Teatrul Ion Creanga deschide stagiunea cu o noua identitate vizuala

/ / Modificat: 2023-08-29
Teatrul Ion Creanga deschide stagiunea  cu o noua identitate vizuala

Teatrul Ion Creanga, unul dintre cele mai indragite teatre pentru copii din tara, are o noua identitate vizuala. Dupa 58 de ani de experienta in randul spectacolelor de teatru pentru copii, Teatrul va incepe un alt capitol, adaptat identitatilor culturale si artistice ale tinerilor de azi, atat din punct de vedere artistic, cat si estetic.

Inca de la infiintare, Teatrul Ion Creanga a fost un spatiu in care spiritul ludic, respectiv nevoia primordiala si constanta de joaca, si-a facut loc intr-o lume serioasa si a dat nastere unui mediu in care arta si povestile sunt accesibile si celui mai tanar spectator. De aproape sase decenii, aici se creeaza si se promoveaza spectacole de teatru de inalta valoare artistica, ca un raspuns la nevoile tanarului spectator (0 – 12 ani) de arte performative.

Spiritul ludic a fost reprezentat atat pe scena Teatrului, cat si prin identitatea vizuala pe care si-a asumat-o inca de la inceput sub forma unui cub. Actualul logo mentine ideea de joc si joaca permanenta, insa este transpusa sub forma altor elemente geometrice alaturate unui simbol grafic, care reprezinta acronimul Teatrului Ion Creanga – TIC. Astfel, noul logo va permite identificarea cu usurinta a Teatrului si a brand-ului, prin litere simple si lizibile.

Prin acest simbol, cei mici si cei mari pot descoperi noi emotii cu ajutorul imaginatiei. Prin urmare, joaca nu se intampla pur si simplu, ci ea are scopul de a familiariza privitorul cu lumea din jur. Cu toate acestea, personalitatea Teatrului Ion Creanga nu se rezuma la ceva strict pedagogic, ci devine prietenoasa si jucausa.

In egala masura, noul logo al Teatrului poate functiona si sub forma unui logo secundar, atunci cand litera „C” (din TIC) devine punte de joaca pentru copii si se transforma fie in doi copii care se tin de mana, fie intr-o noua fata a fericirii si a copilariei. Acest lucru aminteste constant de frumusetea si bucuria traite in primii ani de viata.

Actuala paleta de culori evoca dinamism, profesionalism si delicatete. Culorile rosu si albastru, utilizate in procent de 50% fiecare, alcatuiesc culorile principale ale logoului. Albul completeaza cromatica generala, urmand sa fie folosit atunci cand se vor face modificari de fundal. Culorile exprima, in acelasi timp, estetica si simbolistica Teatrului, deoarece albastrul simbolizeaza seriozitate, rosul denota energie si iubire, iar albul trimite spre puritate, simplitate si eleganta. Alte culori secundare care se vor regasi in noua paleta cromatica a brand-ului sunt roz, ales pentru gingasia pe care o exprima, si verde, folosit ca simbol al prosperitatii.

Societatea de azi se afla intr-o continua dezvoltare si dinamica, iar tinerele generatii simt nevoia constanta de a se adapta la noile provocari. De aceea, Teatrul Ion Creanga a ales sa se adreseze celor mai mici dintre spectatori printr-o perspectiva nu doar performativa, ci si actualizata estetic. Prin noua identitate vizuala, se aduce in contemporaneitate imaginea generala a Teatrului, tinand cont si de istoria acestuia, de la brand si pana la tipul de activitati desfasurate de copiii cu varsta intre 0 si 12 ani. Elementele de design contemporan, proaspat si creativ, indeplinesc standardele europene in privinta creativitatii acestora. in aceeasi idee, este primul Teatru pentru copii din tara care a creat pe scena sa, inca din anul 2005, spectacole pentru cea mai mica categorie de varsta, 0-3 ani, prin acest rebranding fiind totodata mult mai aproape si de nevoile acestora de a descoperi si de a construi lumi cu ajutorul formelor geometrice.

De mai bine de cinci ani de zile, programul repertorial al Teatrului Ion Creanga se poate identifica in functie de categoriile de varsta carora le sunt dedicate spectacolele, pornind de la joaca cu acronimul Teatrului: #TICBEBE – este un program dedicat copiilor sub 3 ani, #TICPITIC – un program pentru copiii pana la 6 ani, iar #TICJUNIOR este destinat copiilor cu varsta peste 6 ani. Astfel, noua identitate vizuala a teatrului se va regasi si in misiunea artistica a acestuia. TIC devine liantul de pornire in lumea povestilor, inca de la primii pasi, caruia i se alatura cuvinte si intelesuri in functie de varsta, nevoi pedagogice si psihologice.

Prin noua identitate vizuala s-a schimbat, implicit, intreaga coperta a povestii Teatrului Ion Creanga, iar in urmatorii ani va urma aceasta panta ascendenta impreuna cu cele mai importante teatre pentru copii, atat de la nivel national, cat si international. De asemenea, va continua sa participe in cadrul proiectelor europene pe care le are deja in desfasurare, dar si sa identifice oportunitati de dezvoltare din punct de vedere artistc si profesional. Povestea Teatrului se va rescrie impreuna cu spectatorii sai, continuand sa creeze noi modalitati de expresie artistice si teatrale, prin intermediul formelor geometrice care genereaza imagini vizuale la nesfasit, atat pe scena, cat si in viata de zi cu zi.

Daniela Florea, sef Birou Marketing, Comunicare si Management educational, ne spune mai multe despre aceasta schimbare:

Teatrul Ion Creanga lanseaza o campanie de imagine prin care isi anunta actuala identitate vizuala ce vine cu un nou logo, in doua culori specifice. Noua imagine este expresia unui teatru mai modern, iar logo-ul exprima bucuria de a fi si a construi impreuna un dialog pentru arta performativa a micului spectator.

Un logo accesibil, care sa rimeze cu atragator, a fost imaginat din dorinta de a reda dinamismul unui teatru orientat spre viitor. Aspectul geometric al logo-ului sugereaza ideea de joc si joaca permanenta oferind totodata posibilitatea de a crea un continut digital bogat.

Incepand din august 2023, noua identitate de marca va fi adoptata de toate canalele de comunicare: online, publicitate si print.

Gabriel Coveseanu, Managerul Teatrului Ion Creanga, vorbeste despre necesitatea de a schimba identitatea vizuala a Teatrului:

Nevoile copiilor de azi nu mai sunt aceleasi ca ale copiilor de acum 5, 10 sau 30 de ani, iar din acest motiv, cu tot respectul pentru trecut, Teatrul Ion Creanga, incepand cu aceasta stagiune, trebuie sa se alinieze la dinamica lumii in care traim. Mi-am dorit aceasta schimbare, deoarece joaca a capatat forme diverse in copilaria celor mici, iar spectacolele noastre trebuie sa fie spuse si aratate intr-un limbaj actual, mai simplu si mai promitator. in curand, sper, ca ne vom intoarce si la Sala Mare din Piata Amzei 13, iar aceasta schimbare vine si din dorinta de a construi totul de la zero – altfel din punct de vedere vizual si al directiei artistice, dar la fel din punct de vedere al profesionalismului si brand-ului care ne recomanda de aproape sase decenii. Despre planurile noastre veti afla treptat, deoarece deschidem stagiunea cu multe evenimente de care suntem siguri ca va veti bucura, iar de-a lungul timpului veti vedea si rezultatele promisiunilor facute acum.

Stagiunea 2023 – 2024 incepe la Teatrul Ion Creanga in luna septembrie, iar programul este disponibil pe pagina oficiala a Teatrului, www.teatrulioncreanga.ro. Va asteptam in aceasta noua stagiune care se anunta a fi plina de surprize, evenimente culturale si premiere. Toate noutatile urmeaza sa fie comunicate pe site si pe platformele de social media.

INFORMAtII SUPLIMENTARE

www.teatrulioncreanga.ro

Facebook.com/TeatrulIonCreanga

Instagram.com/TeatrulIonCreanga

**********************************************************************************


Teatrul Ion Creanga este o institutie publica de cultura subordonata Primariei Capitalei si Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Taguri Teatru Teatru parinti

Articole recomandate

Citeste si despre