I se spune "antrenorul geniilor" pentru ca se ocupa de copiii supradotati ai Romaniei de aproape 30 de ani. Este vorba despre profesorul Florian Colceag, care spune ca cei mici au fost chinuiti pana acum cu teme fara sens, din cauza unei programe scolare obligatorii de slaba calitate.
Florian Colceag: "Cunostintele pe care le au elevii in final sunt doar 5 la suta din cunostintele predate"
Profesorul face referire si la sistemul de invatamant online, din cauza caruia multi dintre elevi se simt frustrati pentru ca sunt separati unii de altii si nu mai au aceeasi posibilitate de interactiune. De asemenea, se simt si foarte obositi, mai ales pentru ca primesc multe teme pentru acasa. Si asta pentru ca profesorii nu si-au pregatit bine lectiile si nu stiu exact ce sa le dea si ce sa le ceara copiilor.
"Cunostintele pe care le au elevii in final sunt doar 5 la suta din cunostintele predate. Sunt goluri sistemice, pentru ca nu se pune problema de informatii relevante, sunt bagate informatii ca sa fie acolo si ca sa dezvolte eventual memoria copiilor, dar nu gandirea lor," a declarat profesorul Colceag intr-un interviu pentru Digi24.
Florian Colceag: "Educatia nu inseamna doar invatare, inseamna invataturi"
Profesorul este de parere ca este nevoie de o reforma puternica in invatamantul romanesc, dar sa nu se importe modele din strainatate, ci sa fie adaptate la experinetele de la noi.
"Nu ne ajuta foarte mult sa invatam istorie, daca nu invatam din istorie, daca nu tragem concluzii din istorie, astfel incat sa nu mai repetam vechile greseli. Suntem printre ultimii din Europa si analfabetismul functional este enorm," spune antrenorul geniilor.
Florian Colgeag a dat exemplu de sisteme de educatie cu modele considerate foarte bune, pe care le-ar putea prelua si Romania, cum ar fi Finlanda sau Singapore. Insa el spune ca sunt diferente culturale foarte mari intre noi si aceste tari, diferente de obiceiuri.
"Poate ne dezvatam de anumite obiceiuri si adoptam obiceiuri noi si folositoare. Noi, daca plecam cu niste modele pe care nu le simtim, mergem pe vechile fagase. Daca simtim ca putem gasi bune practici in alta parte, putem, de asemenea, sa ne inspiram creand modelul propriu, dar vazand cum au reusit altii.
Modelele de viitor nu rup deloc legatura cu trecutul, trecutul e foarte valoros, dar trebuie folosit intelept. Educatia nu inseamna doar invatare, inseamna invataturi," a adaugat profesorul Florian Colceag.