Absolventii de liceu si-au aflat notele la inceputul acestei saptamani, iar statistica este ingrijoratoare pentru anumite unitati de invatamant. Ce se intampla cu liicele in care niciun absolvent nu a luat BAC-ul, inainte de contestatii.
Liceele cu promovabilitate 0
Elevii care au sustinut examenul de Bacalaureat au scapat, partial, de emotii. S-au afisat rezultatele initiale, iar cei care sunt nemultumiti de notele obtinute au la dispozitie cateva zile pentru a depune contestatii. Pe lista celor mai slabe licee se numara cele cu profil tehnologic, iar in 2024 sunt 50 de unitati de invatamant in care niciun candidat nu a obtinut nota de trecere la BAC.
Potrivit platformei BacPlus, in majoritatea acestor unitati s-au prezentat la examen un singur elev sau doi. Exista insa si un liceu unde au dat BAC-ul 23 de absolventi si niciunul nu a obtinut medie de trecere, in sesiunea iulie 2024. 19 dintre cele 50 de licee cu promovabilitate 0 au avut cate un singur candidat la examenul maturitatii. In alte 3 licee, niciun candidat nu s-a prezentat la examen.
Liceul Teoretic ”Dr. P. Boros Fortunat” din Zetea, Harghita, detine recordul negativ. Aici, dintre cei 23 de candidati care au dat examenul, nu a promovat niciunul. Anul trecut, acelasi liceu a avut 9 candidati la BAC, dintre care unul dingur a luat examenul.
Ce se intampla cu aceste licee
Intr-o conferinta de presa sustinuta la inceputul acestei saptamani, ministrul Educatiei, Ligia Deca, a fost intrebata ce masuri se vor lua in cazul acestor licee, unde rata de promovare a fost 0%.
”Ca si anul trecut, ei nu vor mai putea scolariza pentru clasa a IX-a, celelalte generatii mergand in continuare, dar ele sunt, in acelasi timp, intr-un proces de monitorizare de catre inspectorate. De asemenea, ele au fost analizate si prin studiile pe care le-am facut. Unele dintre ele sunt cazuri absolut speciale: fie sunt cu foarte putini copii si sunt, ma rog, zone extrem de defavorizate, fie unele dintre ele sunt chiar licee, care scolarizeaza copii cu cerinte educationale speciale.
Deci, eu cred ca in acele cazuri fiecare unitate de invatamant trebuie analizata nu numai din punct de vedere cantitativ, ci si din punct de vedere calitativ, adica trebuie sa vedem care sunt cauzele si sa incercam sa le adresam. Pe termen lung, asa cum spuneam, testarea standardizata anuala va permite identificarea eventualelor dificultati in invatare sau a golurilor in invatare mult mai devreme, pentru a nu ajunge la examenul de Bacalaureat la o nepromovare”, a precizat ministrul, potrivit EduPedu.
FOTO: Freepik