Intr-o Romanie in care "cantitatea" de lectura pe cap de locuitor este net inferioara consumului de televiziune si tabloide/infoteinment, foarte putini au curajul sa investeasca in proiecte culturale ample pentru a reintegra cartea in viata de zi cu zi.
In acest context de competivitate multimedia, cartea trebuie sa faca eforturi considerabile pentru a iesi in calea oamenilor, pentru a le atrage atentia si pentru a-i ademeni sa o deschida.
Targul de carte urban BookLand a pus problema intr-un mod cu totul nou si intuitiv: a adus cartea acolo unde altii nu s-au gandit, in locul in care oamenii sunt deja: in mall-uri. Asa cum se intampla in cazul tuturor actelor de pionierat, unii ochi au privit proiectul cu scepticism, pentru ca, in fond, locul cartii este pe un piedestal la care au acces doar "alesii". Ei, targul BookLand e altfel: vrea sa coboare cartea din "turnul de fildes", sa o aduca mai la indemana pasionatilor de lectura si sa o apropie de cititorii ocazionali.
Lansat in aprilie 2011 la Bucuresti, targul de carte urban BookLand a reunit peste 40 de expozanti si 100.000 de cumparatori, toate acestea fiind o dovada clara ca bucurestenilor le lipseau targurile cu iz cultural. Ceea ce le-a dat organizatorilor incredere ca, la inceput de toamna, sa extinda proiectul si in tara, sub forma unei caravane a cartilor in 9 orase (Constanta, Iasi, Cluj-Napoca, Alba Iulia, Arad, Timisoara, Sibiu si Brasov). Si, ca sa dea cartilor o viata sociala pana la capat, targul a revenit in iarna la Bucuresti.
In tavalugul mutarilor dintr-un mall in altul, BookLand s-a extins si in versiunea online: libraria www.book-land.ro care din primele secunde ale accesarii arata cititorului ca preferintele sale de lectura sunt intotdeauna importante. Cel mai interesant aspect este filtrul de cautare al titlurilor, ajustabil dupa criteriul editurii/producatorului, autorului/artistului, pretului si genului din care titlul face parte.
Daca ar fi sa ne jucam cu extrapolarile, BookLand are ceva din nebunia lui P.T. Barnum si din viziunea lui Gutenberg. Putem spune insa, cu siguranta, ca atat timp cat cartea e ajutata sa reintre in sfera de activitati cotidiene, ne dorim sa tot fie astfel de proiecte!
Intr-o Romanie in care "cantitatea" de lectura pe cap de locuitor este net inferioara consumului de televiziune si tabloide/infoteinment, foarte putini au curajul sa investeasca in proiecte culturale ample pentru a reintegra cartea in viata de zi cu zi.
In acest context de competivitate multimedia, cartea trebuie sa faca eforturi considerabile pentru a iesi in calea oamenilor, pentru a le atrage atentia si pentru a-i ademeni sa o deschida.
Targul de carte urban BookLand a pus problema intr-un mod cu totul nou si intuitiv: a adus cartea acolo unde altii nu s-au gandit, in locul in care oamenii sunt deja: in mall-uri. Asa cum se intampla in cazul tuturor actelor de pionierat, unii ochi au privit proiectul cu scepticism, pentru ca, in fond, locul cartii este pe un piedestal la care au acces doar "alesii". Ei, targul BookLand e altfel: vrea sa coboare cartea din "turnul de fildes", sa o aduca mai la indemana pasionatilor de lectura si sa o apropie de cititorii ocazionali.
Lansat in aprilie 2011 la Bucuresti, targul de carte urban BookLand a reunit peste 40 de expozanti si 100.000 de cumparatori, toate acestea fiind o dovada clara ca bucurestenilor le lipseau targurile cu iz cultural. Ceea ce le-a dat organizatorilor incredere ca, la inceput de toamna, sa extinda proiectul si in tara, sub forma unei caravane a cartilor in 9 orase (Constanta, Iasi, Cluj-Napoca, Alba Iulia, Arad, Timisoara, Sibiu si Brasov). Si, ca sa dea cartilor o viata sociala pana la capat, targul a revenit in iarna la Bucuresti.
In tavalugul mutarilor dintr-un mall in altul, BookLand s-a extins si in versiunea online: libraria www.book-land.ro care din primele secunde ale accesarii arata cititorului ca preferintele sale de lectura sunt intotdeauna importante. Cel mai interesant aspect este filtrul de cautare al titlurilor, ajustabil dupa criteriul editurii/producatorului, autorului/artistului, pretului si genului din care titlul face parte.
Daca ar fi sa ne jucam cu extrapolarile, BookLand are ceva din nebunia lui P.T. Barnum si din viziunea lui Gutenberg. Putem spune insa, cu siguranta, ca atat timp cat cartea e ajutata sa reintre in sfera de activitati cotidiene, ne dorim sa tot fie astfel de proiecte!