie sa completeze, in primul rand, urmatoarele documente:
- Cerere tipizata;
- Declaratie conditii cumulative;
- Declaratie de consimtamant, completata de parintele in contul caruia nu se vireaza stimulentul / nu incaseaza stimulentul in numerar. Aceasta declaratie este necesara pentru prevenirea situatiilor in care unul dintre parinti nu este de acord ca celalalt parinte sa incaseze stimulentul.
Acte necesare:
- Certificatul de nastere al copilului, original sau bon cu numar de inregistrare care contine CNP-ul copilului, eliberat de Stare Civila | Directia Generala de Evidenta a Persoanelor, in cazul in care nu s–a eliberat certificatul de nastere; dosarul se completeaza cu certificatul de nastere al copilului imediat ce este emis de Stare Civila | Directia Generala de Evidenta a Persoanelor ( poza/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail // original pentru dosarele depuse fizic, la punctul de lucru);
- Biletul de iesire din spital al nou-nascutului sau certificat medical constatator al nasterii emis de catre unitatea sanitara;
- Actul de identitate al parintilor, original; este necesar ca solicitantul sa aiba domiciliul stabil sau resedinta in municipiul Bucuresti de cel putin 6 luni inainte de depunerea cererii (dovada acestui fapt se face prin cartea de identitate anterior detinuta sau prin adeverinta privind istoricul de domiciliu, eliberata de Directia de Evidenta a Persoanelor de sector); viza de resedinta, daca este cazul;
- Extras de cont pentru efectuarea viramentului bancar, dupa caz; extrasul de cont se obtine de la banca unde este deschis contul, eliberandu-se pe loc sau on-line, in formatul standard al bancii (in care sa se regaseasca datele de identificare ale titularului de cont);
- Certificat de atestare fiscala emis de Directia Generala de Impozite si Taxe Locale (DGITL) de sector pentru solicitantul stimulentului, din care reiese faptul ca acesta nu are datorii neesalonate catre bugetul local (in situatia in care datoriile catre bugetul local au fost esalonate, este necesar sa depuneti documentele doveditoare, respectiv: Decizie/Hotarare judecatoreasca de esalonare etc., grafic, ultima chitanta); a NU se confunda cu ANAF;
*exceptie fac sectoarele 1, 3, 5 si 6 unde D.G.A.S.M.B., conform Protocoalelor de colaborare, are posibilitatea tehnica de a interoga situatia privind datoriile la bugetul local.
De asemenea, mai trebuie semnata si o nota de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
Situatii in care dosarele privind acordarea stimulentului pentru nou-nascut sunt respinse
Motivele cele mai intalnite care stau la baza respingerii unor dosare privind acordarea stimulentului financiar pentru nou-nascuti, sunt urmatoarele:
1. Solicitantul/ titularul dosarului figureaza cu datorii la bugetul local (la momentul depunerii dosarului) este necesar sa nu aveti datorii la Directia Generala de Impozite si Taxe Locale (DGITL); a nu se confunda cu ANAF;
2. Depasirea termenului de depunere a dosarului, respectiv o luna de la nasterea copilului;
3. Solicitantul/ titularul dosarului NU are domiciliul sau resedinta de cel putin 6 luni pe raza Municipiului Bucuresti.
- Sursa: dgas.ro
- Foto: Freepik