Oana Moraru: La clasa e degringolada totala. Profesorii nu mai stiu sa puna intrebari elevilor astfel incat sa creeze conexiuni, gandire critica

/ / Modificat: 2024-09-25
Oana Moraru: La clasa e degringolada totala. Profesorii nu mai stiu sa puna intrebari elevilor astfel incat sa creeze conexiuni, gandire critica

Oana Moraru, consultant educational, a vorbit, intr-o dezbatere organizata sambata, 21 septembrie la Carturesti, despre responsabilitate si implicare in Educatie. Aceasta a atras atentia asupra faptului ca nu exista ghiduri scrise cu adevarat de Ministerul Educatiei sau de specialisti, ci doar programe si metode foarte abstract scrise.

Aceasta este de parere si ca motivul pentru care nu exista impact in educatie cu adevarat este pentru ca profesorii nu mai stiu sa puna intrebari generatiilor de astazi astfel incat sa creeze conexiuni, gandire critica.

Oana Moraru: „Inca se invata mecanic foarte mult. Profesorii nu mai stiu sa puna intrebari generatiilor de astazi astfel incat sa creeze conexiuni, gandire critica”

„Chiar si la nivelul oamenilor care au posibilitati financiare, exista o degringolada totala si emotionala, si mentala despre ce mai conteaza acum in educatie. Nu exista normat in Romania, pe stadii de dezvoltare ale copilului, cat e bine si suficient sa facem ca sa fim linistiti, toata lumea e stresata ca nu face suficient pentru copii, alearga in toate partile. Li se pare ca rateaza o scoala, un program, un profesori, toti parintii sunt anxiosi ca nu sunt suficient de buni. Si cred eu ca impactul meu si al comunitatii mele de profesor ar trebui sa fie acela ca diseminam suficient de bine in social media, prin cartile pe care le scriu prin podcast, cateva informatii simple despre cat este suficient de bine pentru copiii nostri sa facem si cat e de linistitor totusi. Si pana unde e linistitor sa facem ca sa nu alergam. Sper la sfarsitul proiectelor mele sa ramana o linie clara despre stadiile de dezvoltare ale copiilor si ce e important sa facem la clasa.

CITESTE SI: Oana Moraru, despre chinul copiilor: "Isi petrec viata intre scoli, afterschool-uri, cluburi si meditatii"

La clasa e degringolada totala. Noi nu avem ghiduri scrise cu adevarat de Ministerul Educatiei sau de specialisti, avem programe si metode si foarte abstract scrise. Si motivul pentru care nu exista impact in educatie cu adevarat e pentru ca profesorii in sine nu mai stiu sa puna intrebari generatiilor de astazi astfel incat sa creeze conexiuni, gandire critica. Ma refer chiar la, sa zicem, copiii foarte privilegiati – inca se invata mecanic foarte mult. In general comunitatea oamenilor afacere au un mental, are un mental mai flexibil. Ei ar trebui sa coboare in scoli sa-i invete pe copii si pe profesori cum sa abordam invatarea dintr-un loc critic, analitic, inteligent.

Momentan, profesorul de la clasa, cel cu care lucrez si eu nu stie de unde sa apuce invatarea asta. Altfel, aici avem cel mai mare gol in tara. Ce fac efectiv la clasa, ce intrebari pun generatie de astazi ca sa-i tin in atentie, sa-i tin motivati si sa produca aha-uri in mintea lor, altele decat reusim momentan. De ce se intampla in Occident asta? Chiar cu echipe de profesori mediocri. Exista impact in educatie si in gandirea copiilor. Au ghiduri atat de bine scrise pentru profesori despre cum sa pui intrebari interdisciplinare, transcurriculare, despre cum sa ai impact la clasa si rezultate vizibile. Au ghiduri scrise ca niste piese de teatru care, puse in gura profesorului X si Y, care doar isi face meseria, produc impact in invatare. Noi nu avem asa ceva in Romania, iar astea ar fi in sine foarte tehnice, deloc sexy, deloc depus in social media, deloc de pozat, si deocamdata societatea romaneasca merge mult in directia imaginii care a prins bine, dar acum urmeaza pasul in care trebuie sa facem treaba tehnica la clasa. Si nu suna cool”, a explicat Oana Moraru, potrivit edupedu.ro.

Oana Moraru este profesor, invatatoare si fondatoarea Scolii Helikon din Bucuresti si Calarasi. Lucreaza de 32 de ani in invatamantul privat si de stat, este formator si consultant educational, coordonatoarea platformei Vocea Parintilor si autoarea a numeroase articole despre scoala romaneasca si reformarea sistemului nostru educational. Se implica zi de zi in consilierea parintilor despre traseul scolar al copiilor si in formarea echipelor de cadre didactice din sistemul public si privat.

  • Surse: edupedu.ro, superteach.ro
  • Foto: Facebook

Articole recomandate

Citeste si despre