Hainele de casa si de dormit sunt importante dintr-o varietate de motive, pornind de la cele practice, pana la cele psihologice. De la confort si reglarea temperaturii corpului, pana la sustinerea sanatatii mintale si a igienei, exista suficiente motive pentru care aceste tipuri de imbracaminte sunt semnificative. In general, desi hainele de casa si hainele de dormit pot parea o mica parte a rutinei noastre zilnice, acestea pot avea un impact semnificativ asupra bunastarii noastre fizice si mintale.
Sofiaman, un brand romanesc de haine pentru casa si somn cu traditie, a realizat recent un studiu prin care si-a dorit sa afle ce preferinte avem noi romanii pentru articolele vestimentare purtate in intimitatea casei si ce importanta acordam acestor tipuri de imbracaminte.
Intrebati ce haine poarta cu precadere prin casa,
- 65% dintre romani opteaza acasa pentru haine vechi, de strada, pe care nu le mai poarta in public;
- 47% dintre participantii la studiu poarta haine cu mici defecte, rupte, decolorate sau patate;
- 44% prefera sa poarte haine de sport;
- 35% dintre cei intervievati au declarat ca poarta pijamale, cu precadere Gen-Z si milenialii, adica tinerii romani cu varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani.
Referitor la tipurile de articole vestimentare achizitionate cel mai des de romani, cu frecventa de cateva ori pe an,
- 70% dintre respondenti au afirmat ca isi cumpara cel mai des haine pentru sport si timpul liber;
- 38% haine pentru birou;
- 18% cumpara cu aceeasi frecventa haine pentru evenimente.
Cand vine vorba de somn:
- 73% dintre romani prefera sa doarma in pijamale, cu precadere femeile;
- 18% aleg sa doarma in lenjerie intima, mai ales barbatii, dar si tinerii, comparativ cu celelalte segmente de varsta;
- 36% dintre Gen-Z si mileniali pana in 29 de ani prefera sa doarma in haine de casa;
- 3% dintre romani declara ca dorm dezbracati.
Intrebati cand si-au cumparat ultima data pijamale, 33% dintre respondenti au declarat ca ultima achizitie de pijamale a fost facuta in urma cu mai mult de un an.
In ce priveste motivele pentru care nu achizitioneaza pijamale,
- Romanii afirma ca nu considera necesare hainele dedicate pentru somn;
- Prefera sa investeasca bugetul in alte categorii de haine;
- Altii nu investesc in pijamale pentru ca, oricum, “in casa nu-i vede nimeni.”
„Prin acest studiu de cercetare, ne-am dorit sa aflam si sa exploram cum se raporteaza romanii la hainele de casa si de somn. Aceasta initiativa are si un fundament educativ, intrucat alegerea fibrelor din care sunt confectionate pijamalele si hainele de casa contribuie direct la abilitatea noastra de regenerare dupa stresul de peste zi, joaca un rol determinant in calitatea odihnei sau a somnului, si are un impact nemijlocit asupra sanatatii noastre, aspecte adesea neglijate de multi dintre noi. Fie ca vorbim de haine de casa sau de somn, acestea functioneaza ca un semnal pentru creier si ne pot ajuta sa ne regasim, sa ne conectam la sursa, sa revenim la izvorul nostru de vitalitate, in linistea de acasa si spatiul nostru intim”, spune Florin Cucu, Director General Sofiaman.
Pornind de la acest studiu, Sofiaman isi doreste sa initieze un demers educativ cu privire la calitatea hainelor dincolo de usile “inchise” ale caselor noastre.
Ca punct de pornire pentru dezvoltarea produselor, Sofiaman tine cont de preferintele parintilor si necesitatile copiilor. La care Florin Cucu a mai comentat:
„Speram si ne dorim ca parintii sa descopere fibrele noastre botanice cu proprietatile lor unice. Astfel, le recomandam gama de fag atunci cand cauta ceva extrem de moale si placut la atingere. Pentru cei care se preocupa de transpiratia copiilor, fie la joaca, fie in timpul activitatilor, le recomandam gama de eucalipt. Cei care cauta haine potrivite atat pentru vara, cat si pentru iarna, vor fi incantati de seturile de bambus de la Sofiaman, datorita proprietatilor de termoreglare, bambusul fiind un material care se simte mai matasos si mai lejer decat bumbacul. Pentru cei care cauta haine rezistente la spalari si la trecerea timpului, care sa isi pastreze culorile, recomandam bumbacul nostru cu dubla filare, hainele din gama twin cotton. Gama de bumbac de la Sofiaman este potrivita si pentru pielea sensibila, pentru ca bumbacul este in mod natural non-alergic”.
Pentru a intelege si explora latura emotionala a consumatorilor, Sofiaman a recurs la date si aspecte calitative. Obiceiul de a dormi in pijamale se creeaza inca din copilarie, fiind parte dintr-un ritual care induce o stare de ”liniste”. In conditiile lucrului de acasa, romanii si-au petrecut mai mult timp in pijamale, identificand nevoia de a cumpara haine de casa mai diferite.
Analiza calitativa evidentiaza faptul ca pijamalele sunt asociate cu ”relaxare si confort”. Atunci cand vor sa aiba o zi fara griji si responsabilitati, romanii „nu ies din pijamale”; iar cand sunt nevoiti sa doarma in hainele de zi se regasesc „intr-o stare de alerta”.
Pentru mai multe detalii despre datele studiului puteti accesa acasa.sofiaman.ro.
***
Studiul cantitativ Omnibus a fost realizat de compania Isense Solutions la nivel national, in perioada 24-28 martie a acestui an, pe un esantion de 1190 de persoane, format din femei si barbati din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani.
In ce priveste studiul calitativ, informatiile au fost obtinute de Sofiaman cu ajutorul datelor furnizate de compania Strategis RBC. Studiul calitativ din Aprilie 2021 a fost realizat prin focus grupuri formate din femei si barbati cu varste cuprinse intre 30-55 ani, din mediul urban.
Sofiaman este un brand romanesc cu traditie, cunoscut pentru calitatea hainelor de casa si de somn. Produsele Sofiaman sunt fabricate din fibre botanice precum cele de bumbac, in, bambus, eucalipt si fag (modalul), materiale naturale cu certificari internationale, alese pentru proprietati si atribute unice. Povestea Sofiaman a inceput cu o pijama simpla, din bumbac, produsa cu peste 25 de ani in urma, intr-un atelier de croitorie din satul Soimanesti, judetul Neamt.
Sofiaman detine in prezent o retea de 19 magazine la nivel national si are peste 300 de distribuitori locali, precum si o unitate proprie de productie. Pornind de la pozitionarea de brand «Acasa merita ce e mai bun», confortul si odihna pe care fiecare persoana trebuie sa le resimta atunci cand poarta haine de casa sau de somn stau la baza fiecarei colectii Sofiaman. De la modul in care sunt create, pana la tehnica de croit si starea pe care o confera atunci cand sunt purtate, produsele Sofiaman sunt concepute pentru a creste calitatea somnului si a momentelor petrecute acasa.