Elevii din Romania vor avea acces la sprijin specializat pentru sanatatea mintala si emotionala, printr-un nou proiect lansat de Ministerul Educatiei in colaborare cu UNICEF si Comisia Europeana. Programul aduce in atentie nevoia de a dezvolta sanatatea emotionala si sociala a elevilor, integrand-o direct in activitatea zilnica de la ore.
Ghiduri pentru profesori si personalul din scoli
Ministerul Educatiei, impreuna cu UNICEF si Comisia Europeana, va dezvolta instrumente si ghiduri speciale pentru profesori si personalul auxiliar din unitatile de invatamant.
Aceste ghiduri ii vor ajuta pe dascali sa introduca activitati menite sa sprijine sanatatea emotionala a elevilor chiar in cadrul orelor obisnuite. Scopul este ca fiecare profesor sa aiba la dispozitie metode si resurse pentru a le crea elevilor un mediu scolar mai prietenos, in care acestia sa se simta in siguranta si intelesi.
Ghiduri pentru utilizarea sigura a tehnologiei si retelelor sociale
Programul include, de asemenea, un set de ghiduri dedicate utilizarii internetului si retelelor de socializare, atat pentru dascali, cat si pentru elevi. Intr-o era digitala, prevenirea efectelor negative ale tehnologiei este esentiala pentru sanatatea mintala a tinerilor.
Aceasta componenta ii va sprijini pe elevi sa inteleaga cum sa foloseasca mediul online intr-un mod echilibrat si responsabil, reducandu-se riscurile asociate dependentei de tehnologie si ale bullying-ului online.
Sprijin psiho-social pentru elevii cu dificultati
Un alt element important al proiectului este sprijinul specializat pentru elevii care se confrunta cu dificultati psiho-sociale.
Acestia vor avea acces la ghiduri personalizate si vor beneficia de consiliere din partea psihologilor scolari, ajutandu-i sa faca fata provocarilor si sa se integreze mai usor in colectivul scolar. Astfel, fiecare elev va avea parte de sprijinul necesar pentru a-si dezvolta abilitatile de adaptare si rezilienta.
Programul pilot si scopul pe termen lung
Proiectul va fi testat initial pe o perioada de doi ani in cateva unitati de invatamant din tara, unde se va evalua eficienta acestor metode si impactul lor asupra sanatatii mintale a elevilor. Pe termen lung, programul are ca scop crearea unui mediu educational sanatos, cu accent pe componenta sociala si emotionala a elevilor.
Astfel, se doreste o transformare reala in educatia din Romania, una care sa sprijine nu doar performanta academica, ci si starea de bine si dezvoltarea echilibrata a fiecarui copil.