Copilaria, pe cale de disparitie din cauza promovarii excesive a sex-appeal-ului

/ / Modificat: 2017-09-14
Copilaria, pe cale de disparitie din cauza promovarii excesive a sex-appeal-ului

Parintii trebuie sa stea de vorba cu copiii si sa ii invete sa se pretuiasca pentru ceea ce sunt, si nu pentru felul in care arata. Copilaria incepe incet-incet sa dispara, avertizeaza psihologii americani. Cele mai expuse acestui risc sunt fetitele, care sunt afectate psihologic de sexualizarea jucariilor, a hainutelor si chiar a unor desene animate, sustine Asociatia Psihologilor Americani. Parintii fetelor stiu ca multe produse si media le au drept tinta pe acestea prin continuturi "sexy", cum ar fi papusi cu fuste mini, precum si pantofi cu toc care se vand in magazinele pentru copii cu varste de doar 6 ani.

Intr-un raport al asociatiei americane se trage un semnal de alarma ca astfel de imagini sexualizate pot afecta imaginea de sine a fetelor, precum si dezvoltarea sanatoasa a acestora.

Raportul mai arata ca psihologii americani au constatat ca sexualizarea, adica atunci cand valoarea unei persoane vine numai din propriul sex-appeal, abunda in media vizuala si in versurile unor cantece. Psihologii critica si unele desene animate, cum ar fi Mica Sirena, care are mai putine haine si este infatisata mai sexy decat personajele din anii trecuti. Acestia sustin ca o asemenea sexualizare poate avea diverse efecte negative asupra fetelor, cum ar fi asupra comportamentului emotionale, a imaginii de sine, putand duce chiar la aparitia tulburarilor alimentare si chiar la depresie.

Psihologii sustin ca parintii ar trebui sa joace un rol important in dezvoltarea sanatoasa a copiilor, fete si baieti. Astfel, parintii sunt sfatuiti sa-si invete fetele sa se pretuiasca pentru ceea ce sunt, mai degraba decat pentru felul in care arata, iar pe baieti sa-i invete sa pretuiasca fetele ca prietene, surori si iubite, mai mult decat ca pe obiecte sexuale. De asemenea, parintii sunt sfatuiti de psihologi sa reclame fabricantii, realizatorii de reclame etc atunci cand produsele acestora sexualizeaza fetele. Parintii ar trebui sa se uite la televizor impreuna cu copiii, sa rasfoiasca revistele pe care acestia le citesc, sa intre pe aceleasi site-uri si sa comunice cu propriile odrasle.

Citeste tot articolul in: Gandul 

12 Martie 2007

Articole recomandate

Citeste si despre