Anual, in Romania, se consuma doar o cutie de vitamine pe cap de locuitori, arata statisticile realizate de GlaxoSmithKline (GSK). Acest lucru este ingrijorator, daca tinem cont de faptul ca polonezii consuma de douazeci de ori mai multe suplimente nutritive decat romanii.
Anual, in Romania, se consuma doar o cutie de vitamine pe cap de locuitori, arata statisticile realizate de GlaxoSmithKline (GSK). Acest lucru este ingrijorator, daca tinem cont de faptul ca polonezii consuma de douazeci de ori mai multe suplimente nutritive decat romanii.
"In Romania, doar 18% din populatie consuma vitamine (o cutie/locuitor/an), in Cehia avem un consum de sase cutii pe an pe cap de locuitor, iar in Polonia de 20 de cutii.
Avem spatiu de crestere pe aceasta piata, pentru ca nevoia este mare", a spus Roberto Musneci, presedintele Europharm GSK. Produsele Eurovita reprezinta 85% din vanzarile totale de vitamine ale companiei. "Am inregistrat o crestere valorica de 46% in intervalul iulie 2004 - iunie 2005 si un avans mai mare la produsele importate", a declarat Musneci.
El a adaugat ca dupa o crestere de doar 3% inregistrata in ultimii ani, in intervalul iulie 2004 - iunie 2005 vanzarile de vitamine au crescut cu 18% in valoare, dar au cunoscut o scadere cu 0,7% a numarului de unitati vandute. Acest trend al pietei este explicat prin orientarea consumatorilor catre produse mai complexe.
Acest lucru i-a determinat pe producatorii de vitamine sa schimbe ambalajul de suplimente nutritive. De la cutia mov, cu care Eurovita ne obisnuise, compania de medicamente a trecut la o noua campanie de promovare si la un ambalaj colorat in nuante optimiste, bleu si lila.
Sursa: Averea, Liana Anghelescu