O situatie alarmanta a iesit la iveala intr-o scoala din Timisoara, unde un numar mare de elevi au luat o decizie radicala: refuza sa mai participe la ora de limba si literatura romana.
Motivul din spatele acestui gest disperat sunt acuzatiile grave la adresa profesoarei, care, spun copiii, in loc sa predea materia, ar aborda subiecte complet irelevante si, mai socant, ar promova ideologii controversate in timpul discutiilor din clasa.
Unul dintre elevi a exprimat frustrarea generala:
"Ea deviaza de la subiect. Incepem o poezie, de exemplu, si deja se ajunge dupa 10 minute la cu totul alta tema."
Aceasta lipsa de focus pe programa scolara, esentiala mai ales pentru elevii din clasele terminale, a culminat cu o revolta fara precedent.
O eleva a adus in discutie un aspect deosebit de ingrijorator:
"A venit cu pretextul ca vom invata despre legionari ca sa intelegem mai bine romanul «Morometii» si ne arata mai multe carti, unde se vorbea despre Zelea Codreanu, ca este un idol si ca a avut vise frumoase si ca, de fapt, nu a fost un criminal."
Aceasta abordare, departe de a fi o analiza obiectiva, a starnit indignare si teama in randul elevilor.
Un alt elev a subliniat consecintele directe asupra educatiei lor:
"Noi trebuia, teoretic, sa ne pregatim pentru Bacalaureat studiind «Morometii». Acest lucru nu s-a intamplat! Ne-a fost aratat un documentar, in care au aparut figuri cu asocieri dubioase in care au fost promovate mesaje pro-legionare."
Ingrijorarile nu se opresc aici. Un elev a mentionat o alta tendinta problematica:
"Asociaza cam orice opera literara cu religia si, in opinia mea, la BAC, daca o sa scriem asa ceva, nu prea o sa fie acceptat."
Aceasta deviere constanta de la programa scolara ii pune pe elevi intr-o situatie dificila, asa cum a marturisit o alta eleva:
"Sunt nevoita sa depun o munca foarte mare in particular sau sa iau meditatii si lucrul acesta «nu mi se pare normal»!"
Conducerea scolii este constienta de gravitatea situatiei. Directoarea Liceului Lenau din Timisoara, Gabriela-Simona Mateiu, a explicat limitele legale cu care se confrunta:
"Legislatia nu ne da dreptul sa o schimbam de la clasa pe parcursul anului scolar. Am sfatuit-o, de nenumarate ori, sa isi vada de programa."
Inspectorul scolar general ISJ Timis, Aura Danielescu, a subliniat complexitatea situatiei din punct de vedere legal:
"Este greu sa luam niste decizii corecte si sa fim aparati cumva de lege, astfel incat cel care contesta luarea unei decizii sa nu aiba castig de cauza."
In ciuda acuzatiilor clare si a protestului elevilor, reactia profesoarei acuzata a fost scurta si defensiva:
"Am doar atat de spus: asa arata imaginea unui liceu care nu vrea sa faca scoala."
Acest caz revoltator ridica semne de intrebare importante despre calitatea educatiei, despre modul in care sunt gestionate abaterile profesorilor si, mai ales, despre impactul acestor situatii asupra copiilor nostri.
Aceasta revolta scolara este un semnal de alarma. Educatia ar trebui sa fie un mediu sigur si stimulant, unde copiii sa invete si sa se dezvolte armonios. Este important ca parintii si profesorii sa colaboreze pentru a crea un mediu educativ sanatos, in care elevii sa invete fara a fi influentati de ideologii externe sau de comportamente care nu respecta standardele educaționale.
Sursa:Digi24.ro
Sursa foto colaj captura:Digi24.ro