Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a creat din nou controverse, dupa ce a spus ca ar fi nevoie de clase separate pentru copiii cu nevoi speciale.
"Noi acum ii avem pe cei cu dificultati de invatare, sa ii numim asa generic, impartiti in doua categorii. Pe unii ii trimitem in scolile speciale, iar altii sunt in scolile normale, integrati in clasele normale. Acolo, din pacate, intr-o foarte mica masura reusim sa asiguram profesori de sprijin pentru copiii integrati in clasele normale si atunci cream dificultati profesorilor", a declarat ministrul Educatiei, pentru Digi 24.
"Nici poveste sa propun asa ceva"
Anuntul a starnit un val de reactii critice. Membrii UNICEF au precizat ca elevii cu nevoi speciale se integreaza mai bine atunci cand sunt expusi diversitatii. In aceste conditii, ministrul a revenit asupra declaratiei. Ea a explicat ca, de fapt, se referea la profesorii de sprijin de care ar avea nevoie acesti copii.
”Nici poveste sa propun clase sa produca segregarea acestor copii, ci sa incercam sa ii sustinem suplimentar cu un profesor de sprijin. Se va regasi, probabil, in viitoarea lege a educatiei. Pe masura ce vom avea asigurate cadrele didactice, vom incerca sa o transpunem si in realitate. Exista si in acest moment, dar sunt foarte putini profesorii de sprijin, din pacate," a explicat Ecaterina Andronescu.