Publicitatea influenteaza gustul copiilor

/ / Modificat: 2007-08-07
Publicitatea influenteaza gustul copiilor





 

In cadrul unui studiu realizat pe produsele de la Mc Donald's, prescolarii spun ca acestea sunt mult mai gustoase. Acest studiu demonstreaza ce efect are publicitatea asupra gusturilor copiilor.

Chiar si morcovii, laptele si sucul de mere au un gust mai deosebit pentru copii daca au ambalaj de la Mc Donald's. Autorii studiului au folosit aceeasi mancare de la Mc, o parte invelita in ambalajul Mc Donald's, iar o parte intr-unul fara marca.

Diane Levin, un specialist in dezvoltarea copilului nu este de acord cu publicitatea care atrage publicul tanar si spune ca atunci cand copiii observa marca Mc Donald's li se face pofta imediat. Ea nu a avut nici un rol in studiul realizat. Levin spune ca acesta a fost primul studiu care a demonstrat intr-un mod foarte simplu si clar influenta marketing-ului asupra copiilor.

Autorul studiului, Dr. Tom Robinson spune ca perceptia de gust a copiilor a fost alterata fizic de catre marca. Cercetatorii de la Universitatea Stanford spun ca este uimitor cum copiii mici sunt deja influentati de publicitate.

Studiul s-a realizat pe 63 de copii cu varstele cuprinse intre 3 si 5 ani, proveniti din familii cu venituri mici. Robinson considera ca rezultatele studiului vor fi similare si in cazul copiilor cu venit considerabil.

Mc Donald's spune ca singurul produs pe care il vor mai promova copiilor va fi Happy Meal-ul care va contine fructe si mai putine calorii si grasimi. Purtatorul de cuvant al companiei, Walt Riker spune ca Mc Donald's va veni pe viitor cu solutii in acest sens.

Insa Dr. Victor Strasburger, o personalitate a Academiei Americane de pediatrie, doreste sa fie restrictionata publicitatea catre copii si considera ca acest studiu recent demonstreaza faptul ca nu se ia atitudine in ceea ce priveste acest lucru.

Strasburger mai spune despre acest studiu ca este unul uimitor, dar trist. Persoanele care se ocupa de publicitate au incercat exact ceea ce acest studiu demonstreaza - sa le insufle copiilor dorinta obsesiva de a folosi doar produse de marca, e de parere Strasburger.

Doar doi copii din cei 63 studiati au spus ca nu au mancat niciodata la Mc Donald's si aproape un sfert din ei au mancat saptamanal, iar majoritatea au recunoscut logo-ul Mc Donald's.

Studiul a inclus 3 dintre meniurile de la Mc Donald's ce au inclus: hamburgeri, chicken nuggets si cartofi prajiti. Copiii au primit pe o tava doua monstre identice de mancare, una dintre ele ambalata cu marca Mc Donald's, iar cealalta fara ambalaj de marca. Copiii au fost intrebati daca cele doua monstre au acelasi gust sau una dintre ele are un gust mai bun.

Monstrele ambalate cu marca Mc Donald's au fost cele favorite. Cartofii prajiti au fost cei mai doriti, aproape 77% din cei ambalati cu marca Mc Donald's au fost considerati cei mai gustosi, pe cand un procent de 13% i-au preferat pe ceilalti.

Singurul rezultat ce nu a putut fi relevant a fost cel cu privire la consumul de hamburgeri deoarece 29 de copii i-au ales pe cei de marca, iar 22 de copii pe cei fara marca.

Laura Moise,

Redactor Copilul.ro

Articole recomandate

Citeste si despre