Mai tii minte cand, in copilarie, daca faceai mofturi la mancare, parintii iti spuneau ca altii nu au ce pune pe masa? Le-ai spus-o, poate, si tu copiilor tai atunci cand au refuzat anumite alimente sau cand au lasat in farfurie. Psihologii au atras in nenumarate randuri atentia ca nu este cea mai buna strategie pentru a-i face pe copii sa manance sau sa fie empatici cu cei care nu au ce le-ar trebui. In perioada Craciunului poti profita de spiritul Sarbatorilor pentru a-i ajuta pe cei mici sa invete mai usor ce inseamna empatia si de ce este important sa nu risipim mancarea, iar Kaufland Romania iti vine in ajutor cu o campanie dedicata.
In perioada Sarbatorilor de iarna toata lumea vrea sa puna pe masa bunatati de tot felul. Orice mama vrea sa cumpere sau poate chiar sa prepare singura bucate traditionale, prajituri, cozonaci si prajiturele de tot felul. Intram, practic, intr-o vrie a cumparaturilor si nu ne gandim o clipa ca poate este prea mult pentru o singura familie.
Trist este ca de multe ori preparatele sunt irosite pentru ca se altereaza sau se invechesc si pur si simplu nu iti vine sa le mai mananci. Intr-o lume ideala ar trebui sa invatam sa nu mai cumparam mai mult decat ne trebuie. Sau, daca totusi o facem, sa cantarim cu atentie ce ne trebuie cu adevarat, iar surplusul il putem dona unor familii mai putin norocoase, spre exemplu. Ar fi o lectie numai buna pentru copii despre empatie si altruism, despre a darui cu toata inima si a ajuta.
Cu Kaufland, traiesti o exerienta recomandata tuturor
Risipa alimentara exista, fara indoiala, iar Kaufland Romania isi propune sa actioneze impotriva acestui fenomen. Partea cea mai buna este ca fiecare dintre noi poate participa la combaterea lui alaturi de marele retailer, care a stabilit patru directii concrete in acest sens: Reducere, Evitare, Educare, Utilizare si recuperare. Totul pentru ca locul alimentelor nu este la gunoi, desi in Romania peste 2 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual, desi in unele cazuri ele chiar ar putea fi consumate. Multe fructe si legume, spre exemplu, ajung la gunoi pentru ca nu au un aspect perfect, cu toate ca pot fi consumate fara probleme. Alimente care se apropie de data de expirare ajung sa fie aruncate desi poate nu au fost chiar ieftine, insa nu au fost consumate la timp.
Cum isi propune Kaufland sa reduca, concret, risipa alimentara? Reducerea pretului odata cu apropierea termenului de expirare, ajustarea permanenta a preturilor, dar si comercializarea de produse vrac, pentru ca oricine sa poata cumpara doar cantitatile de care are nevoie pe moment, fara sa mai fie nevoit sa arunce surplusul.
Pentru a evita situatia in care chiar ca retailer ar putea arunca stocurile trecute de termenul de valabilitate sau alterate, Kaufland Romania a stabilit o strategie interna de evitare a risipei si, totodata, de coordonare optima a donatiilor de alimente: stocurile sunt atent monitorizate si gestionate, pentru a nu se comanda niciodata mai mult decat este necesar. Se procedeaza la fel cu produsele de la raft, cu cele din raioanele de brutarie, dar si cu procesele logistice (conservarea paletilor, spre exemplu, pentru a evita distrugerea lor si, drept consecinta, deteriorarea produselor).
Kaufland si-a propus sa isi educe si angajatii, si clientii in spiritul evitarii risipei alimentare, dar si al binefacerilor; retailerul colaboreaza cu asociatii nonguvernamentale si banci de alimente pentru a dona produse ce pot fi, inca, utilizate, in loc sa astepte expirarea lor si mai apoi sa le arunce.
Cantina Sociala Kaufland - daruieste bunatate de Craciun
Mai mult, Kaufland Romania a lansat Cantina sociala, un proiect social si de combatere a risipei alimentare, adresat familiilor defavorizate si persoanelor fara adapost, ca beneficiari, dar si celor care vor sa faca fapte bune venind aici ca voluntari. O zi de voluntariat la Cantina Sociala poate fi o experienta perfecta pentru o familie in care copiii au nevoie de o lectie despre empatie si bunatate ori despre gestionarea resurselor. Meniul zilnic de la Cantina sociala este stabilit astfel incat toate resursele sa fie folosite cat mai eficient, iar o parte dintre alimentele oferite beneficiarilor provine din stocurile aflate in curs de vanzare accelerata in mai multe magazine Kaufland din Bucuresti.
Cantina sociala Kaufland va fi deschisa si de sarbatori si accepta, si in aceste zile, voluntari care doresc sa faca un gest frumos pentru oameni mai putin norocosi. Fie ca doriti sa le dati un exemplu copiilor, fie ca doriti sa ii implicati direct in activitati de voluntariat, Kaufland Romania va asteapta cu bratele deschise.
Povesteste-le copiilor despre risipa alimentara si invata-i sa foloseasca eficient resursele
"Atentie, delicios!" este o campanie de combatere a risipei alimentare, prima de acest fel, iar prin aceasta Kaufland Romania si-a propus ca, pana in 2030,sa reduca risipa alimentara din magazinele sale cu pana la 50%.
Potrivit studiilor, romanii arunca zilnic in jur de 6000 de tone de alimente. Asta in contextul in care la nivel mondial aproape un miliard de oameni sufera din cauza foametei. Prin urmare, este just sa ne gandim ca nu este normal sa risipim mancarea, in timp ce altii ii simt lipsa. Strategic, insa, exista si alte metode de a-i invata pe copii, si nu numai pe ei, cum sa evite risipa alimentara:
- invatati diferenta dintre data de expirare si data de consum de preferinta
- evaluati aspectul, mirosul si gustul alimentelor inainte de a le arunca
- inainte de a merge la cumparaturi faceti, inclusiv cu copilul, o lista de produse de care aveti nevoie si evitati sa cumparati haotic
- invatati impreuna cum se pastreaza cel mai bine alimentele in camara sau in frigider; celor mici aceste informatii le vor fi utile cand vor creste
- cautati sau inventati retete ce pot fi preparate din resturi alimentare care, in caz contrar, ar putea ajunge la gunoi
- invatati impreuna sa reciclati resturi alimentare, multe dintre acestea fiind extrem de utile pentru curatenie, infrumusetare ori gradinarit.