Comportamentele copilului in public sunt imprevibizile si dau nastere adesea unor conflicte care atrag atentia si starnesc furia sau compatimirea celor din jur. Insa trecatorii sau simpli spectactori ai acestor show-uri comportamentale ale copilului se pot dovedi surse utile de inspiratie in modul de disciplinare a copilului. De la vanzator, casier, frizer, asistenta medicala, educator sau chelner, toti iti pot oferi o idee sau solutie la cele mai neastamparate comportamente ale celui mic in public, intrucat sunt persoane care au de-a face zilnic cu cei mici si le-au invatat modul in care "functioneaza" in diverse spatii publice.
Proprietarul unui magazin de haine
Copiii se plictisesc repede intr-un magazin de haine. In plus, incep sa devina agitati si neascultatori atunci cand parintii ii pun sa probeze foarte multe lucruri si ii obosesc imbracandu-i si dezbracandu-i continuu.
Pentru a evita accesele de furie, proprietarii de magazine de haine pentru copii sustin ca cel mai indicat este ca parintii sa aiba deja in minte cam ce vor sa cumpere pentru cei mici, sa stabileasca 1-2 culori preferate ale acestora, sa aleaga marimile corecte si sa nu ii puna sa probeze mai mult de 3 tinute, intrucat se va dezlantui "iadul".
Managerul unui magazin alimentar
Managerul unui magazin alimentar are de-a face zilnic cu copii de toate varstele si este martorul a o multime de accese de furie ale acestora, dar si la modul in care parintii reactioneaza in fata lor.
Se pare ca cel mai bun mod prin care tii copii astamparati intr-un magazin si le alungi plictiseala este sa le vorbesti continuu si sa le delegi mici sarcini: sa aleaga un produs, sa iti aduca o cutie, sa caute un aliment etc. Si scurtarea timpului alocat cumparaturilor poate fi o metoda buna pentru prevenirea crizelor de isterie in public.
Frizerul din salonul pentru copii
Frizerii sunt cei mai "patiti" cand vine vorba de crizele de isterie ale copiilor, de obrazniciile pe care le fac in timp ce sunt tunsi si sunt obisnuiti cu lipsa de rabdare a celor mici. Acesta sfatuieste parintii sa nu uite niciodata acasa jucariile preferate ale copiilor, care se pot dovedi de mare ajutor in a-i tine pe scaun 15-20 minute, cat sunt tunsi si aranjati.
De asemenea, un alt sfat pretios pe care il ofera acestia este ca parintii sa ii pregateasca de acasa pe cei mici pentru ceea ce va urma. Potrivit acestora, prea multi copii vin nepregatiti la salon, se sperie pentru ca nu stiu ce-i asteapta si pleaca acasa fara parul aranjat.
Pentru a mai alunga din temerile copiilor, parintii pot apela la jocuri de rol (de-a frizerul si clientul), practicate acasa, astfel incat cei mici sa isi dea seama ca nu li se intampla nimic rau atunci cand sunt la salon.
Proprietarul unui magazin de jucarii
Magazinul de jucarii este paradisul fiecarui copil si cosmarul cel mai intunecat al oricarui parinte. Copiii care trec pragul unui asemenea loc vor sa ia acasa tot ce prind in mana, iar parintii nu mai izbutesc sa ii potoleasca din a aduna totul in urma lor si abia daca reusesc sa ii mai scoata din magazin.
Copiii trebuie pregatiti de acasa cu privire la ce se va cumpara, astfel incat sa stie ca, odata intrati acolo, nu se pot uita si nu pot primi decat ceea ce este pe lista si atat. In plus, parintii trebuie sa mearga direct la tinta in achizitionarea jucariilor dorite si sa scurteze astfel vizita, pentru a nu oferi copiilor posibilitatea de a pune ochii pe vreo jucarie noua.
Asistenta medicala a unui spital pediatric
Frica de doctor a copiilor este alungata cu multa rabdare, dar si cu sinceritate. Asistentele sustin ca parintii gresesc atunci cand ascund copiilor locul unde merg si motivul vizitei, iar cand cei mici pasesc in cabinet si vad acul seringii, se dezlantuie un scandal de proportii. Nu aceasta este solutia!
Parintii trebuie sa fie sinceri cu copiii, sa li se explice exact unde merg, de ce, dar sa fie asigurati ca totul va fi bine si ca vor fi mereu langa ei. Reactiile negative - plansete, tipete, agitatie - nu vor lipsi, dar vor fi mult mai diminuate decat daca li se ascunde adevarul.
Stewardesa
Stewardesele ar putea face o lista lunga cu sfaturi si sugestii pentru parintii care calatoresc cu avionul impreuna cu copiii lor, din experienta pe care o au cu astfel de pasageri. Cel mai important sfat al acestora pentru parinti este sa se asigure ca au in geanta de mana tot ce le trebuie pentru copiii lor si chiar si rezerve - scutece, biberoane, suzete, jucarii, hainute, paturica (in avion, este intotdeauna mai rece decat in alte mijloace de calatorie), gustari (stocul avionului este adesea limitat) etc.
De asemenea, sfatuiesc parintii sa nu se sfiasca sa le ceara ajutorul atunci cand se simt in incurcatura, intrucat sunt acolo pentru a le sari in ajutor.
Proprietarul unui restaurant
Iesirile la masa in oras sunt adesea un cosmar nu doar pentru copii, ci si pentru chelneri si proprietari de restaurant, care se aleg frecvent cu tacamuri sparte, reclamatii din partea clientilor si accidente nedorite.
Proprietarii de restaurant sustin ca una dintre greselile frecvente pe care le fac parintii este ca duc micutii la cina la ore foarte tarzii. Copiii ajung sa dea semne de oboseala si somnolenta si sa devina repede agitati. Cea mai potrivita ora pentru a duce copiii la cina este undeva intre 17:00 si 18:00. Nici masa nu trebuie prelungita foarte mult.
Copiii mici nu au rabdare sa stea 2 ore la masa, asemenea adultilor, decat daca au alti prichindei in jurul lor cu care sa se joace sau ceva surse de distractie si amuzament, cum ar fi un spatiu de joaca. In lipsa acestora, proprietari sfatuiesc parintii sa vina de acasa aprovizionati cu jucarii sau lucruri care sa le distraga atentia, intrucat masa propriu-zisa a copiilor nu va dura mai mult de 20, maximum 30 de minute, apoi vor incepe sa se foiasca in scaun si sa-si caute "ocupatie". Riscul de a izbucni o criza de isterie este foarte mare.
Ti s-a intamplat sa primesti sfaturi neavizate, dar foarte bune, de la necunoscuti care au fost martori la accesele de furie si nazbatiile pe care micutul tau le-a declansat in public? Spune-ne care sfat ti s-a parut cel mai util si de la cine l-ai primit, in sectiunea de comentarii de mai jos!