O fetita in varsta de 4 ani a fost data afara din clasa de catre educatoare chiar de ziua ei. Se pare ca micuta ar fi mai activa decat colegii sai, fiind considerata un copil problema.
O ancheta este acum in desfasurare dupa ce parintii au reclamat educatoarele de la gradinita din Craiova pentru discriminare. Educatoarele ar fi fost deranjate de energia micutei inca din primele zile de gradinita.
"De aici, pana la a o pune la colt de fiecare data, la a o critica, la a-i gasi tot felul de motive ca sa o marginalizezi, fara sa o apreciezi niciodata, fara sa ai un cuvant frumos, un cuvant bun, fara sa ti-o apropii, este cale lunga (...) Am sesizat ca nepotica este trista, ca plange, ca nu mai vrea sa mearga la aceasta clasa", a declarat bunicul fetitei, citat de digi24.ro.
Fetita nu a fost primita la gradinita de ziua ei
Parintii au decis sa le reclame pe educatoare dupa ce pe 6 decembrie, fetita nu a fost primita la gradinita, desi isi dorea foarte mult sa isi sarbatoareasca ziua de onomastica impreuna cu colegii.
"Sucuri, prajituri, bomboane, sa-si serveasca colegii. Pur si simplu le-a luat de manuta si le-a scos din clasa si le-a trimis acasa, spunand ca nu mai au ce cauta la aceasta gradinita", a mai povestit bunicul.
Inspectorul ISJ Dolj, Nicoleta Litoiu, a declarat ca situatia este analizata de inspectoratul scolar si ca in functie de rezultatele anchetei vor lua masurile necesare. Conducerea gradinitei din Craiova a refuzat sa ofere declaratii in ceea ce priveste acest caz. Familia fetitei a facut o cerere ca cea mica sa fie mutata în alta grupa.
Educatorii trebuie sa stie cum sa gestioneze un copil hiperactiv
Educatorii ar trebuie sa aiba o pregatire in ceea ce priveste situatia unui copil hiperactiv.
"Pedeapsa nu este un instrument care sa aduca educatie ci este, mai degraba, un instrument care sa aduca frustrare, o slaba imagine de sine, interiorizare sau, din contra, o interiorizare de presiune astfel incat ea sa poata fi exploziva la un moment dat si copilul se revolta. Cred ca cel mai important este ca acest cadru didactic, in limita resurselor lui de timp, emotionale, sa creeze o relatie cu copilul, pentru ca copiii micuti functioneaza inca pe atasament", a declarat Irina Gruia, psiholog.