Campania umanitara #TeRogRespira primeste aproape 1 milion de euro, jumatate din suma donata de un mare retailer

/ / Modificat: 2024-06-20
Campania umanitara #TeRogRespira primeste aproape 1 milion de euro, jumatate din suma donata de un mare retailer

 

Lidl Romania dubleaza suma stransa de membrii comunitatilor online La Primul Bebe, in campania umanitara #TeRogRespira, si doneaza peste 489.000 de euro pentru dotarea Sectiei de Neonatologie si a Maternitatii „Dominic Stanca” din Cluj-Napoca.

Astfel, Lidl Romania continua sa investeasca in cele mai urgente nevoi ale societatii romanesti, in continuarea donatiei catre modernizarea Sectiilor de Neonatologie si a Maternitatilor in parteneriat cu Organizatia Salvati Copiii Romania. Sprijinirea acestui program de pionierat al Organizatiei Salvati Copiii Romania va continua pentru a reduce rata mortalitatii infantile si a asigura fiecarui nou-nascut dreptul la ingrijire medicala imediata si de calitate.

Lidl Romania se alatura campaniei #TeRogRespira desfasurata de comunitatea La Primul Bebe prin dublarea sumei stranse in cadrul licitatiilor online desfasurate in perioada 23 mai – 28 mai 2024 in grupurile de Facebook ale comunitatilor La Primul Bebe. Astfel, suma de peste 489.000 euro, donata de retailer, este directionata catre dotarea Sectiei de Neonatologie si a Maternitatii „Dominic Stanca” din Cluj-Napoca cu aparatura de care medicii au nevoie pentru tratarea nou nascutilor, inclusiv a prematurilor extremi, nascuti inainte de 28 de saptamani. 

Proiectul umanitar La Primul Bebe caruia Lidl Romania a ales sa se alature dubland ceea ce comunitatea a reusit sa stranga in cele 6 zile de campanie online #TeRogRespira, inseamna dotarea Sectiei de Neonatologie si a Maternitatii „Dominic Stanca” din Cluj – Napoca.

Suma stransa in urma campaniei a fost de 489.044 euro, cu ajutorul a peste 15.500 participanti unici, membrii ai comunitatii La Primul Bebe, si un procent aproximativ de 6% directionat de alti donatori privati. Suma totala a campaniei #TeRogRespira este de aproape 1 milion de euro, din care jumatate, 489.044 euro (peste 2.4 milioane lei), au fost donati de Lidl Romania. In Romania exista doar 23 de unitati de nivel 3, pentru toate cele 41 de judete.

Unitatile de nivel 3 sunt acelea care se ocupa de ingrijirea nou-nascutilor din maternitatea proprie, dar si de nou-nascutii cu risc major transferati de la alte maternitati de nivel 2 si 1. In Cluj – Napoca exista o singura maternitate de grad 3 unde ajung nu doar cazurile cu risc major din judet, ci si din toate judetele adiacente, Maramures, Salaj, Bistrita.

In cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Cluj – Napoca sunt ingrijiti anual 2000-2300 nou-nascuti, cu greutatea la nastere de la 1000g in sus, inclusiv prematurii, copiii nascuti cu diverse probleme medicale, dar si cei sanatosi. Dintre toti acestia, 400-500 de nou-nascuti ajung in sectia de Terapie Intensiva. In acest spital vin mame atat cu sarcini clinic normale, cat si cu sarcini cu risc. De aceea, este necesara dotarea Sectiei de Neonatologie si a Maternitatii „Dominic Stanca” din Cluj-Napoca cu aparatura vitala pentru tratarea nou nascutilor, inclusiv a prematurilor extremi, nascuti inainte de 28 de saptamani.

„Lipsa resurselor, mai ales a celor materiale, nu ar trebui sa faca diferenta intre viata si moarte. Nicio mama nu ar trebui sa treaca prin incercarea de a-si vedea copilul in lupta pentru supravietuire sau pentru o viata normala. Dar, din pacate, asta se intampla si nu este ceva ce putem controla. Insa faptul ca uneori batalia e pierduta doar pentru ca lipseste un aparat sau un medicament este si din vina noastra, chiar si atunci cand nu este responsabilitatea noastra directa. Le multumim tuturor donatorilor din campania #TeRogRespira, printre care se regasesc si multi parinti din echipa Lidl, si ne bucuram ca avem posibilitatea de a dubla suma impresionanta pe care parintii comunitatilor La Primul Bebe au strans-o. Pe langa donatia financiara, este un demers care ne-a aratat inca o data cum puterea lui  poate construi un viitor mai bun, de data aceasta pentru copiii din Romania”, a spus Maria Mihai, Director de Comunicare si CSR, Lidl Romania.

“Impreuna, oamenii au cel mai mare impact. Cautam in zadar acel lider care sa ne salveze. O sa ajungem la sfarsitul vietii si o sa intelegem ca, de fapt, liderul eram noi toti." a spus Atena Boca, fondator La Primul Bebe.

 

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Donatii Campanie umanitara Comunicate de presa

Articole recomandate

Citeste si despre