Doza Zilnica de Lactate, proiect de promovare a consumului de lactate in Romania, sustinut de dr. Mihaela Bilic

/ / Modificat: 2012-05-11
Doza Zilnica de Lactate, proiect de promovare a consumului de lactate in Romania, sustinut de dr. Mihaela Bilic

S-a lansat campania "Doza Zilnica de Lactate" (DZL), un proiect sustinut de dr. Mihaela Bilic, medic nutritionist, alaturi de Albalact, unul dintre principalii jucatori de pe piata de lactate din Romania, cu scopul de a atrage atentia asupra importantei consumului de lactate pentru o viata sanatoasa.

consum-lapte

Campania este motivata de consumul foarte scazut de produse lactate din Romania. Conform studiului Euromonitor International 2011, furnizat de Tetra Pak, romanii sunt pe penultimul loc in privinta consumului de lapte industrializat din Europa, cu 12,6 kg/an per capita, doar bulgarii consumand mai putin (9,2kg/an), pe cand media Europei de Est este de 33,5 kg/an, iar consumul mediu in Europa Occidentala este de 67,5 kg/an de persoana.

Si in ceea ce priveste iaurtul si laptele batut romanii se afla pe penultimul loc, cu 8,1 kg/an, in timp ce media Europei de Est este de 12,1 kg/an pe cap de locuitor, iar cea a Europei Occidentale este de 19 kg/an.

"Pentru sanatatea noastra avem nevoie zilnic de 1 g de calciu, indiferent de sex, varsta sau activitatea desfasurata. Calciul din lapte reprezinta standardul de referinta pentru solubilitatea, absorbtia si disponibilitatea acestuia in organismul uman. O portie de calciu inseamna 300 mg indiferent daca provine dintr-un pahar de lapte dulce, doua iaurturi mici, o cutie de branza proaspata, un "triunghi" de cascaval sau doua linguri de parmezan ras.

In fiecare zi trebuie sa consumam trei portii de calciu, adica DZL (Doza Zilnica de Lactate). Avand in vedere diversitatea de produse in care poate fi transformat laptele, este imposibil sa nu putem gasi un "lapte" pe gustul nostru, mai ales ca miza este sanatatea!", explica dr. Mihaela Bilic.

Mihaela Bilic

Conform Mihaelei Bilic, beneficiile consumului Dozei Zilnice de Lactate se regasesc nu numai la nivelul sistemului osos si al celui digestiv, ci si in cresterea rezistentei la boli, in scaderea riscului de cancer sau in micsorarea tensiunii arteriale.

"Laptele si produsele lactate contin un ansamblu de compusi naturali (minerale, aminoacizi esentiali, bacterii lactice, fosfolipide), a caror valoare biologica si eficienta nu poate fi egalata de niciun alt aliment. Prin aportul de calciu, fosfor si proteine, laptele e alimentul ideal pentru o crestere osoasa optima, fiind produsul de referinta in preventia nutritionala a osteoporozei. Elementele nutritive din lapte "consolideaza" nu numai oasele, dar si sistemul imunitar, dintii, asigura o digestie optima, reduc tensiunea arteriala si contribuie la mentinerea echilibrului ponderal", precizeaza dr. Mihaela Bilic.

Campania DZL se va desfasura in perioada mai-decembrie 2012 la nivel national. Pe termen lung, proiectul isi propune informarea unor categorii variate de public despre beneficiile produselor lactate si despre modalitatile optime de consum. Campania va continua cu o caravana nationala organizata impreuna cu dr. Mihaela Bilic in cele mai importante orase din tara, pentru interactiunea directa cu publicul si cu liderii de opinie.

Comunicarea online este o alta componenta importanta a campaniei. Va include o pagina de Facebook care va transmite constant informatii utile despre importanta si beneficiile consumului de lactate si va inlesni un dialog direct intre dr. Mihaela Bilic si public - dar si materiale informative, bine documentate, publicate pe site-uri si bloguri cu trafic important.

"Consideram ca este o responsabilitate a noastra, ca producator in industria lactatelor, sa informam corect si sa educam oamenii cu privire la beneficiile consumului de lapte si produse lactate. Mai ales ca, asa cum arata studiile, consumul de lactate – unele dintre cele mai sanatoase alimente – este foarte scazut in Romania si punem asta pe seama unei educatii insuficiente in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa si a pierderii obisnuintei de a consuma lapte si produse lactate", declara Cristina Miclea, director de marketing Albalact.

Articole recomandate

Citeste si despre