Inca din 2020, mai mult de o treime dintre specialisti si manageri au refuzat o oferta de munca atunci cand imaginea angajatorului nu a fost suficient de buna pentru ei. Sau, mai exact, nu s-a incadrat in asteptarile lor. Chiar daca anunturile par sa atraga potentiali candidati cu carduri de reduceri, al 13-lea salariu, zile suplimentare de concediu sau celebrele "casual friday" - acestea nu inlocuiesc cultura organizatiei, specificul muncii in echipa, modelul lor de conducere sau ceea ce numim de obicei atmosfera.
Este un concept imprecis, volatil, aproape imperceptibil, dar a carui implementare afecteaza semnificativ starea de bine a tuturor angajatilor din organizatie. De exemplu, pentru a evalua atmosfera in mediu de lucru, merita sa verificam opiniile despre angajator, chiar inainte de a accepta un loc de munca. Astfel de comentarii sunt adesea precise si detaliate, axate pe detalii, ceea ce permite o privire in locuri care nu sunt prezentate pe site-ul web al companiei. Nu este de mirare ca opiniile pe care le ofera angajatii devin semnificative pe piata muncii.
Cine ofera cele mai bune opinii despre angajator?
In primul rand, angajatii companiei. Atat cei cu norma intreaga, cat si cei temporari, care indeplinesc servicii individuale pentru intreprindere - chiar daca contactul lor cu resursele organizatiei este mic. Angajatii pot sa observe aspectele cele mai importante ale colaborarii cu conducerea, starile sefilor si structura organizationala in practica, nu doar in tabele frumos desenate pentru investitori. Experimentarea zilnica a functionarii organului care este compania ofera o imagine completa a functionarii sale. Deci, nu ne ghidam dupa "aspectul sanatos", ci dupa ceea ce se afla in interior, uneori ascuns cu grija.
Asa a fost si in cazul CD Project Red. Firma de aur s-a dezvoltat foarte rapid. Multi jucatori asteptau prezentarea titlului Cyberpunk 2077. Desi se vorbeste adesea in acest context despre publicitate slaba si amanarea perpetua a lansarii jocului, mass-media vorbeste mai putin despre motivele acestei stari. Angajatii si-au exprimat opiniile despre companie. Au inceput sa vorbeasca deschis despre orele suplimentare nesfarsite, incompetenta managerilor sau instrumentele de lucru invechite. Mass-media s-a inflamat si actiunile intreprinderii au inceput brusc sa scada.
Ce mai putem citi din opinii despre companie?
Angajatii observa zi de zi reactiile si actiunile conducerii fata de echipa lor, precum si abordarea fata de clienti. Acestia din urma sunt diferiti, intr-adevar. Reactiile la prezenta lor si stilul de a efectua tranzactii nu se opresc odata cu inchiderea telefonului. Cultura organizatiei este, de asemenea, construita de modul in care vorbim despre client cand nu este in apropiere, in culise: la intalniri si sedinte, dupa incheierea vanzarii sau in bucataria companiei.
Daca exista o permisiune in echipa, de exemplu, sa ne amuzam pe seama partenerilor, deja stim ca avem de-a face cu un mediu care nu crede in produs si in marca. si cel mai important: ajutorul real pentru client prin, de exemplu, serviciul oferit. in aceeasi companie poate fi o regula de a folosi zambetul nr. 5 si tonul de voce dragut nr. 3 in prezenta partenerilor, astfel incat descoperirea abordarii reale este o provocare pentru cei din afara companiei.
To Work or Not?
Doriti sa lucrati in astfel de medii construite? Aveti chef sa ascultati astfel de comentarii zi de zi? Si cel mai important: doriti sa participati la aceasta procedura? Un astfel de mediu de lucru poate fi extrem de distructiv. Va poate lua placerea de a va indeplini sarcinile si nu favorizeaza dezvoltarea personala. De aceea, am dori sa stim despre astfel de probleme cu mult timp inainte. Din pacate, aceste informatii nu ne sunt oferite nici de cele mai sofisticate procese de recrutare. Site-urile web ale potentialilor angajatori sau Social Media ale companiilor nu ne pot arata "atmosfera de lucru". Trebuie sa mergem mai adanc pentru a afla despre asta.
Ce ar trebui sa facem? Sa consultam opinii despre angajator. Work or Not este o platforma care ofera posibilitatea de a schimba informatii importante intre angajati. Pe paginile sale, orice angajat sau colaborator al unei unitati poate impartasi observatiile sale. Cu cat descrierea este mai detaliata, cu atat ajuta mai bine alti utilizatori sa inteleaga situatia companiei. Ce beneficii au de aici? In primul rand: le deschide oportunitati. Oportunitatea de a colabora cu companii care au principii de lucru create de adevarati profesionisti. Astfel de organizatii le dorim tuturor pe piata muncii.