Inspector scolar general: „Nu stim sa lucram cu copiii speciali. Facem un singur curs, dar nu facem practica in scolile speciale”

/ / Modificat: 2024-03-11
Inspector scolar general: „Nu stim sa lucram cu copiii speciali. Facem un singur curs, dar nu facem practica in scolile speciale”

 

Mihai Pop, seful Inspectoratului Scolar Maramures, a vorbit, la Conferinta Nationala a Liceelor Pedagogice din Romania, despre doua dintre cele mai mari probleme pe care le are sistemul de invatamant : profesorii din invatamantul de masa care nu stiu sa lucreze cu copiii speciali si elevii romi care vin in clasa pregatitoare fara sa cunoasca limba romana.

Conferinta s-a desfasurat saptamana trecuta la Cluj-Napoca, iar seful ISJ Maramures a tinut sa puncteze faptul ca in invatamantul pedagogic se face un singur curs pentru lucrul cu copiii cu nevoi speciale, insa nu se face si practica in scolile speciale.

„Mai am doua probleme mari pe care cred ca sistemul nostru le are. Nu stim sa lucram cu copiii speciali. Colegii mei din scoala de masa spun: „nu stiu ce sa fac cu copilul. N-am invatat la scoala sa reactionez. In invatamantul pedagogic facem un singur curs, dar nu facem practica in scolile speciale, ca sa putem sa invatam”. Si aici poate ca ar trebui lucrat si trebuie sa gasim solutii in asa fel incat sa invatam si sa vrem sa lucram, pentru ca un lucru este dovedit: daca doamna vrea sa ia copilul special in clasa, acel copil evolueaza, se dezvolta si este integrat. Daca doamna nu vrea, oricare ar fi nivelul, acel copil este tinut in margine. Trebuie sa invatam sa facem lucrurile acestea si sa nu fie la latitudinea unuia sau altuia”, a spus Mihai Pop, potrivit Edupedu.ro.

Acesta a ridicat, de asemenea, si problema copiilor romi care vin in clasa pregatitoare fara sa cunoasca limba romana.

„Apoi, mai avem comunitatea roma, care iar este o problema pe care nu vrem sa o discutam si ne duce in jos. Copiii romi vin in clasa pregatitoare, de obicei, cei mai multi, fara sa cunoasca limba romana. Ei acasa vorbesc limba romani si doamna invatatoare, sau doamna educatoare, daca are norocul acel copil sa mearga la gradinita, de multe ori nu stie acest lucru sau refuza sa-l inteleaga. Din start, copilul acela pleaca cu un handicap si, din nou, performanta lui nu va fi cea pe care ne-o dorim”, a precizat Mihai Pop.

„Aici avem o solutie, dar eu de 3 ani vorbesc despre ea si nu reusesc. Ar trebui sa aducem in liceele pedagogice copii din comunitatea roma. Avem acele locuri speciale pentru ei, dar nu reusim. Eu la mine in judet inca n-am reusit sa fac asta. Avem copii buni din comunitati care se pierd in liceu, pentru ca nu stim sa-i valorizam. Lucrul acesta poate ca ar trebui sa-l facem si liceele pedagogice sa se indrepte spre acele comunitati, sa-i selecteze pe acei copii, sa vina in scoala pedagogica, pentru ca ei se vor intoarce in comunitate si vor putea sa faca altfel decat facem noi in modul traditional.”, a mai adaugat seful ISJ Maramures.

  •  Surse: edupedu.ro
  • Foto: Freepik

Taguri Copii speciali

Articole recomandate

Citeste si despre